Test: Kia Stonic iMT - z elektromechanicznym sprzęgłem!

Kia Stonic przeszła niedawno lifting, który wprowadził całkiem ciekawe rozwiązania - jak na przykład manualną skrzynię biegów ze zautomatyzowanym sprzęgłem czy instalację 48V z układem rozrusznika-alternatora. Jak to działa?

Kia Stonic 1.0 T-GDI iMT — test wideo

Kiedy popularny miejski crossover przechodzi lifting w środku cyklu produkcyjnego, raczej nie spodziewamy się wielkich rewolucji technicznych. Z pewnością pojawi się lekko odświeżona stylistyka, jakieś nowsze multimedia, ale pod maską z reguły żadnych zmian.

A tu Kia wprowadziła zupełnie nową wersję silnikową z dwoma sporymi zmianami — instalacją 48V z układem tzw. miękkiej hybrydy i skrzynią iMT, czyli przekładnią manualną z elektromechanicznym sprzęgłem, które częściowo jest zautomatyzowane, ale nadal pozwala na ręczną zmianę biegów.

Oto, jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi A6 55 TFSI – czy nowoczesna technika jest tyle warta? Ford Fiesta ST (2013) – ST junior [pierwsza jazda autokult.pl] Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Nowe Audi A7 3.0 TDI BiTurbo - pierwsza jazda Test Forda Focusa Active Kombi: dla tych, którzy stronią od SUV-ów Volkswagen Golf VI Cabrio 1,4 TSI 160 KM DSG [test] Audi A6 allroad quattro 3,0 TFSI S-Tronic na wielkopolskich drogach [pierwsza jazda autokult.pl] Peugeot 5008 1,6 HDi Style - test 3 dni na serpentynach. Dzień drugi: Toyota Prius Plug-in Opel Astra i Insignia z nowymi silnikami. Bardziej cieszy mnie nowy system multimedialny Volkswagen Golf VII GTI Performance DSG - naśladowany, niedościgniony? [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Cupra Formentor i Leon wskazują kierunek na przyszłość

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu Test: Polonez caro kontra VW jetta II - potencjalny dylemat przeciętnego Kowalskiego w latach 90. Vlog: Volkswagen ID.4 już w Polsce. Nawet jego zasięg robi wrażenie Porównanie: 20-letnie Volvo V40 vs. nowe Volvo V60. Naprawdę kiedyś było lepiej? Test: Mazda MX-30 to wszystko, co jest nie tak z elektrykami. I ciągle może mieć sens Pierwsza jazda BMW M3 (i M4 też). Nawet nerki nie przesłonią prawdy o tym aucie! Pierwsza jazda: Renault Arkana - Francuzi wracają do gry (choć na razie bardzo ostrożnie) Test wideo: Volvo XC40 P8 Recharge - pierwsze auto nowej ery u Szwedów Vlog: 5 rzeczy o Dacii Spring. To warto wiedzieć o najtańszym elektryku na rynku Test wideo: Ford Mustang Mach-E - to nie fair! Test: Mercedes-Benz A 250 e – hybryda, której nie opłaca się nie kupić Test: Quattro - rodzaje i działanie legendarnego napędu