Test wideo: Kia Stonic iMT - z elektromechanicznym sprzęgłem!
Kia Stonic przeszła niedawno lifting, który wprowadził całkiem ciekawe rozwiązania - jak na przykład manualną skrzynię biegów ze zautomatyzowanym sprzęgłem czy instalację 48V z układem rozrusznika-alternatora. Jak to działa?
Kia Stonic 1.0 T-GDI iMT — test wideo
Kiedy popularny miejski crossover przechodzi lifting w środku cyklu produkcyjnego, raczej nie spodziewamy się wielkich rewolucji technicznych. Z pewnością pojawi się lekko odświeżona stylistyka, jakieś nowsze multimedia, ale pod maską z reguły żadnych zmian.

A tu Kia wprowadziła zupełnie nową wersję silnikową z dwoma sporymi zmianami — instalacją 48V z układem tzw. miękkiej hybrydy i skrzynią iMT, czyli przekładnią manualną z elektromechanicznym sprzęgłem, które częściowo jest zautomatyzowane, ale nadal pozwala na ręczną zmianę biegów.
Oto, jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce.
Ten artykuł ma 1 komentarz
Pokaż wszystkie komentarze