Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym.

Peugeot 508 PSE SW — test wideo

Pewne prymitywne stereotypy czasem są krzywdzące. Otóż istnieje "mało znana" firma produkująca odzież od butów po czapki, której znakiem rozpoznawczym są trzy paski. Jednak kiedy mówisz "trzy paski", zwykle myślisz jedno – ortalion, dres, chuligan. Pytanie, czy pomimo tego, że według Peugeota ten znak nawiązuje również do dziedzictwa marki i jest bezpośrednio zainspirowany tylnymi światłami historycznego modelu PEUGEOT 504 Coupé, to nie będzie tak samo jak w przypadku marki odzieżowej kojarzony z chuliganem?

Nowy Peugeot 508 PSE SW z każdej strony manifestuje, że nie jest zwykłym kombi. Charakterystyczny kolor, wiele sportowych elementów podkreślających charakter auta i dodatki w kolorze zielony kryptonite.

Podsumowując, trzeba przyznać, że Francuzi potrafią zrobić samochód, który będzie zwracał na siebie uwagę.

Nie zmieniono jednak tylko wyglądu. 508 PSE w stosunku do zwykłej odmiany jest obniżone o 10 mm z przodu i o 1 mm z tyłu. Do tego rozstaw kół został zwiększony z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm. Zmodyfikowano również stabilizatory poprzeczne, aby samochód jak najpewniej pokonywał zakręty. Wszystkie te zmiany, jak mówi Peugeot, mają zapewnić optymalny kompromis pomiędzy komfortem a precyzją prowadzenia.

To jednak tylko teoria. Jak jest w praktyce i czy ten samochód zasługuje na kosmiczną kwotę, jaką życzy sobie za niego producent? Postanowiłem to sprawdzić.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Chevrolet Captiva LTZ 2,2D AWD MT - test Opel Insignia 2,8 V6 4x4 - oksymoron czy niedaleka przyszłość? [kobiecym okiem][test autokult.pl] Renault Mégane GT220 - test Audi R8 V10 plus: połączenie dwóch światów na torze Test Porsche 718 Boxstera: burgery bez mięsa i cztery cylindry, czyli dlaczego to auto ma sens Test: Jeep Gladiator V6 to nie pickup, lecz terenówka z paką Nissan Juke - oryginalna alternatywa do miasta [test autokult.pl] Test: 18 rzeczy, których nie wiedziałeś o nowym Mercedesie Klasy S Mercedes-Benz Klasy X - pójść na łatwiznę z gotowcem? Nie tym razem Peugeot 508 2,0 HDi HYbrid4 RXH - dobrymi chęciami... [test autokult.pl] Hyundai Genesis Coupé Lambda 3.8 V6 MT Executive [test autokult.pl] Seat León 1,4 TSI 140 KM Style – test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Offroad Marcina: rajdowa kontra seryjna Toyota Land Cruiser. Sprawdzam różnice Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Pierwsza jazda: Porsche Macan GTS po drugim liftingu - to będzie udane pożegnanie Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Offroad Marcina: Fiat Panda Cross - w terenie dwa cylindry to za mało Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd Pierwsza jazda: Volvo C40 - to coś więcej niż XC40 ze ściętym dachem