Ósma generacja Golfa Variant wprowadza coś więcej niż tylko zmiany stylistyczne

Ósma generacja Golfa Variant wprowadza coś więcej niż tylko zmiany stylistyczne (Fot. Filip Blank)

Więcej Golfa w Golfie? Jeździmy ósmą generacją popularnego Varianta

Partner materiału: Volkswagen

Najnowszy Golf, który do salonów trafił po koniec 2019 roku, jak to bywa w przypadkach, gdy dokonuje się postęp, wydłużył się względem poprzednika o 3 cm. Nowy Variant z kolei, nie dość, że jest o 7 cm dłuższy niż samochód, który go poprzedzał, ma też po raz pierwszy zmieniony względem hatchbacka rozstaw osi. Sprawdziliśmy, co wynika z tej zmiany.

Przede wszystkim Golf Variant 8 generacji ma teraz taki sam rozstawo osi, jak Seat Leon czy Škoda Octavia. To oznacza, że w porównaniu do hatchbacka z tyłu przybyło miejsca, z którego skorzystać mogą pasażerowie. Dokładnie 3,8 dodatkowych centymetrów na nogi. Poza tym samochód zyskuje, największy w historii tego modelu bagażnik. Aż 611 litrów z rozłożonymi siedzeniami, oraz imponujące 1642 l. ze złożonymi oparciami.

Cały nasz sprzęt i fotelik dziecięcy połknięte bez najmniejszego problemu.

Idealnie płaska podłoga, bez wystającej krawędzi utrudniającej załadunek, lub dodatkowe litry po jej obniżeniu o jeden "stopień". Łatwe składanie i rozkładanie foteli — robi się to jednym palcem, ciągnąć za dźwigienki w bagażniku i bajery takie, jak 4 gniazda USB-C, ładowarka indukcyjna, podgrzewane siedziska z przodu i z tyłu (oraz podgrzewana kierownica) - to wszystko czyni z najnowszego Golfa Variant najbardziej praktycznego Golfa w historii.

Ale to nie koniec jego zalet… w końcu to taki sam samochód, jak Golf, którego już znamy, czyli bezpieczny i — dzięki połączeniu z siecią — nadzwyczaj inteligentny. Do tego konfigurowalny na więcej niż jeden sposób. Zresztą, żeby rozszyfrować to ostatnie, zobaczcie film:

Partner materiału: Volkswagen

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Media corner:

SUV-y nie muszą palić więcej niż inne auta. Lexus pokazuje jak to się robi Škoda rozpoczyna pracę nad nową, rajdową wersją Fabii Najbezpieczniej samochodem, najtaniej autem z LPG Produkcja Suzuki Celerio w Tajlandii Citroën napędza Majkę Szersza gama retrofitów LED marki OSRAM Sportowa tradycja zobowiązuje – jak jest widoczna w modelach RS z gamy Škody? Hybryda dla każdego! Nowy Ford Kuga i jego "tercet elektryczny" Crossover pełen stylu - Jaguar E-Pace Markowe ksenony – bezpieczeństwo z gwarancją LC 500. Niezapomniane wakacje w klasie luksus Chcesz kupić SUV-a, ale boisz się dużego spalania? Lexus ma rozwiązanie

Popularne w tym tygodniu:

Samochód z oferty VWFS Autonomia to pewność, elastyczność i wygoda Instalacja LPG w samochodzie. Odpowiadamy na nurtujące was pytania! Odc. 6 Toyota Yaris Hybrid. Zapomnij o silniku benzynowym Instalacja LPG, czyli bardzo niskie koszty i nieskrępowane osiągi Dzięki KINTO ONE możesz jeździć hybrydą. Ty wybierasz: Toyota czy Lexus?