Peugeot 5008 - van na sterydach

Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i praktyczność mini vana. I to nie bez powodu!

Dlaczego nie bez powodu? Peugeot 5008 dopiero od 2017 roku stał się SUVem, bo wcześniej był…. Tak minivanem! Moim zdaniem można jednak pójść nieco dalej, bo aktualne 5008 zastępuje również model 807, który zakończył swój żywot w 2014 roku i który również należał do rodziny minivanów.

Samochód przeszedł niedawno facelifting, a najważniejszą, i tak naprawdę jedyną zmianą na zewnątrz jest cały pas przedni. Pojawił się nowy zderzak z dużą wyglądającą na zintegrowaną atrapą chłodnicy, w której zastosowano oryginalny efekt rozmywania się w kierunku reflektorów, charakterystyczne kły i nowe reflektory, które otrzymały ciekawą funkcję.

Pytanie jednak, czy ten największy model w gamie francuskiego producenta wyróżnia się tą typową dla mini vanów praktycznością, a o której często zapomina się tworząc SUVy? Odpowiedź na to i wiele innych pytań znajdziecie w tym teście.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 Laurin & Klement [test autokult.pl] Honda CR-Z 1,5 IMA GT – jestem z innej planety [test autokult.pl] Test: Jeep Gladiator V6 to nie pickup, lecz terenówka z paką Test: Renault Megane R.S. po liftingu - Francuzi wciąż udowadniają, że potrafią robić emocjonujące hot-hatche Test: BMW 545e - na taką hybrydę czekaliście! Opel Astra Sedan 1,6 CDTi vs. Renault Fluence 1,6 dCi vs. Škoda Octavia 1,2 TSI vs. Toyota Corolla 1,6 Valvematic - test Toyota Corolla TS kombi 2.0 Hybrid: teraz jest taka, jak trzeba Test: Mercedes Sprinter furgon 314 CDI - jednak im prościej, tym lepiej Uczta dla zmysłów: pierwsza jazda Astonem Martinem DB11 V8 na filmie Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - to będzie rzadki widok na polskich drogach Audi A1 Sportback 1,4 TFSI S-Line - mały diabeł z Ingolstadt [pierwsza jazda autokult.pl] Odważny krok naprzód. Jeździłem nowym BMW M5 z napędem na cztery koła

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Test: Hyundai i30 N po liftingu - czy z automatem jest tak samo dobry, jak z ręczną skrzynią? Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd