Peugeot 5008 - van na sterydach

Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i praktyczność mini vana. I to nie bez powodu!

Dlaczego nie bez powodu? Peugeot 5008 dopiero od 2017 roku stał się SUVem, bo wcześniej był…. Tak minivanem! Moim zdaniem można jednak pójść nieco dalej, bo aktualne 5008 zastępuje również model 807, który zakończył swój żywot w 2014 roku i który również należał do rodziny minivanów.

Samochód przeszedł niedawno facelifting, a najważniejszą, i tak naprawdę jedyną zmianą na zewnątrz jest cały pas przedni. Pojawił się nowy zderzak z dużą wyglądającą na zintegrowaną atrapą chłodnicy, w której zastosowano oryginalny efekt rozmywania się w kierunku reflektorów, charakterystyczne kły i nowe reflektory, które otrzymały ciekawą funkcję.

Pytanie jednak, czy ten największy model w gamie francuskiego producenta wyróżnia się tą typową dla mini vanów praktycznością, a o której często zapomina się tworząc SUVy? Odpowiedź na to i wiele innych pytań znajdziecie w tym teście.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Volvo C30 D4 R-design – zbuntowany szwed [test autokult.pl] Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test [wideo] Pierwsza jazda: Seat Leon czwartej generacji - jeszcze więcej (zbędnej) elektroniki Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Renault Mégane 5d 1,2 TCe 130 KM BOSE - test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG - test, opinia, spalanie, cena Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI pokazuje hybrydom, gdzie ich miejsce Audi Q8 50 TDI - rozprawka o komforcie jazdy Opel Corsa 1,7 CDTI Cosmo - były sobie paski dwa [test autokult.pl] Porsche Macan S - test Honda e nie ma lusterek, tylko kamery. Japończycy przygotowali kilka ułatwień Citroën DS4 1,6 THP 200 Sport Chic - lubię to! [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy! Pierwsza jazda: BMW iX M60 - jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę" Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje