Porsche Taycan 4S - nie boi się nawet Hellcata!

Czy samochód elektryczny może dawać przyjemność z prowadzenia? Może, szczególnie jeśli to model Porsche. Ale czy wygra w starciu z ryczącym amerykańskim coupe?

Fani "tradycyjnej" motoryzacji zazwyczaj stają okoniem względem samochodów elektrycznych. Po części dlatego, że ta forma transportu jest nam narzucana odgórnie, a co chwilę wieszczone są wizje końca samochodów z silnikami spalinowymi. Taka narracja mówi: "albo elektryki, albo spalinowe", a skoro trzeba opowiedzieć się po jednej ze stron, to — widząc takie samochody, jak Dodge Challenger Hellcat — większości z nas bliżej właśnie do motoryzacji spalinowej.

Porsche to jednak marka, która może stworzyć swego rodzaju pomost — z jednej strony jest jednym z najbardziej uznanych producentów samochodów sportowych, a z drugiej — ceni sobie innowacje. W związku z tym wprowadziła na rynek elektrycznego Taycana 4 S.

Faktycznie, Taycan potrafi zapewnić emocje godne samochodu Porsche. Jest piekielnie szybki na prostych, oszukuje fizykę w zakrętach i pięknie się prezentuje. Żeby jednak sprawdzić, czy jest dobrą odpowiedzią na potwory z V8, musieliśmy go też z takim zestawić. To jedynie fragment filmu, ale sami zobaczcie, po której ze stron chcecie się opowiedzieć.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Ford C-Max i Grand C-Max - cóż, taka moda [test autokult.pl] Nowy Peugeot 508: auto, którym mogę jechać na koniec świata Mercedes Klasy E 300 de łączy silnik Diesla z motorem elektrycznym. Całkiem skutecznie, ale trochę za drogo Volkswagen CC 3,6 V6 4Motion DSG - (nie) dla ludu? [test autokult.pl] Ford Mustang Bullitt: za sterami legendy z dzieciństwa VW Golf 8 kontra Škoda Octavia IV: bratobójcza walka w pięciu rundach Mazda 6 Sport Kombi 2,0 Sky-G SkyEnergy [test autokult.pl] Test Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech – Francuzi wracają tam, gdzie być powinni Powolny objazd miasta Lexusem RX 450hL - my prowadzimy, wy piszecie, gdzie mamy jechać Seat Tarraco 2.0 EcoTSI: ostudzone emocje Lexus GS300h Prestige - test Ford Fiesta ST (2013) – ST junior [pierwsza jazda autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M850i Gran Coupe nie jest prawdziwym BMW. Ale pierwsza Seria 8 też nim nie była Test: Ford Focus Hybrid 1.0 EcoBoost 155 KM - hybrydyzacja wyszła mu na zdrowie Test: Nissan X-Trail z silnikiem 1,3 l (160 KM) - mały silnik dla mało wymagających Pierwsza jazda: Opel Crossland po liftingu - w cieniu nowej Mokki Test: Peugeot e-2008 GT – angażujący elektryk, który ma ten sam problem co spalinowy odpowiednik Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać Test: Smart EQ Fortwo – założenia były doskonałe, wykonanie i efekt już nieco gorsze Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł