Skoda Superb iV - chciałem dobrze, a wyszło jak zwykle

Superb iV to pierwszy hybrydowy model w gamie Skody. Samochód, który przecierał szlaki na drodze do elektromobilności tej marki. Gdzieś to już jednak widziałem.

Wszystko dlatego, że Skoda Superb iV korzysta z tego samego napędu co Volkswagen Passat GTE. Oznacza to połączenie dobrze znanego benzynowego silnika 1.4 TSI z jednostką elektryczną i dodatkowym akumulatorem o pojemności 13 kWh, który znajduje w podłodze przed tylną osią. Taki zestaw zapewnia łączną moc 218 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm. Moc trafia na przednie koła poprzez automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię DSG, ale — co ważne — to wyposażenie standardowe dla tej odmiany.

Zmiany w wyglądzie są wręcz symboliczne, bo iV od zwykłego Superba wyróżnia się zaledwie dwiema rzeczami. Nowym grillem, kryjącym w sobie gniazdo dla kabla do ładowania, a także niewielkim oznaczeniem iV na tylnej klapie. Ze zmian wizualnych to tyle.

W środku również jest ich niewiele. Przed oczami kierowcy ukazuje się grafika wirtualnych zegarów, która dostosowana została do odmiany hybrydowej, a także koło dźwigni zmiany biegów pojawił się przycisk e-mode, który pozwala na wybranie trybu jazdy z uwzględnieniem silnika elektrycznego. W pełni elektryczny, który aktywny jest tylko wtedy, gdy bateria jest naładowana w wystarczającym do takiej jazdy stopniu lub tryb hybrydowy. Ciekawy jest również przycisk do otwierania wlewu paliwa, którego nigdy nie było, a który również pojawił się obok dźwigni zmiany biegów zaraz pod trybem e-mode. Najwyraźniej hybrydowy Superb chce przypominać - "Hej, nie jestem elektrykiem, czasem muszę podjechać na stację benzynową!"

Warto jednak zostawić to, co wszyscy mogą zobaczyć i przejść do wrażeń z użytkowania tego samochodu. Podczas mojego testu nie obyło się bez komplikacji. Zapraszam na film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test DS7 Crossback PureTech 225. Jest charakterystyczny, ale do premium mu daleko Audi S8 plus - szybszy niż rozsądek Nowa Mazda 3 zagląda do klasy premium nie tylko ceną Ruf RGT: analogowy potwór w cyfrowym świecie Test Škody Superb 2.0 TSI: 272-konna limuzyna pali tyle, co dawniej słaby kompakt Peugeot 308 GTI jako hot-hatch poskromiony Toyota RAV4 - SUV czy jednak terenówka? [wideotest autokult.pl] Test: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 2WD – przy nim Vitara przestaje mieć sens Volkswagen CrossTouran 2.0 TDI DSG - test Toyota Aygo X-Cite - test Ford EcoSport - wydanie drugie, europejskie - nasza pierwsza jazda Test: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M850i Gran Coupe nie jest prawdziwym BMW. Ale pierwsza Seria 8 też nim nie była Test: Ford Focus Hybrid 1.0 EcoBoost 155 KM - hybrydyzacja wyszła mu na zdrowie Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Nissan X-Trail z silnikiem 1,3 l (160 KM) - mały silnik dla mało wymagających Pierwsza jazda: Opel Crossland po liftingu - w cieniu nowej Mokki Test: Peugeot e-2008 GT – angażujący elektryk, który ma ten sam problem co spalinowy odpowiednik Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać Test: Smart EQ Fortwo – założenia były doskonałe, wykonanie i efekt już nieco gorsze Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł