Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy?

Golf R i Audi S3 to tak naprawdę bliźnięta. Jednak do tej pory to Audi uchodziło za tego droższego i bardziej dopracowanego brata. Co się zmieniło, że teraz to Golf jest droższy?

Audi S3 vs Volkswagen Golf R — test wideo

Kiedy opublikowano cennik Golfa R, wszyscy zastanawiali się — jak to jest, że Volkswagen jest droższy od Audi z tym samym silnikiem? Ceny Golfa zaczynają się od 199 tysięcy zł, a ceny S3 od 194 tysięcy zł. Golfa można jednak skonfigurować maksymalnie na 277 740 zł. Audi S3 w wersji Limousine na 309 510 zł. Różnice w dostępnym wyposażeniu są jednak znaczne. W Golfie najdroższe są opcje sprawiające, że będzie bardziej sportowy, jak pakiet R Performance za 9 tys. zł, który podnosi prędkość maksymalną do 270 km/h i dodaje lżejsze felgi, czy też tytanowy wydech za 15 tys. zł.

W Audi mamy za to typową dla segmentu personalizację. Za 11 tysięcy można sobie wybrać dowolny kolor z palety exclusive, dołożyć trzecią strefę klimatyzacji, system audio Bang & Olufsen, wbudowanego pilota do bramy garażowej i inne tego typu udogodnienia.

Cena to jednak nie wszystko. Jak te samochody jeżdżą? Który jest szybszy? Który lepiej sobie poradzi w teście łosia? To wszystko postanowiliśmy sprawdzić w tym teście.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Citroen C5 Aircross - kolejne auto prezydenta Francji? Hyundai i30 Fastback N: niby taki sam jak hatchback, a jakże inny Test: BMW 128ti - myśląc o nim jak o członku rodziny "M", można się srogo rozczarować BMW M2: suma wszystkich legend Infiniti Q60S 3.0 t: gdy liczy się tylko wygląd i moc Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G: SUV z dużym silnikiem na przekór modzie Renault Clio RS vs. Clio Sport F1 Team R27 [test] Test Audi A4 Allroad 45 TFSI: odhacza wszystkie punkty, ale nie zapada w pamięć Nowy Ford Focus ST-Line: jeździ tak dobrze, że... nie musisz go prowadzić Seat Leon Cupra R ST: 300-konne kombi z napędem na 4 koła Test: Mazda MX-30 - choć jest elektrykiem, to chętnie stanę w jej obronie Egzamin dojrzałości: Jaguar E-Pace D180 AWD w Tatrach

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volvo XC60 B4 – niebywale poprawny samochód bez emocji Test: Audi RS e-tron GT w ośrodku Driveland. Jak zwinne może być auto ważące 2,5 tony? Ferrari F40 vs Ferrari SF90 Stradale: super-V8, które napisały historię na nowo Pierwsza jazda: Seat Arona i Ibiza po liftingu – Hiszpanie stawiają na nowoczesność, ale z umiarem Test: Mercedes-Benz S 500 dowodzi, że czasy mogą się zmieniać, ale król jest tylko jeden Pierwsza jazda: LEVC VN5 - ma jedną kartę przetargową, która nie ma znaczenia w Polsce Test: Lexus LC500 Convertible to japońskie gran turismo. Reakcje Włochów na jego widok były bezcenne Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Test: Jeep Wrangler 4xe - ile wynosi dopłata za wtyczkę? Test: Bazowe Porsche Taycan - sprawdzam podstawowe premium Test: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - nowy król hybryd z wtyczką Test: Toyota Camry - Czy klasę japończyka można wymacać? #eksperyment