TestyFordTest długodystansowy: Ford Puma ST - witamy na pokładzie!

Test długodystansowy: Ford Puma ST - witamy na pokładzie!

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Mariusz Zmysłowski
01.07.2021 12:59, aktualizacja: 14.03.2023 15:59

Wśród naszych samochodów długodystansowych do tej pory były przede wszystkim auta, które są wolumenowymi liderami sprzedaży w gamach producentów. Były to głównie pojazdy odpowiadające na najistotniejsze potrzeby mas. Tym razem będzie inaczej. Na pokładzie witamy samochód, który przede wszystkim jest ekscytujący, a podstawowym celem jego istnienia jest dostarczać frajdę z jazdy.

W naszej redakcji od maja gości Ford Puma ST. 200-konna krzyżówka SUV-a i hot hatcha zostanie z nami w sumie przez pół roku. Już teraz mogę wam obiecać, że z tym samochodem nie będziecie się nudzić. Pokażemy go na torach, górskich przełęczach w Polsce i za granicą, a także sprawdzimy, jak sprawuje się po prostu jako auto, z którym żyje się na co dzień.

Ford Puma ST
Ford Puma ST© fot. Mariusz Zmysłowski

Wspomniane 200 KM jest generowanych w Pumie ST przez 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost. Teoretycznie auto 100 km/h osiąga w 6,7 s. Cała moc trafia na przednie koła przez ręczną skrzynię biegów. Mamy tu więc do czynienia z klasyką gatunku pod względem napędu w hot hatchach. Jest to szczególnie obiecujący zestaw, bo pochodzi ze stajni Forda, który przyzwyczaił nas do doskonale zestrojonych zawieszeń.

Cena podstawowa naszej testowej, długodystansowej Pumy ST to 126 100 zł. Ford do tego egzemplarza dołożył lakier Mean Green za 5000 zł oraz dwa pakiety. Pierwszy z nich to Driver Assistance za 3450 zł. Zawiera on:

  • BLIS z Cross Traffic Alert
  • Pre-Collision Assist – system wspomagający w unikaniu lub zmniejszeniu skutków kolizji z poprzedzającym pojazdem lub pieszymi (do prędkości 180 km/h)
  • Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Active Park Assist
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
Ford Puma ST
Ford Puma ST© fot. Mariusz Zmysłowski

Drugim pakietem dodatkowo płatnym jest pakiet Performance za 4650 zł, który oferuje:

  • Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym
  • Launch Control
  • Performance Shift Light

Całość kosztuje 139 200 zł.

Więcej materiałów z Fordem Pumą ST już wkrótce. Jeśli chcecie lepiej poznać ten samochód, zapraszam was do obejrzenia krótkiego wideo.

Ford Puma ST - zobacz galerię zdjęć z naszym autem długodystansowym

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)