BMW Z8 (E52) - wspomnienie młodego klasyka

BMW Z8 to roadster, którego nadwozie zostało zaprojektowane przez Henrika Fiskera. Jego detale i niektóre kształty wzorowane były na klasycznym BMW 507 z lat 50. Pod maską Z8 pracowało V8 o pojemności 4,9 l i mocy 408 KM. Auto było produkowane w latach 1999-2003.

Zobacz również: Otwieranie drzwi w BMW i8. Wygląda świetnie, ale łatwo nie jest

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Historia:

Miały mieścić się w windzie i ułatwić jazdę w mieście. Genialny polski inżynier i jego kieszonkowe motocykle Historia rozwoju mocy w motorsporcie Peugeot 406 Touring Car (1996) [historia motorsportu] Spyker C8 Laviolette GT2-R (2008) [historia motorsportu] Suzuki SX4 WRC - krótki epizod Japończyków w rajdowych mistrzostwach świata [historia motorsportu] Toyota "kreatywnie" podeszła do zwężek w rajdowej Celice. "To najbardziej pomysłowa rzecz, jaką widziałem" Krótka historia Wanderera [geneza motoryzacji] A wszystko przez Forda - historia marki Dodge [geneza motoryzacji] BMW 2002 Turbo – historia turbopioniera Jeep Grand Cherokee - historia wielkiego indianina Mercedes-Benz CLK GTR (1997) [Historia motorsportu] Kiedy inżynierowie dostaną wolną rękę. 7 eksperymentów od BMW Technik

Popularne w tym tygodniu:

Kipiał mocą i przerażał dźwiękiem. M156 to jeden z najpotężniejszych wolnossących silników V8 od Mercedesa-AMG Pieniądz aż skraplał się na szybach. 5 najbardziej ekstrawaganckich aut po tuningu z lat 80. Nie tylko GT-R. Nissan ma w swojej historii inne zdumiewające auta "Kiedyś to było", czyli 7 najciekawszych kierownic w historii motoryzacji