Test: Opel Mokka - jeszcze nie jestem taki stary

Najnowsza Mokka to samochód, który ma być niczym gwiazda Betlejemska prowadząca Opla w kierunku nowego wizerunku. Wizerunku, który nie jest kojarzony z nudnymi i stonowanymi samochodami, a modelami kierowanymi głównie do ludzi młodych, które są nowoczesne i stylowe. Czy to się udało?

Opel Mokka — test wideo

Nie będę oszukiwał ani zbytnio przedłużał. Moim zdaniem tak, bo ten samochód wygląda naprawdę świeżo. Ciężko jest w nim znaleźć jakiekolwiek elementy stylistyczne przeniesione z innych modeli, a to akurat bardzo ważne. To wreszcie pierwszy od wielu lat nowoczesny i ciekawy projekt. Ja do tego dostałem do testów odmianę GS line, która dodatkowo ma nadawać charakteru.

We wnętrzu również nie mamy do czynienia z ewolucją, ani nawet rewolucją. To zupełnie nowy projekt, który, tak bardzo odstaje od innych modeli tej marki, że ciężko jakkolwiek je porównywać. Można powiedzieć, że Opel grubą i zdecydowaną kreską odciął się od przeszłości. I dobrze!

Niestety nowa Mokka nie jest bez wad, a najwięcej z nich dostrzeżecie z podczas jazdy. Auto, choć większość swojego życia spędzi w mieście, to moim zdaniem nie jest do niego w 100% przystosowane. Zawieszenie i układ kierowniczy skrywają w sobie pewną tajemnicę, którą ciężko jest rozwiązać i znaleźć powód ich specyficznego działania. Najgorsza jest jednak automatyczna skrzynia biegów, która jakby buntowała się na każdym kroku, manifestując, że ma swoje lata i nie zamierza dostosowywać się do młodzieżowego trybu życia.

Czy Opel wie, co robi, oraz czy inni uważają podobnie jak ja? To wszystko postanowiłem sprawdzić w tym filmie. Zapraszam!

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Zabrałem Forda Pumę ST na najbardziej pokręconą drogę Europy. Było warto (choćby dla tego widoku) Iveco Daily 35S15 V/P - tydzień z Superbohaterem [test autokult.pl] Mercedes GLC po liftingu ma więcej gadżetów, ale zachowuje to, za co docenili go klienci Skoda Superb Scout: pierwsza jazda nową wersją modelu po face liftingu Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - to będzie rzadki widok na polskich drogach Test: Audi S3 - efekt zimnej kalkulkacji Lexus RX 450h F Sport: SUV stworzony z myślą o kierowcy Test Opla Corsy 1.2 Turbo 130 KM: pięć powodów, dlaczego jest lepsza od bliźniaczego Peugeota 208 Audi RS6 Avant (2014) - test Test: Audi e-tron GT vs Tesla Model 3 - jedna główna różnica Suzuki Swift Sport - oddajcie mi moje konie! Nowy Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 4x4 - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW Z4 M40i - sportowe składniki, leniwy charakter Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Test: Nowa Dacia Jogger - 7 miejsc... LPG... brzmi nieźle? Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej Pierwsza jazda: Audi Q4 Sportback e-tron - modniejszy, a wcale nie mniej funkcjonalny Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza Pierwsza jazda Porsche 911 Carrera GTS: najmniej znane, a najlepsze 911 Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy Test: BMW 840d – i po co ci to M8? Test: Porsche Panamera 4S E-Hybrid – tak zielone, że aż boli