Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test wideo: Kia Stonic iMT - z elektromechanicznym sprzęgłem!

Kia Stonic przeszła niedawno lifting, który wprowadził całkiem ciekawe rozwiązania - jak na przykład manualną skrzynię biegów ze zautomatyzowanym sprzęgłem czy instalację 48V z układem rozrusznika-alternatora. Jak to działa?

Kia Stonic 1.0 T-GDI iMT — test wideo

Kiedy popularny miejski crossover przechodzi lifting w środku cyklu produkcyjnego, raczej nie spodziewamy się wielkich rewolucji technicznych. Z pewnością pojawi się lekko odświeżona stylistyka, jakieś nowsze multimedia, ale pod maską z reguły żadnych zmian.

A tu Kia wprowadziła zupełnie nową wersję silnikową z dwoma sporymi zmianami — instalacją 48V z układem tzw. miękkiej hybrydy i skrzynią iMT, czyli przekładnią manualną z elektromechanicznym sprzęgłem, które częściowo jest zautomatyzowane, ale nadal pozwala na ręczną zmianę biegów.

Oto, jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Lexus RX po liftingu. W końcu doczekałem się systemu Android Auto! 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Pierwsza jazda: Nissan Qashqai III - takiej rewolucji to się nie spodziewałem Recenzja Lego Creator Porsche 911: zbuduj sobie dzieło sztuki Test: Toyota Land Cruiser J30 - pierwszy test w Polsce Test: Porsche 718 Spyder - zbyt dobry dla zwykłych śmiertelników Test Jeepa Grand Cherokee 5.9: w 1998 roku najszybszy SUV świata, dziś koi umysł i poprawia koncentrację Mercedes-AMG A 35: wygląda jak hot hatch, ale to prawdziwe auto sportowe Renault Clio piątej generacji w pierwszym teście. Słowo klucz to dojrzałość Audi A3 1.4 TFSI manual - techniczny lifting Volkswagen CC 2,0 TDI DSG - w ładnym opakowaniu [test autokult.pl] Nawigacja TomTom GO 1000 [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło...