Skoda Superb iV - chciałem dobrze, a wyszło jak zwykle

Superb iV to pierwszy hybrydowy model w gamie Skody. Samochód, który przecierał szlaki na drodze do elektromobilności tej marki. Gdzieś to już jednak widziałem.

Wszystko dlatego, że Skoda Superb iV korzysta z tego samego napędu co Volkswagen Passat GTE. Oznacza to połączenie dobrze znanego benzynowego silnika 1.4 TSI z jednostką elektryczną i dodatkowym akumulatorem o pojemności 13 kWh, który znajduje w podłodze przed tylną osią. Taki zestaw zapewnia łączną moc 218 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm. Moc trafia na przednie koła poprzez automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię DSG, ale — co ważne — to wyposażenie standardowe dla tej odmiany.

Zmiany w wyglądzie są wręcz symboliczne, bo iV od zwykłego Superba wyróżnia się zaledwie dwiema rzeczami. Nowym grillem, kryjącym w sobie gniazdo dla kabla do ładowania, a także niewielkim oznaczeniem iV na tylnej klapie. Ze zmian wizualnych to tyle.

W środku również jest ich niewiele. Przed oczami kierowcy ukazuje się grafika wirtualnych zegarów, która dostosowana została do odmiany hybrydowej, a także koło dźwigni zmiany biegów pojawił się przycisk e-mode, który pozwala na wybranie trybu jazdy z uwzględnieniem silnika elektrycznego. W pełni elektryczny, który aktywny jest tylko wtedy, gdy bateria jest naładowana w wystarczającym do takiej jazdy stopniu lub tryb hybrydowy. Ciekawy jest również przycisk do otwierania wlewu paliwa, którego nigdy nie było, a który również pojawił się obok dźwigni zmiany biegów zaraz pod trybem e-mode. Najwyraźniej hybrydowy Superb chce przypominać - "Hej, nie jestem elektrykiem, czasem muszę podjechać na stację benzynową!"

Warto jednak zostawić to, co wszyscy mogą zobaczyć i przejść do wrażeń z użytkowania tego samochodu. Podczas mojego testu nie obyło się bez komplikacji. Zapraszam na film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Mercedes-Benz 240 TD (S123) – świat zwolnił na blisko pół miliona kilometrów Renault Megane CC Floride 1,4 TCe - pogoda na niepogodę [test autokult.pl] Nowy Hyundai i30 1.0 T-GDI: godny rywal Astry i Golfa Test: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo. Zabierz ją na wycieczkę Królowie miasta - wszystko o parkourze i trochę o motoryzacji [wywiad] Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT: wzorzec budżetowego samochodu segmentu B Test: Opel Corsa-e vs Nissan Leaf - przewaga na papierze nie zawsze daje wygraną Test: Mazda MX-30 - choć jest elektrykiem, to chętnie stanę w jej obronie Test: Hyundai i30 1.5 DPI – boisz się nowinek? Trudno znaleźć lepszą propozycję Opel Karl 1,0 EcoTec Cosmo - test, opinia, spalanie, cena VW Tiguan - Facelifting, którego nie widać z daleka Peugeot iOn - czy prąd zawładnie światem motoryzacji? [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu Pierwsza jazda: Peugeot 508 PSE - taki jest najmocniejszy lew w historii Test: Polonez caro kontra VW jetta II - potencjalny dylemat przeciętnego Kowalskiego w latach 90. Vlog: Volkswagen ID.4 już w Polsce. Nawet jego zasięg robi wrażenie Porównanie: 20-letnie Volvo V40 vs. nowe Volvo V60. Naprawdę kiedyś było lepiej? Test: Mazda MX-30 to wszystko, co jest nie tak z elektrykami. I ciągle może mieć sens Pierwsza jazda BMW M3 (i M4 też). Nawet nerki nie przesłonią prawdy o tym aucie! Pierwsza jazda: Renault Arkana - Francuzi wracają do gry (choć na razie bardzo ostrożnie) Test wideo: Volvo XC40 P8 Recharge - pierwsze auto nowej ery u Szwedów Vlog: 5 rzeczy o Dacii Spring. To warto wiedzieć o najtańszym elektryku na rynku Test: Mercedes-Benz A 250 e – hybryda, której nie opłaca się nie kupić Test wideo: Ford Mustang Mach-E - to nie fair!