Kia pokazała pierwsze zdjęcia EV6. Nowy design bez tygrysiego nosa, ale z tyłem od astona martina

Kia pokazała pierwsze zdjęcia EV6. Nowy design bez tygrysiego nosa, ale z tyłem od astona martina

Kia EV6
Kia EV6
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Kia
Filip Buliński
15.03.2021 08:51, aktualizacja: 13.03.2023 10:01

Po tym jak Hyundai zaprezentował swojego elektryka Ioniqa 5 na nowej platformie E-GMP, teraz przyszedł czas na jego odpowiednika od Kii. Koreańczycy pokazali już światu, jak będzie wyglądał EV6, choć na więcej szczegółów będziemy musieli poczekać do oficjalnej premiery. A ta odbędzie się jeszcze w marcu.

W porównaniu do Ioiniqa 5, EV6 nieco bardziej swoimi liniami przypomina crossovera, choć na pierwszy rzut oka przypomina zwykłego hatchbacka. W stworzeniu odpowiedniego wrażenia pomagają nieco masywniej zarysowane nadkola, szczególnie w tylnej części. Kia EV6 przy okazji prezentuje nowy język stylistyczny Opposites United, który w przyszłości ma zagościć także w pozostałych modelach.

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to brak charakterystycznego pasa przedniego "Tiger Nose". A przynajmniej w dotychczas znanej formie. Koreańczycy postanowili nadać mu nowy, "cyfrowy wymiar", który będzie znakiem rozpoznawczym pozostałych modeli z rodziny EV.

Aerodynamika była jednym z głównych wyznaczników projektowania nadwozia, dlatego m.in. klamki są chowane w drzwiach, a całkowicie płaska podłoga usprawnia przepływ powietrza pod autem. Związana z tym jest także tylna linia dachu, nieco nawiązująca do coupe oraz kaczy kuper przypominający Astona Martina DBX. W brytyjskim wydaniu wygląda on jednak znacznie lepiej. Dopełnieniem nowoczesnych linii ma być przechodzący przez całą szerokość auta pas świetlny.

Tył bardzo przypomina astona martina dbx
Tył bardzo przypomina astona martina dbx© fot. mat. prasowe Kia

Wnętrze może rozczarować miłośników dotychczas konserwatywnego stylu Kii – zagościł tu duży tablet kryjący w sobie dwa wyświetlacze. Zupełnie jak w mercedesach. Koreańczycy mówią też wprost, że do minimum ograniczyli liczbę przycisków, by zyskać większą harmonię i "kojące wrażenia z jazdy".

Podobnie jak w Ioniqu 5, wnętrze ma być całkowicie podporządkowane wygodzie pasażerów, dzięki nowej platformie E-GMP. Jak przystało na ekologiczną modę, do wykończenia wnętrz użyto materiałów pochodzących z recyklingu.

To kolejny przykład, że 2-ramienne kierownice wracają do łask
To kolejny przykład, że 2-ramienne kierownice wracają do łask© fot. mat. prasowe Kia

Kia EV6 prawdopodobnie otrzyma te same zestawy napędowe co Hyundai Ioniq 5 – do wyboru może być więc napęd na tylne lub wszystkie koła, moc od 170 do 306 KM i nawet 480 km zasięgu. Dokładne szczegóły poznamy podczas oficjalnej premiery EV6, która ma się odbyć jeszcze w marcu.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)