Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Opel Mokka - jeszcze nie jestem taki stary

Najnowsza Mokka to samochód, który ma być niczym gwiazda Betlejemska prowadząca Opla w kierunku nowego wizerunku. Wizerunku, który nie jest kojarzony z nudnymi i stonowanymi samochodami, a modelami kierowanymi głównie do ludzi młodych, które są nowoczesne i stylowe. Czy to się udało?

Opel Mokka — test wideo

Nie będę oszukiwał ani zbytnio przedłużał. Moim zdaniem tak, bo ten samochód wygląda naprawdę świeżo. Ciężko jest w nim znaleźć jakiekolwiek elementy stylistyczne przeniesione z innych modeli, a to akurat bardzo ważne. To wreszcie pierwszy od wielu lat nowoczesny i ciekawy projekt. Ja do tego dostałem do testów odmianę GS line, która dodatkowo ma nadawać charakteru.

We wnętrzu również nie mamy do czynienia z ewolucją, ani nawet rewolucją. To zupełnie nowy projekt, który, tak bardzo odstaje od innych modeli tej marki, że ciężko jakkolwiek je porównywać. Można powiedzieć, że Opel grubą i zdecydowaną kreską odciął się od przeszłości. I dobrze!

Niestety nowa Mokka nie jest bez wad, a najwięcej z nich dostrzeżecie z podczas jazdy. Auto, choć większość swojego życia spędzi w mieście, to moim zdaniem nie jest do niego w 100% przystosowane. Zawieszenie i układ kierowniczy skrywają w sobie pewną tajemnicę, którą ciężko jest rozwiązać i znaleźć powód ich specyficznego działania. Najgorsza jest jednak automatyczna skrzynia biegów, która jakby buntowała się na każdym kroku, manifestując, że ma swoje lata i nie zamierza dostosowywać się do młodzieżowego trybu życia.

Czy Opel wie, co robi, oraz czy inni uważają podobnie jak ja? To wszystko postanowiłem sprawdzić w tym filmie. Zapraszam!

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW serii 5 (F10) 525d xDrive - apartament z lokajem? [test autokult.pl] Porsche 718 Boxster, Alpine A110S, Toyota Supra - pojedynek trzech podejść (cz. 1.) Pierwsza jazda Škodą Scalą: nowy kompakt zdradza aspiracje Czechów Porównanie limuzyn dla prezesa - Audi A8 i Mercedes-Benz S560 Nissan Leaf - polska prezentacja modelu [pierwsza jazda autokult.pl] Vlog test: Volvo XC40 T5 plug-in - ile zużywa paliwa naprawdę i czy to się opłaca? Test długodystansowy: Ford Puma ST - witamy na pokładzie! Pierwsza jazda: DS 9 - wchodzi do segmentu premium na własnych zasadach Porsche Panamera Diesel [pierwsza jazda autokult.pl] Test: Mitsubishi ASX Insport - pierwszy "lifting", który naprawdę zmienił to auto Test: Peugeot e-Rifter GT - żeby znaleźć w nim sens, trzeba się nakombinować Nowy Jeep Grand Cherokee SRT - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: BMW 223i Active Tourer – na zlocie fanów BMW M usłyszałem, jaki sens ma to auto Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Volkswagen Arteon Shooting Brake eHybrid potrafi spalić mniej niż 2 l/100 km. Ma też inne zalety Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki