Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym.

Peugeot 508 PSE SW — test wideo

Pewne prymitywne stereotypy czasem są krzywdzące. Otóż istnieje "mało znana" firma produkująca odzież od butów po czapki, której znakiem rozpoznawczym są trzy paski. Jednak kiedy mówisz "trzy paski", zwykle myślisz jedno – ortalion, dres, chuligan. Pytanie, czy pomimo tego, że według Peugeota ten znak nawiązuje również do dziedzictwa marki i jest bezpośrednio zainspirowany tylnymi światłami historycznego modelu PEUGEOT 504 Coupé, to nie będzie tak samo jak w przypadku marki odzieżowej kojarzony z chuliganem?

Nowy Peugeot 508 PSE SW z każdej strony manifestuje, że nie jest zwykłym kombi. Charakterystyczny kolor, wiele sportowych elementów podkreślających charakter auta i dodatki w kolorze zielony kryptonite.

Podsumowując, trzeba przyznać, że Francuzi potrafią zrobić samochód, który będzie zwracał na siebie uwagę.

Nie zmieniono jednak tylko wyglądu. 508 PSE w stosunku do zwykłej odmiany jest obniżone o 10 mm z przodu i o 1 mm z tyłu. Do tego rozstaw kół został zwiększony z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm. Zmodyfikowano również stabilizatory poprzeczne, aby samochód jak najpewniej pokonywał zakręty. Wszystkie te zmiany, jak mówi Peugeot, mają zapewnić optymalny kompromis pomiędzy komfortem a precyzją prowadzenia.

To jednak tylko teoria. Jak jest w praktyce i czy ten samochód zasługuje na kosmiczną kwotę, jaką życzy sobie za niego producent? Postanowiłem to sprawdzić.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Opel Mokka X 1.6 CDTi 4x4 - docenisz go podczas jazdy Test: Volvo XC90 - już wtyczka, czy nadal diesel, ale z prądem? Audi RS 4 Avant: geny Porsche wciąż mu służą Skoda Karoq 1.0 TSI Ambition. Spokojnie do celu Nowy Nissan Qashqai 1,2 DIG-T (2014) - pierwsza jazda Trzy elektryki na trasie Warszawa-Kraków. Jeden prawie nie dojechał Fiat 500L Living 1,6 M-Jet Lounge - test Nowe Mitsubishi L200 oferuje mniej mocy, ale uważam, że to lepszy samochód Volvo S90 i V90 - nowy rywal dla niemieckiej trójki w segmencie E Peugeot 5008 2,0 HDI FAP 150 Allure - pakowny francuz [test autokult.pl] Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 - jeszcze lepszy? Škoda Scala - test długodystansowy: zaglądam do bagażnika

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 – z trójki koncernowych braci najlepiej odnajduje się w swojej roli 5 mitów o elektrykach i Mercedes EQA, by się z nimi zmierzyć. Tu trzeba spojrzeć szerzej Recenzja Lego Creator Porsche 911: zbuduj sobie dzieło sztuki Pierwsza jazda: DS 9 - wchodzi do segmentu premium na własnych zasadach Nowy Opel Astra. Pierwsze jazdy pokazały, że Niemcy nie poszli na całość Pierwsza jazda: Volkswagen ID.4 GTX to GTI naszych czasów? Nie do końca, ale i tak jest dobry Test: Range Rover Sport 525 HSE - wydaje się bez sensu, ale tu się wszystko zgadza Pierwsza jazda: nowy Mercedes Klasy C to "Baby-Klasa S" o niestereotypowym charakterze Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G - oldschool w najlepszym wydaniu Pierwsza jazda: Renault Express Van i Kangoo Van - zupełnie dwa różne modele (użytkowania) Test: Opel Mokka - pierwszy krok do lepszej, ale zaskakująco drogiej przyszłości