Test: Lexus NX 2021 - nowy przez duże "N"

Omotenashi, Takumi, Tazuna – to zasady, które możecie kojarzyć głównie z jedną marką – Lexusem. Dziś mam dla was film o samochodzie, który z całej gamy modelowej ma być największym wyznawcą tych zasad - to nowy Lexus NX i to nowy przez duże "N".

Lexus NX — test wideo

Dlaczego przez duże "N"? Według deklaracji producenta w porównaniu do poprzedniej generacji wymieniono 95 proc. komponentów na zupełnie nowe. Auto zostało zbudowane na globalnej platformie GA-K, przez co wymiary również się zmieniły. Nowe wcielenie jest o 20 mm dłuższe, o 20 mm szersze i o 5 mm wyższe. Rozstaw osi również się zmienił. Zwiększył się o 30 mm względem poprzednika.

To oczywiście nie wszystko, bo we wnętrzu pojawił się nowy kierunek stylistyczny oraz — co najważniejsze — nowe multimedia. System zastosowany w najnowszym Lexusie NX jest ponad trzy razy szybszy od wcześniejszego systemu. Do tego z tunelu środkowego zniknął owiany złą legendą touchpad, a ekran centralny stał się dotykowy.

No i najważniejsza zmiana. Do gamy silnikowej dołączyła jednostka 450h+, która jest pierwszą w tej marce hybrydą typu plug-in. Czy to jedyne zmiany? Oczywiście, że nie, ale o tym w filmie. Zapraszam.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes Citan 112 Tourer - test roboczego transportera Honda CR-V 2.0 i-VTEC: ostatni test przed nową generacją? Kia Ceed 1.4 T-GDi: trudno o bardziej zwyczajne auto. W tej klasie to komplement Ford Focus 1,6 EcoBoost 150 KM Trend Sport – sposób na polskie drogi? [test autokult.pl] Test: Audi S3 Sportback jest jak żółte okulary. Wybierasz po to, by to inni ciebie widzieli SsangYong Korando wjeżdża do salonów. Koreańczycy nie mają się czego wstydzić Offroad Marcina: Jeep Renegade Trailhawk 4xe - hybryda plug-in w terenie Alfa Romeo Stelvio: test najważniejszego auta w historii marki Pierwsza jazda: nowe oblicze Toyoty Hilux, a co z charakterem? Test: Škoda Octavia iV - królowa flot zelektryfikowana Peugeot nie zrobi terenówki z 3008. To nie powód, by go skreślać Audi S8 plus - szybszy niż rozsądek

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Hyundai i30 N po liftingu - czy z automatem jest tak samo dobry, jak z ręczną skrzynią? Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd