Audi A3 8Y - lifting czy nowa generacja?

Samochody z grupy Volkswagena raczej ewoluują, niż rewolucyjnie zmieniają się co generację. To rodzi jednak pytania - czy w przypadku najnowszego Audi A3 możemy jeszcze mówić o "nowej generacji"?

Do tej pory było tak, że o nowych generacjach mówiliśmy dopiero wtedy, kiedy mocno zmieniała się mechanika samochodu. Trzeba jednak zachować czujność, bo lifting każdego samochodu komunikowany jest jako "nowy". Technicznie nie jest to błąd, bo w końcu odświeżone auto to nowe auto, ale ten zwrot jest na pewno w branży nadużywany.

Będąc wyczulonym na takie zagrania producentów, zaczynamy się zastanawiać, kiedy model wkraczający na rynek jest faktycznie nowym samochodem, a kiedy tylko lekko zmodernizowanym. W przypadku "nowego Audi A3" nie ma prostych odpowiedzi.

Technicznie nowe Audi A3 oparto o tę samą platformę MQB, co poprzednie. Z drugiej strony — wygląd zewnętrzny, dostępne wyposażenie i elektronika to zupełnie inny świat. To jak to w końcu jest? To nowy model czy tylko facelifting? Zapraszamy na film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Hyundai Tucson N-Line – już wiem, dlaczego kochają go Polacy. Oto 5 powodów Volvo XC60 D5 AWD Summum - test Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D AT Family Adventure - test, opinia, spalanie, cena Škoda Fabia 1,2 TSI DSG Elegance Plus [test] Wyścig - Škoda Citigo 1,0 MPI kontra komunikacja miejska [test długodystansowy autokult.pl] Ferrari California T - test Pierwsza jazda nową Dacią Duster. Czy dalej będzie rumuńskim hitem? Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition - dzień dobry! [test długodystansowy autokult.pl] Test: Citroen C5 Aircross - kolejne auto prezydenta Francji? Suzuki Baleno (2016) 1.2 DualJet Elegance - test, opinia, spalanie, cena Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 4WD CVT: dość konserwatywnych samochodów! Nowa Škoda Octavia Scout 2.0 TDI - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M850i Gran Coupe nie jest prawdziwym BMW. Ale pierwsza Seria 8 też nim nie była Test: Ford Focus Hybrid 1.0 EcoBoost 155 KM - hybrydyzacja wyszła mu na zdrowie Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Nissan X-Trail z silnikiem 1,3 l (160 KM) - mały silnik dla mało wymagających Pierwsza jazda: Opel Crossland po liftingu - w cieniu nowej Mokki Test: Peugeot e-2008 GT – angażujący elektryk, który ma ten sam problem co spalinowy odpowiednik Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać Test: Smart EQ Fortwo – założenia były doskonałe, wykonanie i efekt już nieco gorsze Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł