Renault Megane RS - mógłbym takie mieć, ale...

Renault Sport wie, jak robić sportowe samochody i nowe Megane RS tylko potwierdza umiejętności ludzi z Dieppe. Mam z nim jednak pewien problem.

Jeśli ktoś wie, jak robić hot hatche, to na pewno są to Francuzi. Ostatnim bastionem świetnych francuskich hot hatchy jest Renault Sport, które nadal buduje szybkie i bezkompromisowe samochody. W dodatku cieszą się one bardzo dobrą opinią pod względem trwałości mechaniki. Nawet jeśli są traktowane ostro.

Czwarta generacja flagowego RS-a wyróżnia się przede wszystkim systemem czterech kół skrętnych 4Control, który znacząco poprawia prowadzenie, wprowadzając dodatkową rotację w zakręcie. Ma też silnik 1.8 z turbo, który osiąga 300 KM i można go zamówić z wygodną dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Nowa Megane RS powstała już w trochę mniej bezkompromisowej filozofii. Ma dwie pary drzwi, rozbudowane multimedia, które w wersji po liftingu działają znacznie bardziej intuicyjnie i potrafi całkiem mało palić. Nawet zawieszenie wydaje się bardziej komfortowe.

To dlaczego bym go nie kupił?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Peugeot 508 SW BlueHDI 180 GT: wariant rodzinny, prawie idealny Porsche 718 Cayman GTS: sportowe auto bez pozerki. Tylko czysta przyjemność z jazdy Porsche 911 Carrera 4 GTS i Mercedes AMG GT S - test, opinia, spalanie, cena Porsche Cayman PDK 2013 - droga zabawka na co dzień [test autokult.pl] Ford Focus Kombi 1,5 TDCI Titanium - test, opinia, spalanie, cena Mini Cooper SD po liftingu. Z dieslem pod maską spełni bardzo specyficzne potrzeby Skoda Yeti 1,4 TSI - o rety, Yeti! [test autokult.pl] Dacia Dokker Van 1.5 dCi 90: sprawdzasz cenę i zapominasz o konkurencji Audi S1 Sportback - test Audi A6 allroad quattro 3,0 TFSI S-Tronic na wielkopolskich drogach [pierwsza jazda autokult.pl] Nowa Mazda MX-5 ND (2015) 2.0 Sky-G - test, opinia, spalanie, cena Test: Hyundai Kona Hybrid – hybryda dla osób, które nie chcą się wyróżniać

Popularne w tym tygodniu:

Test: Dacia Logan pokazuje, że za ok. 50 tys. zł można kupić nowe, sensowne auto Test: Volkswagen Tiguan eHybrid – czy pogoń za "modą" przyniesie sukces? Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 – z trójki koncernowych braci najlepiej odnajduje się w swojej roli 5 mitów o elektrykach i Mercedes EQA, by się z nimi zmierzyć. Tu trzeba spojrzeć szerzej Recenzja Lego Creator Porsche 911: zbuduj sobie dzieło sztuki Pierwsza jazda: DS 9 - wchodzi do segmentu premium na własnych zasadach Nowy Opel Astra. Pierwsze jazdy pokazały, że Niemcy nie poszli na całość Pierwsza jazda: Volkswagen ID.4 GTX to GTI naszych czasów? Nie do końca, ale i tak jest dobry Test: Range Rover Sport 525 HSE - wydaje się bez sensu, ale tu się wszystko zgadza Pierwsza jazda: nowy Mercedes Klasy C to "Baby-Klasa S" o niestereotypowym charakterze