Renault Clio E-TECH Hybrid. Test miejskiego malucha na torze wyścigowym

Renault Clio E‑TECH Hybrid. Test miejskiego malucha na torze wyścigowym

Julian Grabowski
18 grudnia 2020

39 litrów benzyny w baku. Zasięg? 900 kilometrów. Idealne auto do miasta. Ale po co pojechaliśmy nim na profesjonalny tor wyścigowy?

W Renault Clio E-TECH mamy do wyboru trzy tryby jazdy wykorzystujące zaawansowaną hybrydę, do której opracowania Renault wykorzystało know-how zdobyte przez zespół marki w Formule1.

Układ napędowy hybrydy składa się z dwóch silników elektrycznych oraz silnika benzynowego.

Clio ma też litowo-jonowy akumulator trakcyjny magazynujący energię oraz przekładnię ze sprzęgłem kłowym.

I to w tej przekładni tkwi tajemnica sukcesu miejskiego malucha, którego testem zajęli się wspólnie: Błażej Żuławski, dziennikarz motoryzacyjny oraz Anna "Ganczi" Gańczarek-Rał, kierowca wyścigowy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)