Dacia Duster LPG - taniej się nie da?

Kupując samochód, kierujemy się różnymi kryteriami. Nie zawsze szukamy luksusu i prestiżowego wykończenia. Czasami musi być po prostu tanio. Dacia uchodzi za markę, która pozwala cieszyć się nowym samochodem z przyzwoitym wyposażeniem w cenie, stanowiącej czasem ułamek tego, co musielibyśmy zostawić u konkurencji, zwłaszcza w segmencie premium. Koszt zakupu samochodu to jednak nie wszystko, a Dacia Duster z instalacją gazową udowadnia, że oszczędzać możemy cały czas.

Wersja, którą otrzymaliśmy do testów to wyjątkowa odmiana SL Celebration, gdzie SL oznacza po prostu „serię limitowaną”. Mamy tutaj nowy kolor nadwozia o nazwie Niebieski Iron, do tego dochodzą lakierowane na czarno obudowy lusterek i alufelgi o nazwie Maledive. To jednak nie wszystko, bo we wnętrzu znajdziecie system multimedialny Media Nav Evolution z 7-calowym ekranem, który obsługuje Android Auto i Apple Car Play, automatyczne światła, wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni skórą, elektrycznie sterowane szyby, manualną klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy.

Przy komputerze pokładowym zatrzymam się na chwilę, bo wersja z instalacją gazową daje Wam możliwości tańszego podróżowania, jednak niestety zabiera Wam możliwość sprawdzania na bieżąco, jak dużo oszczędzacie. Co mam na myśli? Chodzi o to, że niestety w tej opcji z komputera pokładowego zostały usunięte wartości aktualnego spalania, zasięgu czy średnich danych.

Warto również zerknąć do bagażnika, bo dodatkowy zbiornik na gaz zupełnie nie wpływa na przestrzeń ładunkową. Bagażnik może pomieścić 445 litrów, a po złożeniu tylnych oparć 1478l. Gdzie więc powędrowała zbiornik LPG? Został on wpasowany w miejsce koła zapasowego pod samochodem i ma pojemność 32 litrów.

Jaka jest więc Dacia Duster w ogólnym rozrachunku? Jak instalacja gazowa wpływa na jej osiągi, ile pali gazu i czy podróżowanie różni się w zależności, jaki tryb wybierzecie? O tym wszystkim w filmie!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Porsche Cayenne Turbo: pozwoliło mi zrozumieć magię tej marki. Wcale nie chodzi o silnik z tyłu Audi RS4 B5 [auto fascynacje] BMW M3 Competition: wymagający sedan dla wymagających klientów Nowy Volkswagen Sharan (2015) 2.0 TDI DSG - test, opinia, spalanie, cena Kia Ceed 1.4 T-GDi: trudno o bardziej zwyczajne auto. W tej klasie to komplement Pierwsza jazda: Porsche 911 Turbo S (992) - już nie chodzi o turbodoładowanie Fiat 500L Trekking 1,6 Multijet S&S - test Renault Clio RS vs. Clio Sport F1 Team R27 [test] Test: BMW 530e (G30) xDrive po liftingu - warte polecenia, ale nie z tym napędem O tym, jak Porsche 911 GT3 RS zdefiniowało mi prawdziwy samochód sportowy Test: Citroën Berlingo 1.2 PureTech - propozycja dla tych, którzy nie potrzebują SUV-a Pierwsza jazda: Škoda Kodiaq i Kodiaq RS po liftingu - kiedy chęcią zmian kieruje rozsądek, a nie moda

Popularne w tym tygodniu:

Offroad Marcina: Fiat Panda Cross - w terenie dwa cylindry to za mało Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Pierwsza jazda: Volvo C40 - to coś więcej niż XC40 ze ściętym dachem Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Offroad Marcina: rajdowa kontra seryjna Toyota Land Cruiser. Sprawdzam różnice Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Pierwsza jazda: Porsche Macan GTS po drugim liftingu - to będzie udane pożegnanie Pierwsza jazda: Volkswagen Polo po liftingu - więcej gadżetów Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd