Renault Megane RS - mógłbym takie mieć, ale...

Renault Sport wie, jak robić sportowe samochody i nowe Megane RS tylko potwierdza umiejętności ludzi z Dieppe. Mam z nim jednak pewien problem.

Jeśli ktoś wie, jak robić hot hatche, to na pewno są to Francuzi. Ostatnim bastionem świetnych francuskich hot hatchy jest Renault Sport, które nadal buduje szybkie i bezkompromisowe samochody. W dodatku cieszą się one bardzo dobrą opinią pod względem trwałości mechaniki. Nawet jeśli są traktowane ostro.

Czwarta generacja flagowego RS-a wyróżnia się przede wszystkim systemem czterech kół skrętnych 4Control, który znacząco poprawia prowadzenie, wprowadzając dodatkową rotację w zakręcie. Ma też silnik 1.8 z turbo, który osiąga 300 KM i można go zamówić z wygodną dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Nowa Megane RS powstała już w trochę mniej bezkompromisowej filozofii. Ma dwie pary drzwi, rozbudowane multimedia, które w wersji po liftingu działają znacznie bardziej intuicyjnie i potrafi całkiem mało palić. Nawet zawieszenie wydaje się bardziej komfortowe.

To dlaczego bym go nie kupił?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda Škodą Kodiaq RS: więcej wszystkiego... poza sportem Mazda 3 Skyactiv-X: jest jak auto koncepcyjne, ale już jeździ po polskich drogach Volkswagen California 6.1 - konkurent od Forda sporo namieszał Test: Volkswagen ID.3 1st vs Nissan Leaf - pierwsze takie starcie na szczycie BMW i8 nadal prezentuje się zjawiskowo. Apetyt rośnie zwłaszcza w wersji Roadster Volkswagen Beetle 2.0 TSI DSG - test Toyota Avensis 2.0 D4-D (2015) - test, opinia, spalanie, cena Nissan Qashqai ma nowy silnik 1.3 l. To tylko jedna z wielu zmian u Japończyków Pierwsza jazda: Citroën C3 po liftingu. Zmian jest mało, liczy się indywidualizacja Mercedes Klasy V po liftingu chce być Klasą S. Na długie trasy trudno o wygodniejsze auto BMW M3 Competition: wymagający sedan dla wymagających klientów Opel Insignia 2,8 V6 4x4 - oksymoron czy niedaleka przyszłość? [kobiecym okiem][test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz 240 TD (S123) – świat zwolnił na blisko pół miliona kilometrów Test: Renault Megane R.S. po liftingu - Francuzi wciąż udowadniają, że potrafią robić emocjonujące hot-hatche Test: hybrydowa Toyota Yaris zimą. Sprawdziłem, czy w tych warunkach ma słabe punkty Pierwsza jazda: Škoda Enyaq iV to znak, że koniec świata jest bliski. Po nim przyjdzie inny, lepszy Test: Lexus LS 500h to odwrotność nowego Mercedesa Klasy S. Dla niektórych to duża zaleta Test: Dacia Sandero TCe 100 LPG - przy cenie ok. 50 tys. zł jest nie do pobicia Pierwsza jazda: Toyota Hilux po liftingu - z większym dieslem i (pseudo)skórą w kabinie Test: Mazda CX-5 w wydaniu na 2021 rok - małymi krokami do przodu Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu! Test: Škoda Karoq Style 2.0 TDI - ma niemal wszystko, czego potrzebujesz, oprócz dobrej ceny Test: Volkswagen Golf GTE - z większym akumulatorem i coraz mniejszym sensem zakupu Test: Jeep Renegade 4xe S - na przygodę w małym gronie