Test: Rolls-Royce Ghost - tym razem nie chciałem prowadzić

Po 11 latach od wprowadzenia na rynek pierwszego Ghosta Rolls-Royce odświeżył swój hit. Tak, hit, bo najmniejsza limuzyna tej brytyjskiej marki jest też jej najpopularniejszym modelem. Co się zmieniło? O tym mogłem się przekonać nie tylko zza kierownicy, ale i podróżując na tylnej kanapie. Zapraszam na film.

Rolls-Royce Ghost po 11 latach na rynku doczekał się zupełnie nowego wcielenia. Płyta podłogowa już nie pochodzi z BMW Serii 7 – teraz auto powstało w oparciu o podzespoły flagowego Phantoma. Choć debiutuje w 2020 roku, pod maską nie ma hybrydy, a klasyczne V12 o pojemności 6,75 l. W 6-metrowej limuzynie taki napęd sprawdza się wyśmienicie.

Z zewnątrz nowy Ghost ma prezentować się skromniej od poprzednika. Producent zdradza, że tego właśnie oczekiwali klienci. Inną zmianą wśród osób wybierających rollsy jest fakt, że coraz więcej z nich decyduje się samemu prowadzić samochód. Nie oznacza to jednak, że z tylnej kanapy zniknęły luksusy. O tym, jak tam jest wygodnie, mogłem się przekonać, gdy za kierownicą usiadł Andi McCann, twórca i główny trener programu szkolenia szoferów "White Glove" (ang. biała rękawiczka).

Jaki jest nowy Rolls-Royce Ghost? Co się zmieniło, a co zostało takie jak wcześniej? Oraz o czym musi pamiętać szofer kierujący tą limuzyną? Tego wszystkiego dowiecie się z powyższego filmu. Zapraszam do oglądania!

Przeczytaj także:

Rolls-Royce Ghost II pokazany. Rolls dostojnie wchodzi w erę nowoczesności

Rolls-Royce do tej pory nie był przekonany do zdobyczy XXI wieku. Zupełnie nowa generacja najpopularniejszego modelu tej marki jednak się przełamała. Ma…

Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost na ulicach Warszawy. Szary nie musi być skromny

Nowa generacja Rolls-Royce'a Ghosta ma być autem, które nie kłuje w oczy swoim bogactwem. Co więcej, nawet jego nazwa ma wskazywać, że przemieszcza…

Najlepszy szofer świata. Andi McCann zdradza kulisy życia za kierownicą Rolls-Royce'a

Prowadzenie najlepszych limuzyn świata wymaga najlepszych szoferów. Tych wybiera i szkoli Andi McCann. Charyzmatyczny Brytyjczyk zdradził mi, jak można…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Škoda Superb Scout - kiedy kombi to za mało, a SUV to już za dużo Test: Audi 100 z 1991 r. w sentymentalnej podróży do Słomczyna Renault Grand Scenic 1,6 dCi Privilege - wakacyjnie, rodzinnie [test autokult.pl] Mini John Cooper Works Steptronic - test, opinia, spalanie, cena Fiat 500C 1,3 MultiJet Lounge - retro, ale nie dla ludu [test autokult.pl] Ford Ka+ Active: świetne auto schowane pod kostiumem crossovera Mini Clubman Cooper S - test, opinia, spalanie, cena Subaru Forester - leśnik na służbie [test autokult.pl] Nowy Opel Corsa. Niemiecko-francuski mariaż w najmniejszym wydaniu Volkswagen Scirocco - poza szablonem [test autokult.pl] Suzuki SX4 S-cross 1,6 VVT AllGrip CVT [test] Hyundai i30 Turbo 1.6T vs Mazda 3 2.0 Skyactiv-G - silnik doładowany czy wolnossący?

Popularne w tym tygodniu:

Offroad Marcina: Fiat Panda Cross - w terenie dwa cylindry to za mało Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Pierwsza jazda: Volvo C40 - to coś więcej niż XC40 ze ściętym dachem Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Offroad Marcina: rajdowa kontra seryjna Toyota Land Cruiser. Sprawdzam różnice Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Pierwsza jazda: Porsche Macan GTS po drugim liftingu - to będzie udane pożegnanie Pierwsza jazda: Volkswagen Polo po liftingu - więcej gadżetów Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd