Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym.

Peugeot 508 PSE SW — test wideo

Pewne prymitywne stereotypy czasem są krzywdzące. Otóż istnieje "mało znana" firma produkująca odzież od butów po czapki, której znakiem rozpoznawczym są trzy paski. Jednak kiedy mówisz "trzy paski", zwykle myślisz jedno – ortalion, dres, chuligan. Pytanie, czy pomimo tego, że według Peugeota ten znak nawiązuje również do dziedzictwa marki i jest bezpośrednio zainspirowany tylnymi światłami historycznego modelu PEUGEOT 504 Coupé, to nie będzie tak samo jak w przypadku marki odzieżowej kojarzony z chuliganem?

Nowy Peugeot 508 PSE SW z każdej strony manifestuje, że nie jest zwykłym kombi. Charakterystyczny kolor, wiele sportowych elementów podkreślających charakter auta i dodatki w kolorze zielony kryptonite.

Podsumowując, trzeba przyznać, że Francuzi potrafią zrobić samochód, który będzie zwracał na siebie uwagę.

Nie zmieniono jednak tylko wyglądu. 508 PSE w stosunku do zwykłej odmiany jest obniżone o 10 mm z przodu i o 1 mm z tyłu. Do tego rozstaw kół został zwiększony z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm. Zmodyfikowano również stabilizatory poprzeczne, aby samochód jak najpewniej pokonywał zakręty. Wszystkie te zmiany, jak mówi Peugeot, mają zapewnić optymalny kompromis pomiędzy komfortem a precyzją prowadzenia.

To jednak tylko teoria. Jak jest w praktyce i czy ten samochód zasługuje na kosmiczną kwotę, jaką życzy sobie za niego producent? Postanowiłem to sprawdzić.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: Ford Explorer - europejski charakter przyćmiewa amerykański rodowód Pierwsza jazda: Renault Arkana - Francuzi wracają do gry (choć na razie bardzo ostrożnie) Test wideo: Volkswagen ID.3 Pure Performance, czyli elektryk w cenie diesla Test: Subaru Outback 2.5 – uważaj, o co prosisz, bo jeszcze to dostaniesz Test Mazdy 3. Skupia się wokół kierowcy, ale całkowicie zapomina o pasażerach Test: Audi e-tron Sportback - wstałem o 3:00 rano. Oby było warto Pierwsza jazda: Toyota Highlander - większa od RAV4 i wygodna jak Camry Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid – trafiłem na właściwą wersję Test: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - nowy król hybryd z wtyczką Citroën DS3 1,6 THP Dark Pink - test Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Kia Soul 1.6 GDI - test, porównanie, opinia, spalanie, cena SsangYong Tivoli 1.6 128 KM Quartz - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy! Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Pierwsza jazda: BMW iX M60 – jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Jeep Wrangler 4xe – najmocniejszy, najszybszy, najoszczędniejszy Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę" Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje Porównanie: BMW M5 CS vs Audi RS e-tron GT. Wielkie starcie V8 i elektryczności na torze Test: Nissan Qashqai – uczył się przez 14 lat Test: Skoda Octavia vs Skoda Octavia – ile warta jest instalacja elektryczna?