Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy?

Golf R i Audi S3 to tak naprawdę bliźnięta. Jednak do tej pory to Audi uchodziło za tego droższego i bardziej dopracowanego brata. Co się zmieniło, że teraz to Golf jest droższy?

Audi S3 vs Volkswagen Golf R — test wideo

Kiedy opublikowano cennik Golfa R, wszyscy zastanawiali się — jak to jest, że Volkswagen jest droższy od Audi z tym samym silnikiem? Ceny Golfa zaczynają się od 199 tysięcy zł, a ceny S3 od 194 tysięcy zł. Golfa można jednak skonfigurować maksymalnie na 277 740 zł. Audi S3 w wersji Limousine na 309 510 zł. Różnice w dostępnym wyposażeniu są jednak znaczne. W Golfie najdroższe są opcje sprawiające, że będzie bardziej sportowy, jak pakiet R Performance za 9 tys. zł, który podnosi prędkość maksymalną do 270 km/h i dodaje lżejsze felgi, czy też tytanowy wydech za 15 tys. zł.

W Audi mamy za to typową dla segmentu personalizację. Za 11 tysięcy można sobie wybrać dowolny kolor z palety exclusive, dołożyć trzecią strefę klimatyzacji, system audio Bang & Olufsen, wbudowanego pilota do bramy garażowej i inne tego typu udogodnienia.

Cena to jednak nie wszystko. Jak te samochody jeżdżą? Który jest szybszy? Który lepiej sobie poradzi w teście łosia? To wszystko postanowiliśmy sprawdzić w tym teście.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI: kiedy szukasz sportu, ale nie sportowego auta Test: Mercedes-AMG A 45 S (2020) kontra Audi R8 4.2 (2007) – wojna pokoleń Audi RS5: perfekcyjna maszyna, której nie pokochałem Nissan Juke - ile zostało w nim "dżukowatości"? Porsche Panamera Sport Turismo Turbo vs Audi RS 6 Avant. Starcie dwóch super-kombi Porsche Panamera 4 E-Hybrid - luksusowa hybryda podszyta sportowym duchem Volvo XC70 D5 2,4D AWD Summum - szorstka męska przyjaźń [test autokult.pl] Nowy Peugeot 508 SW 2,0 HDI A6 (AM3) Active - pierwsza jazda Test: BMW X5 M Competition – jednostronny pojedynek z prawami fizyki Little Tikes Cozy Truck - test Test: Polonez caro kontra VW jetta II - potencjalny dylemat przeciętnego Kowalskiego w latach 90. RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Legendy Autokultu: napęd Toyota GT-Four. Przeganiam po torze rajdową Celicę i GR Yarisa Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Vlog: Kia EV6 AWD – Koreańczycy mogą sporo namieszać Test: Škoda Enyaq IV 80 to elektryk bezwysiłkowy. Po prostu wsiadasz i jedziesz Offroad Marcina: Volkswagen Touareg w terenie - zobacz, co to potrafi Test: Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI - samochód (prawie) kompletny z jedną poważną wadą Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Test: BMW M440i xDrive Cabrio – sposób na relaks w słońcu Test: Mitsubishi L200 Stark - 3 blokady robią tu robotę! Test: Audi Q5 Sportback 55 TFSI e - najmodniejszy, ale wcale nie najoszczędniejszy zestaw sezonu