Test: Lexus NX 2021 - nowy przez duże "N"

Omotenashi, Takumi, Tazuna – to zasady, które możecie kojarzyć głównie z jedną marką – Lexusem. Dziś mam dla was film o samochodzie, który z całej gamy modelowej ma być największym wyznawcą tych zasad - to nowy Lexus NX i to nowy przez duże "N".

Lexus NX — test wideo

Dlaczego przez duże "N"? Według deklaracji producenta w porównaniu do poprzedniej generacji wymieniono 95 proc. komponentów na zupełnie nowe. Auto zostało zbudowane na globalnej platformie GA-K, przez co wymiary również się zmieniły. Nowe wcielenie jest o 20 mm dłuższe, o 20 mm szersze i o 5 mm wyższe. Rozstaw osi również się zmienił. Zwiększył się o 30 mm względem poprzednika.

To oczywiście nie wszystko, bo we wnętrzu pojawił się nowy kierunek stylistyczny oraz — co najważniejsze — nowe multimedia. System zastosowany w najnowszym Lexusie NX jest ponad trzy razy szybszy od wcześniejszego systemu. Do tego z tunelu środkowego zniknął owiany złą legendą touchpad, a ekran centralny stał się dotykowy.

No i najważniejsza zmiana. Do gamy silnikowej dołączyła jednostka 450h+, która jest pierwszą w tej marce hybrydą typu plug-in. Czy to jedyne zmiany? Oczywiście, że nie, ale o tym w filmie. Zapraszam.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet – wojna żeńsko-męska [test autokult.pl] Test DS7 Crossback PureTech 225. Jest charakterystyczny, ale do premium mu daleko Toyota RAV4 Hybrid (2016) - test, opinia, spalanie, cena Volkswagen Golf VII Alltrack 2.0 TDI 4MOTION 184 KM DSG - test, opinia, spalanie, cena Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet: najlepsze kompaktowe kombi na rynku? Chevrolet Cruze HB 1,8 LTZ - kompakt z ambicjami [test autokult.pl] Test: LEVC TX – londyńska hybrydowa taksówka za niebotyczną cenę Skoda Superb: bagażnik do zadań specjalnych Citröen C4 Aircross 1.8 eHDI 150 4x4 - test Test: Mercedes-AMG A 45 S (2020) kontra Audi R8 4.2 (2007) – wojna pokoleń Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition - wyprawa [test długodystansowy autokult.pl] Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4 300 KM - szybko zapomnisz o (pozornie) mocnym napędzie

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy