Test: Rolls-Royce Ghost - tym razem nie chciałem prowadzić

Po 11 latach od wprowadzenia na rynek pierwszego Ghosta Rolls-Royce odświeżył swój hit. Tak, hit, bo najmniejsza limuzyna tej brytyjskiej marki jest też jej najpopularniejszym modelem. Co się zmieniło? O tym mogłem się przekonać nie tylko zza kierownicy, ale i podróżując na tylnej kanapie. Zapraszam na film.

Rolls-Royce Ghost po 11 latach na rynku doczekał się zupełnie nowego wcielenia. Płyta podłogowa już nie pochodzi z BMW Serii 7 – teraz auto powstało w oparciu o podzespoły flagowego Phantoma. Choć debiutuje w 2020 roku, pod maską nie ma hybrydy, a klasyczne V12 o pojemności 6,75 l. W 6-metrowej limuzynie taki napęd sprawdza się wyśmienicie.

Z zewnątrz nowy Ghost ma prezentować się skromniej od poprzednika. Producent zdradza, że tego właśnie oczekiwali klienci. Inną zmianą wśród osób wybierających rollsy jest fakt, że coraz więcej z nich decyduje się samemu prowadzić samochód. Nie oznacza to jednak, że z tylnej kanapy zniknęły luksusy. O tym, jak tam jest wygodnie, mogłem się przekonać, gdy za kierownicą usiadł Andi McCann, twórca i główny trener programu szkolenia szoferów "White Glove" (ang. biała rękawiczka).

Jaki jest nowy Rolls-Royce Ghost? Co się zmieniło, a co zostało takie jak wcześniej? Oraz o czym musi pamiętać szofer kierujący tą limuzyną? Tego wszystkiego dowiecie się z powyższego filmu. Zapraszam do oglądania!

Przeczytaj także:

Rolls-Royce Ghost II pokazany. Rolls dostojnie wchodzi w erę nowoczesności

Rolls-Royce do tej pory nie był przekonany do zdobyczy XXI wieku. Zupełnie nowa generacja najpopularniejszego modelu tej marki jednak się przełamała. Ma…

Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost na ulicach Warszawy. Szary nie musi być skromny

Nowa generacja Rolls-Royce'a Ghosta ma być autem, które nie kłuje w oczy swoim bogactwem. Co więcej, nawet jego nazwa ma wskazywać, że przemieszcza…

Najlepszy szofer świata. Andi McCann zdradza kulisy życia za kierownicą Rolls-Royce'a

Prowadzenie najlepszych limuzyn świata wymaga najlepszych szoferów. Tych wybiera i szkoli Andi McCann. Charyzmatyczny Brytyjczyk zdradził mi, jak można…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda Fordem Kugą plug-in hybrid: sprawdzi się w mieście, ale czekam na "klasyczny" napęd Asystent pasa ruchu w Hyundaiu i30 robi wrażenie. Szkoda, że negatywne Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i" BMW 440i xDrive M Performance - M4 po oswojeniu Škoda Atero, FUNstar i CitiJet - pierwsze jazdy konceptami Pierwsza jazda: nowa Kia Sorento ma zalety poprzedniczki i w końcu stała się hybrydą Škoda Kodiaq 2.0 TDI w trasie - ile tak naprawdę spali? Volkswagen Amarok Canyon 2,0 TDI 4x4 - test Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy Test: Porsche Cayenne GTS Coupé - niszczyciel praw fizyki dla niezdecydowanych Mikrohybryda w Kii Sportage po liftingu. Daje skosztować elektryfikacji Chevrolet Malibu 2,4 LTZ - problemy sercowe [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Test: Mazda 3 Sedan – dlaczego japoński kompakt zawsze wywołuje takie poruszenie? Test: Toyota GR Yaris - odpowiedzi na 20 pytań, które chcesz zadać Pierwsza jazda: Dacia Sandero TCe 100 LPG - optymalne auto w rozsądnej cenie Test: Renault Kadjar nie może się przebić. Powód wydaje się oczywisty RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG? Test: Toyota Proace City Verso - współpraca z Francuzami wyszła Japończykom na dobre Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę Test: McLaren 675 LT z 2015 roku dla swoich twórców już jest klasykiem. Tyle że z karbonu i tytanu Test: Alfa Romeo Stelvio Veloce - uwielbiam, tylko nie z dieslem Test: Porsche Macan GTS - złamie nawet najbardziej zagorzałych przeciwników sportowych SUV-ów