Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Test: Volkswagen Golf GTI - ty masz moc, a on co innego

Grand Tourismo Injection to rozwinięcie chyba jednego z najbardziej rozpoznawalnych skrótów w motoryzacji, czyli GTI! O powstaniu pierwszego GTI krążą legendy. Dziś 46 lat po premierze mamy już 8 generację tego modelu, która patrząc przez pryzmat naszych czasów, nie ma łatwego zadania!

Volkswagen Golf GTI — test wideo

Hot-hatche, to bardzo specyficzny segment, bo są samochodami, które powinny w sobie łączyć wiele cech. Z jedne strony oferować emocje rodem ze sportowego samochodu, z drugiej praktyczność i użyteczność na co dzień. I właśnie tym od zawsze był Golf GTI, balansem między tymi dwoma światami. Żyjemy jednak w czasach, wszechobecnej wojny na konie mechaniczne i coraz mocniejszych kompaktów. Patrząc na moc 245 KM nowego GTI można wnioskować, że Golf nadal stawia na jakość prowadzenia, a nie moc. To świadomy zabieg, czy raczej można to nazwać klątwą GTI?

Z zewnątrz najnowsze GTI podobnie jak poprzednie generacje nie wyróżnia się ekstrawagancką stylistyką, a konsekwencją i dbaniem o tradycje GTI. Od zawsze tą wersją można było kojarzyć z czerwonym wykończeniem atrapy chłodnicy, czy fotelami w kratę, więc również w najnowszej wersji nie mogło tego zabraknąć.

Wiele osób może jednak dojść do wniosku, że przy tak dużej i obfitej w konie mechaniczne konkurencji taki Golf nie ma racji bytu. Pamiętajcie jednak, że za dużą moc w tym modelu odpowiedzialna jest wersja R, natomiast GTI to zabawka, która ma wam udowodnić, że nie trzeba mieć ogromnych muskułów, aby zrobić wrażenie. Czy rzeczywiście tak jest? Zapraszam na film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Grandland X - serwujemy SUV-owi Opla próby w wersji "grand" Mazda 5 2,0 MZR - nowa wersja Zoom-Zoom [test autokult.pl] Test: Ford Transit Custom Plug-in Hybrid - z "litrem" pod maską Pierwsza jazda: Jeep Wrangler 4xe - najpierw jest błoga cisza, potem przychodzi strach Pierwsza jazda: Volkswagen ID.3 zaczyna coś nowego, ale najważniejsze dopiero przed nami Amator w rajdowej szkole jazdy. Na szczęście bandy na torze były ze śniegu Gran turismo nowej generacji - Porsche Panamera z bliska przed premierą Test długodystansowy Nissana Leafa: sprawdziłem, jaki jest jego realny zasięg Seat Mii by Mango - test, opinia, spalanie, cena Citroën C5 Aircross, czyli SUV klasy komfort. Zgadzam się Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4 300 KM - szybko zapomnisz o (pozornie) mocnym napędzie Test: Opel Mokka - jeszcze nie jestem taki stary

Popularne w tym tygodniu:

Test: Lexus LC500 Convertible to japońskie gran turismo. Reakcje Włochów na jego widok były bezcenne Test: Audi RS e-tron GT w ośrodku Driveland. Jak zwinne może być auto ważące 2,5 tony? Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na torze, drodze i w scenie jak z amerykańskiego filmu akcji Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy? Test: Volvo XC60 B4 – niebywale poprawny samochód bez emocji Pierwsza jazda: Seat Arona i Ibiza po liftingu – Hiszpanie stawiają na nowoczesność, ale z umiarem Test: Mercedes-Benz S 500 dowodzi, że czasy mogą się zmieniać, ale król jest tylko jeden Ferrari F40 vs Ferrari SF90 Stradale: super-V8, które napisały historię na nowo Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Pierwsza jazda: Audi Q4 e-tron - twój kolejny (elektryczny) SUV Jeep Wrangler 4xe - ile wynosi dopłata za wtyczkę? Test: Nissan Qasqhai — jest niezły, ale mój umysł nadal to wypiera