Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Test: Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium

Kia już od dawana nie jest kojarzona z dziwnymi, niezbyt ładnymi i trochę tandetnymi samochodami. Spójrzcie teraz na Proceeda, Xceeda, czy chociażby Sportage. Te samochody wyglądają i jeżdżą naprawdę świetnie. Najbardziej zachowawczym modelem zarówno pod względem wyglądu, jak i technologii do tej pory było Sorento. Teraz wszystko się zmieniło.

Kia Sorento — test wideo

Kia Sorento z każdą kolejną generacją stawała się coraz bardziej pulchna i okrągła, a przez to trochę traciła na charakterze, by w końcu dojść do mistrzowskiego poziomu we wtapianiu się w tłum. Teraz ten model z pewnością kierowany jest do odbiorców, którzy lubią wyróżnić się na drodze. Uda się to między innymi dzięki wprowadzeniu w tym SUV-ie trochę amerykańskiego stylu.

Widać to przede wszystkim z tyłu. Samochód mocno nawiązuje (zwłaszcza kształtem) do modelu wypuszczanego na rynek w USA, czyli Telluride. Do tego gdy spojrzymy na bok, od razu wiemy, że mamy do czynienia z ogromnym samochodem. Nowe Sorento urosło i mierzy teraz 481 cm długości, a rozstaw osi wydłużył się w stosunku do poprzedniej generacji o 3,5 cm i wynosi 281,5 cm.

Jeśli chodzi natomiast o przód, to z jednej strony jest nowoczesny, a z drugiej do bólu prosty i klasyczny. Sporych rozmiarów atrapa, charakterystyczny wzór świateł do jazdy dziennej w technologi LED oraz masywny zderzak. Całość sprawia wrażenie, jakbyśmy mieli do czynienia z samochodem marki premium. Aby sprawdzić, czy inni sądzą podobnie, postanowiłem przeprowadzić sondę uliczną. Jak wyszło? O tym w filmie.

Wygląd to jednak rzecz drugorzędna, bo najważniejszy jest komfort podróżowania. Jak z tym poradziło sobie Sorento i co w nim najbardziej mi się podoba? Zapraszam do obejrzenia testu. Nie omieszkałem również sprawdzić w lekkim terenie nowego napędu na cztery koła.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Škoda Superb 2,0 TSI Laurin&Klement - super w B-klasie [test autokult.pl] Nowe Suzuki Swift Sport to kiepski hot hatch, ale za to świetne GTi Dacia Logan MCV 1,5 dCi Laureate - test Opel Grandland X Hybrid4 ma aż 300 KM. Wybrałbym słabszy egzemplarz, albo... francuskiego bliźniaka Test: Volkswagen Multivan 6.1 Highline - mógłby być moim jedynym samochodem BMW 120d (F20) Sport Line - kompakt inny niż wszystkie [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Fiat Ducato po liftingu - bo liczy się wnętrze Hyundai i40 1,7 CRDi – do Paryża i z powrotem [test autokult.pl] Škoda Rapid Spaceback 1,4 TSI DSG Style Plus - władca przestrzeni - test cz.1 Iveco Daily 35S15 V/P - tydzień z Superbohaterem [test autokult.pl] Test: Audi A7 Sportback 55 TFSI e – spalinowy, gdy nikt nie patrzy Fiat Freemont 2,0 MultiJet II AWD AT - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Lexus LC500 Convertible to japońskie gran turismo. Reakcje Włochów na jego widok były bezcenne Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na torze, drodze i w scenie jak z amerykańskiego filmu akcji Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy? Pierwsza jazda: Seat Arona i Ibiza po liftingu – Hiszpanie stawiają na nowoczesność, ale z umiarem Test: Mercedes-Benz S 500 dowodzi, że czasy mogą się zmieniać, ale król jest tylko jeden Ferrari F40 vs Ferrari SF90 Stradale: super-V8, które napisały historię na nowo Test: Audi RS e-tron GT w ośrodku Driveland. Jak zwinne może być auto ważące 2,5 tony? Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Pierwsza jazda: Audi Q4 e-tron - twój kolejny (elektryczny) SUV Jeep Wrangler 4xe - ile wynosi dopłata za wtyczkę? Test: Nissan Qasqhai — jest niezły, ale mój umysł nadal to wypiera Toyota Camry - Czy klasę japończyka można wymacać? #eksperyment