Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Test: Kia Stonic iMT - z elektromechanicznym sprzęgłem!

Kia Stonic przeszła niedawno lifting, który wprowadził całkiem ciekawe rozwiązania - jak na przykład manualną skrzynię biegów ze zautomatyzowanym sprzęgłem czy instalację 48V z układem rozrusznika-alternatora. Jak to działa?

Kia Stonic 1.0 T-GDI iMT — test wideo

Kiedy popularny miejski crossover przechodzi lifting w środku cyklu produkcyjnego, raczej nie spodziewamy się wielkich rewolucji technicznych. Z pewnością pojawi się lekko odświeżona stylistyka, jakieś nowsze multimedia, ale pod maską z reguły żadnych zmian.

A tu Kia wprowadziła zupełnie nową wersję silnikową z dwoma sporymi zmianami — instalacją 48V z układem tzw. miękkiej hybrydy i skrzynią iMT, czyli przekładnią manualną z elektromechanicznym sprzęgłem, które częściowo jest zautomatyzowane, ale nadal pozwala na ręczną zmianę biegów.

Oto, jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Opel Astra Sedan 1,7 CDTi Executive [test autokult.pl] Citroën C4 Picasso (2015) 1.6 THP AT Exclusive - test, opinia, spalanie, cena Audi A7 Sportback 3,0 TFSI S-Tronic quattro - test, opinia, spalanie, cena Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 5d/HB LT Plus MT - rozsądny wybór [test autokult.pl] Mitsubishi Outlander PHEV (2015) - test, opinia, spalanie, cena Volkswagen turbo up! w natarciu Abarth Punto EVO - ukąszony [test autokult.pl] Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC [pierwsza jazda] Mazda CX-3: udowadnia, że miejskie crossovery ciągle mogą się wyróżniać Mio MiVue 568 Touch - test wideorejestratora Test: Nowy Renault Captur 100 TCe - Francuzi odrobili lekcje, ale nie ustrzegli się wpadek BMW 440i xDrive M Performance - M4 po oswojeniu

Popularne w tym tygodniu:

Polestar 2 vs Tesla Model 3, czyli "przepraszam, ale którędy nad morze"? Pierwsza jazda: Nissan Qashqai III - takiej rewolucji to się nie spodziewałem Pierwsza jazda: Fiat Ducato po liftingu - bo liczy się wnętrze Pierwszy kontakt: DS 4 - znana konstrukcja, nowa odmiana Pierwsza jazda: Renault Arkana E-Tech - nie sądziłem, że to powiem o renault Test: Audi S3 - efekt zimnej kalkulkacji Test: Volkswagen Caddy California - to nie kamper, lecz specjalistyczne narzędzie Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Test: Volkswagen Golf GTI - ty masz moc, a on co innego Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na torze, drodze i w scenie jak z amerykańskiego filmu akcji Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy? Pierwsza jazda: Audi Q4 e-tron - twój kolejny (elektryczny) SUV