Renault Megane RS - mógłbym takie mieć, ale...

Renault Sport wie, jak robić sportowe samochody i nowe Megane RS tylko potwierdza umiejętności ludzi z Dieppe. Mam z nim jednak pewien problem.

Jeśli ktoś wie, jak robić hot hatche, to na pewno są to Francuzi. Ostatnim bastionem świetnych francuskich hot hatchy jest Renault Sport, które nadal buduje szybkie i bezkompromisowe samochody. W dodatku cieszą się one bardzo dobrą opinią pod względem trwałości mechaniki. Nawet jeśli są traktowane ostro.

Czwarta generacja flagowego RS-a wyróżnia się przede wszystkim systemem czterech kół skrętnych 4Control, który znacząco poprawia prowadzenie, wprowadzając dodatkową rotację w zakręcie. Ma też silnik 1.8 z turbo, który osiąga 300 KM i można go zamówić z wygodną dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Nowa Megane RS powstała już w trochę mniej bezkompromisowej filozofii. Ma dwie pary drzwi, rozbudowane multimedia, które w wersji po liftingu działają znacznie bardziej intuicyjnie i potrafi całkiem mało palić. Nawet zawieszenie wydaje się bardziej komfortowe.

To dlaczego bym go nie kupił?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Volvo XC60 D5 AWD Summum - test Fiat 500 by Gucci 1,2 - jestem młoda, lubię szpan [test autokult.pl] Rozkład emisji spalin hybrydy w trasie, czyli dlaczego Lexus RX450hL ma sens Volkswagen Scirocco R (2015) - test, opinia, spalanie, cena Test: Opel Mokka-e udowodnił mi, że bez ładowarek da się żyć. Ale i tak ich potrzebujemy Test: Rolls-Royce Ghost EWB to 3 mln zł luksusu na kołach. Ale innego, niż sobie wyobrażasz Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test [wideo] Ford Kuga 2,0 TDCi Trend - odsłona druga [pierwsza jazda autokult.pl] Mitsubishi ASX po liftingu niedługo na drogach. Mocniejszy silnik, ogólny przepis bez zmian Mitsubishi Space Star 1,2 MT Intense - test Test: Volvo V90 B4 - połączenie wszystkiego, co kojarzy się z marką Nowa Toyota Corolla XI 1,4 D4D na Majorce [pierwsza jazda autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW Z4 M40i - sportowe składniki, leniwy charakter Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Test: Nowa Dacia Jogger - 7 miejsc... LPG... brzmi nieźle? Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? Pierwsza jazda: Audi Q4 Sportback e-tron - modniejszy, a wcale nie mniej funkcjonalny 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy Test: BMW 840d – i po co ci to M8?