Te błędy popełnia zimą prawie każdy kierowca. Czego unikać przy odśnieżaniu i prowadzeniu, gdy spadnie śnieg?

Gdy temperatura spada poniżej zera, a na drogach zalega śnieg, na kierowców czeka wiele pułapek. Niestety, przez cały czas są tacy, którzy w nie wpadają, co z jednej strony wynika z ich niewiedzy, a z drugiej - ze złych nawyków. Nie musisz być wśród nich. By oszczędzić sobie nerwów i większych wydatków, warto pamiętać o kilku rzeczach.

Polscy kierowcy zimą popełniają szczególnie dużo błędów, począwszy od samego etapu przygotowania auta do jazdy podczas tej pory roku, przez odśnieżanie nadwozia i szyb, aż po prowadzenie na nieodśnieżonej drodze. Niestety, błędy te mogą ich sporo kosztować. Przez swoje nawyki narażają się na mandaty w wysokości kilkuset złotych. Co istotne, wielu kierowców nie jest też świadomych tego, jakie obowiązki nakłada na nich Kodeks ruchu drogowego oraz inne przepisy prawne.

Na tej niewiedzy żerują również ubezpieczyciele. W przypadku uszkodzenia auta zimą będą szukać różnych niedopatrzeń ze strony kierowców i próbować zmniejszyć kwotę wypłacanego odszkodowania.

Aby się przed tym ustrzec, warto posłuchać kilku powyższych rad i wyrobić sobie odpowiednie nawyki — tak podczas wsiadania do auta zimą, jak i jeżdżenia nim w tych trudniejszych niż zwykle warunkach.

Śnieżyce w mieście. 4 rzeczy, na które trzeba szczególnie uważać

Niezależnie od tego, czy jeździcie po dużym, czy małym mieście, śnieżyca komplikuje sprawne poruszanie się. Oto 4 rzeczy, o których należy…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Badanie techniczne po terminie – jakie są kary i ile kosztuje? Zawieszenia wielowahaczowe – nie zawsze drogie w eksploatacji, nie zawsze lepsze od prostych rozwiązań Zbieżność kół ma wpływ na ogumienie. Zadbaj o to co jakiś czas Najczęstsze awarie silników benzynowych [poradnik] Co można zepsuć, naprawiając? Samodzielne naprawy nie zawsze wychodzą na dobre Świece żarowe: kiedyś niezbędne zimą, dziś mogą sprawiać kłopoty latem Kiedy zakładać letnie opony i jak sprawdzić czy się nadają do jazdy Ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego? Gniazdko kontra szybka ładowarka Jak działa sprzęgło cierne? [poradnik] 2.0 dCi – Niezły silnik Renault, choć ma kilka wad Assistance dla samochodów elektrycznych i spalinowych. Różnica jest już podczas zgłoszenia Jak przewozić zwierzęta w samochodzie - poradnik

Popularne w tym tygodniu:

Toyota Mirai nie zamienia wody w wino, ale wodór w prąd. Jak działa i co w sobie kryje? Samochody z najlepszymi silnikami turbo. Trwałe, proste i można je zagazować Jak uzyskać odszkodowanie, gdy uszkodzimy koło przez dziurę w jezdni? Wilgoć w samochodzie. Jak się jej pozbyć? Hybryda e:HEV. Jak działa układ Hondy i dlaczego jest ciekawą alternatywą dla "zwykłego" napędu Nie tak złe, jak mówią. 6 silników, których nie warto skreślać Działanie i generacje sprzęgła haldex. Dlaczego może być lepsze od napędu stałego? 5 silników benzynowych z piekła rodem. Wspólną cechą jest wtrysk bezpośredni Kontrolka check engine i kontroli trakcji – dlaczego dwie, a nie jedna? Regenerator do wycieraczek - sprawdziłem, czy warto "cebulować" dla kilkudziesięciu złotych? Wjazd do strefy ekologicznej za granicą pojazdem zabytkowym – jakie obowiązują zasady? Poziomy autonomii samochodu. Ile z nich wyznaczono i czym się charakteryzują?