Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy?

Golf R i Audi S3 to tak naprawdę bliźnięta. Jednak do tej pory to Audi uchodziło za tego droższego i bardziej dopracowanego brata. Co się zmieniło, że teraz to Golf jest droższy?

Audi S3 vs Volkswagen Golf R — test wideo

Kiedy opublikowano cennik Golfa R, wszyscy zastanawiali się — jak to jest, że Volkswagen jest droższy od Audi z tym samym silnikiem? Ceny Golfa zaczynają się od 199 tysięcy zł, a ceny S3 od 194 tysięcy zł. Golfa można jednak skonfigurować maksymalnie na 277 740 zł. Audi S3 w wersji Limousine na 309 510 zł. Różnice w dostępnym wyposażeniu są jednak znaczne. W Golfie najdroższe są opcje sprawiające, że będzie bardziej sportowy, jak pakiet R Performance za 9 tys. zł, który podnosi prędkość maksymalną do 270 km/h i dodaje lżejsze felgi, czy też tytanowy wydech za 15 tys. zł.

W Audi mamy za to typową dla segmentu personalizację. Za 11 tysięcy można sobie wybrać dowolny kolor z palety exclusive, dołożyć trzecią strefę klimatyzacji, system audio Bang & Olufsen, wbudowanego pilota do bramy garażowej i inne tego typu udogodnienia.

Cena to jednak nie wszystko. Jak te samochody jeżdżą? Który jest szybszy? Który lepiej sobie poradzi w teście łosia? To wszystko postanowiliśmy sprawdzić w tym teście.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Ford Mustang Fastback GT V8 5.0 - test, opinia, spalanie, cena Audi RS6 Avant - wojna domowa. Model stracił pozycję lidera Test: Audi A5 Coupe 40 TFSI S-Line - najpierw przychodzi zauroczenie, później - niedosyt Škoda Octavia Tour II Combi 1,6 MPI - żer dla skner [test autokult.pl] Test: Mercedes AMG GT 4door 63s - będziesz w nim grzeszyć Audi RS5 - agresja pod kontrolą [test autokult.pl] Mateusz kontra Mateusz: mierzymy Volvo XC90 z Land Roverem Discovery Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - najlepszy bagażnik w segmencie Mercedes-Benz G500 nowej generacji: pierwszy test na polskich drogach (i bezdrożach) Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Seat Leon ST 2.0 TDI FR 4Drive: najlepsza specyfikacja hiszpańskiego kompaktu Test BMW X4 M Competition: pytania egzystencjonalne

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło... Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego