Test: Rolls-Royce Ghost - tym razem nie chciałem prowadzić

Po 11 latach od wprowadzenia na rynek pierwszego Ghosta Rolls-Royce odświeżył swój hit. Tak, hit, bo najmniejsza limuzyna tej brytyjskiej marki jest też jej najpopularniejszym modelem. Co się zmieniło? O tym mogłem się przekonać nie tylko zza kierownicy, ale i podróżując na tylnej kanapie. Zapraszam na film.

Rolls-Royce Ghost po 11 latach na rynku doczekał się zupełnie nowego wcielenia. Płyta podłogowa już nie pochodzi z BMW Serii 7 – teraz auto powstało w oparciu o podzespoły flagowego Phantoma. Choć debiutuje w 2020 roku, pod maską nie ma hybrydy, a klasyczne V12 o pojemności 6,75 l. W 6-metrowej limuzynie taki napęd sprawdza się wyśmienicie.

Z zewnątrz nowy Ghost ma prezentować się skromniej od poprzednika. Producent zdradza, że tego właśnie oczekiwali klienci. Inną zmianą wśród osób wybierających rollsy jest fakt, że coraz więcej z nich decyduje się samemu prowadzić samochód. Nie oznacza to jednak, że z tylnej kanapy zniknęły luksusy. O tym, jak tam jest wygodnie, mogłem się przekonać, gdy za kierownicą usiadł Andi McCann, twórca i główny trener programu szkolenia szoferów "White Glove" (ang. biała rękawiczka).

Jaki jest nowy Rolls-Royce Ghost? Co się zmieniło, a co zostało takie jak wcześniej? Oraz o czym musi pamiętać szofer kierujący tą limuzyną? Tego wszystkiego dowiecie się z powyższego filmu. Zapraszam do oglądania!

Przeczytaj także:

Rolls-Royce Ghost II pokazany. Rolls dostojnie wchodzi w erę nowoczesności

Rolls-Royce do tej pory nie był przekonany do zdobyczy XXI wieku. Zupełnie nowa generacja najpopularniejszego modelu tej marki jednak się przełamała. Ma…

Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost na ulicach Warszawy. Szary nie musi być skromny

Nowa generacja Rolls-Royce'a Ghosta ma być autem, które nie kłuje w oczy swoim bogactwem. Co więcej, nawet jego nazwa ma wskazywać, że przemieszcza…

Najlepszy szofer świata. Andi McCann zdradza kulisy życia za kierownicą Rolls-Royce'a

Prowadzenie najlepszych limuzyn świata wymaga najlepszych szoferów. Tych wybiera i szkoli Andi McCann. Charyzmatyczny Brytyjczyk zdradził mi, jak można…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Mini Cabrio Cooper S nie ma sensu, ale to nie powstrzyma mnie przed polecaniem go każdemu Świetna, ale nie doskonała. Test Mazdy MX-5 RF Skoda Superb 2,0 TDI 4x4 DSG Elegance – rozmiar ma znaczenie [test autokult.pl] Ford Focus Sedan 1,6 EcoBoost 182 KM Titanium - dylemat [test autokult.pl] Nowy Hyundai Tucson (2015) 2,0 High AT - test, opinia, spalanie, cena Audi A6 3,0 TDI Tiptronic quattro: Avant vs allroad - test, porównanie, opinia, spalanie, cena Volkswagen Golf VII GTI Performance DSG - naśladowany, niedościgniony? [test autokult.pl] Test Porsche 911 (992) Carrery 4S: doskonałe, mimo kilku "zielonych" kompromisów Porsche 718 Boxster GTS: największy problem to nie 4 cylindry Nowe Audi A4 Avant (B9) 2.0 TDI - polski hit za 10 lat? Škoda Superb Combi 1,8 TSI DSG Elegance - test Toyota Yaris 1,4 D-4D Prestige - zgodnie z oczekiwaniami [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: VW ID.4 to mistrz argumentów. Coraz trudniej nie wybrać elektryka Test: Mercedes-Benz 240 TD (S123) – świat zwolnił na blisko pół miliona kilometrów Test: Lexus LS 500h to odwrotność nowego Mercedesa Klasy S. Dla niektórych to duża zaleta Pierwsza jazda: Dacia Spring ma dwie twarze. Nie kupuj jej, a odkryjesz tę lepszą Pierwsza jazda: Škoda Enyaq iV to znak, że koniec świata jest bliski. Po nim przyjdzie inny, lepszy Test: Dacia Sandero TCe 100 LPG - przy cenie ok. 50 tys. zł jest nie do pobicia Test wideo: Škoda Enyaq iV – elektryk na miarę polskich możliwości? Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Pierwsza jazda: Ford Kuga FHEV AWD - nowy gracz, który może zmienić rozkład sił wśród hybrydowych SUV-ów Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu! Test: Hyundai Kona po liftingu. "Pierwsze wrażenie? Jak nie w hyundaiu" Test: BMW 330e Touring xDrive – świetna hybryda, ale niekoniecznie świetne BMW