Śnieżyce w mieście. 4 rzeczy, na które trzeba szczególnie uważać

Niezależnie od tego, czy jeździcie po dużym, czy małym mieście, śnieżyca komplikuje sprawne poruszanie się. Oto 4 rzeczy, o których należy bezwzględnie pamiętać, kiedy ulice są ośnieżone. Zapominając o nich, można spowodować zagrożenie.

Nie widać pasów poziomych, więc nie wiadomo, kto w którym kierunku może pojechać. Lepiej wcześniej zwrócić uwagę na znak pionowy i trzymać dystans od innych pojazdów.

Nie widać pasów poziomych, więc nie wiadomo, kto w którym kierunku może pojechać. Lepiej wcześniej zwrócić uwagę na znak pionowy i trzymać dystans od innych pojazdów. (fot. Filip Buliński)

Wszystko sprowadza się do tego, że jezdnie pokryte śniegiem mają niewidoczne oznaczenia poziome. Tylko pozornie może to być małym problemem. Popatrzcie na zdjęcie poniżej, na którym widać przechodzącą przez jezdnię pieszą. Czy jest na przejściu? Nie widać pasów. Kierowca, nie patrząc na znaki pionowe, może wpaść na pieszego, bo droga hamowania jest bardzo długa. Zwłaszcza kiedy będzie to mniejsza uliczka, odśnieżana raczej w ostatniej kolejności.

Pieszy na przejściu w śniegu wygląda jakby po prostu wszedł na jezdnię. Kierowca w takich warunkach powinien myśleć za siebie i za pieszego.

Jeszcze większą trudność mogą sprawić rowerzyści, szczególnie na przejazdach poprzecznych przez jezdnię. Nawet w dobrych warunkach kierowcy często nie widzą rowerzystów podczas skrętu w prawo. Brak widocznej ścieżki rowerowej to dodatkowe utrudnienie. Choć pocieszać może fakt, że w taką pogodę mało kto wsiada na rower.

Trzecią, niezwykle istotną sprawą, są duże skrzyżowania, tzw. ronda oraz zjazdy, wjazdy, zwężenia. W takich miejscach istotne jest trzymanie się swojego pasa ruchu, którego nie widać. Dlatego też w tej sytuacji należy szczególnie pamiętać o zasadzie ostrożności i braku zaufania do innych uczestników ruchu.

Drogowcy ostrzegają. Lista miejsc, gdzie pada śnieg i jest ślisko

GDDKiA opublikowała komunikat o warunkach atmosferycznych i stanie dróg. Na wielu trasach — nawet szybkiego ruchu — sytuacja jest bardzo trudna, drogi są…

Kolizja w takich warunkach będzie wielce kłopotliwa, a do tego może być trudno ustalić jednoznacznego sprawcę. Policja — w obliczu braku widocznych oznaczeń poziomych — może wystawić mandat każdej ze stron za niezachowanie ostrożności. Dlatego, choć niektórych z was irytuje powolny ruch w mieście, to w trudnych warunkach lepiej wolniej niż wcale. Każda kolizja jeszcze bardziej spowolni ten ruch.

Ostatnia rzecz, dotycząca znaków pionowych, ale już bardziej ogólna, to przyczepność w takich miejscach. Jeśli hamujecie awaryjnie, starajcie się utrzymywać tor jazdy tak, by koło nie trafiło na linię na jezdni, gdyż to szczególnie śliski rodzaj podłoża. Można w ten sposób skrócić drogę hamowania nawet o kilka metrów.

Obserwuj nas na Instagramie:

Zobacz więcej artykułów z serii: Technika jazdy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Opony całoroczne są coraz popularniejsze. Jakie są ich wady i zalety? Żarówki specjalne typu Blue - imitacje ksenonów [oświetlenie] Zaparowane szyby - przyczyny dokuczliwego problemu Kabriolet z dachem materiałowym czy metalowo-szklanym? - różnice techniczne Ty też możesz mieć kod 01. Tajemnicze liczby w prawie jazdy Hak holowniczy - podpowiadamy jak kupić, zamontować i zalegalizować Zakup samochodu do firmy: Fiat Tipo Test alkomatów używanych przez 1,5 roku bez kalibracji. Wyniki to loteria Test opon całorocznych. Kierowcy coraz częściej je wybierają Sekwencyjna instalacja gazowa - działanie i usterki Amerykańskie samochody, których nie kupisz w Polsce Jak pozbyć się zaparowanych szyb? To naprawdę proste

Popularne w tym tygodniu:

Toyota Mirai nie zamienia wody w wino, ale wodór w prąd. Jak działa i co w sobie kryje? Samochody z najlepszymi silnikami turbo. Trwałe, proste i można je zagazować Jak uzyskać odszkodowanie, gdy uszkodzimy koło przez dziurę w jezdni? Wilgoć w samochodzie. Jak się jej pozbyć? Hybryda e:HEV. Jak działa układ Hondy i dlaczego jest ciekawą alternatywą dla "zwykłego" napędu Nie tak złe, jak mówią. 6 silników, których nie warto skreślać Działanie i generacje sprzęgła haldex. Dlaczego może być lepsze od napędu stałego? 5 silników benzynowych z piekła rodem. Wspólną cechą jest wtrysk bezpośredni Kontrolka check engine i kontroli trakcji – dlaczego dwie, a nie jedna? Regenerator do wycieraczek - sprawdziłem, czy warto "cebulować" dla kilkudziesięciu złotych? Wjazd do strefy ekologicznej za granicą pojazdem zabytkowym – jakie obowiązują zasady? Poziomy autonomii samochodu. Ile z nich wyznaczono i czym się charakteryzują?