Dacia Duster LPG - taniej się nie da?

Kupując samochód, kierujemy się różnymi kryteriami. Nie zawsze szukamy luksusu i prestiżowego wykończenia. Czasami musi być po prostu tanio. Dacia uchodzi za markę, która pozwala cieszyć się nowym samochodem z przyzwoitym wyposażeniem w cenie, stanowiącej czasem ułamek tego, co musielibyśmy zostawić u konkurencji, zwłaszcza w segmencie premium. Koszt zakupu samochodu to jednak nie wszystko, a Dacia Duster z instalacją gazową udowadnia, że oszczędzać możemy cały czas.

Wersja, którą otrzymaliśmy do testów to wyjątkowa odmiana SL Celebration, gdzie SL oznacza po prostu „serię limitowaną”. Mamy tutaj nowy kolor nadwozia o nazwie Niebieski Iron, do tego dochodzą lakierowane na czarno obudowy lusterek i alufelgi o nazwie Maledive. To jednak nie wszystko, bo we wnętrzu znajdziecie system multimedialny Media Nav Evolution z 7-calowym ekranem, który obsługuje Android Auto i Apple Car Play, automatyczne światła, wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni skórą, elektrycznie sterowane szyby, manualną klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy.

Przy komputerze pokładowym zatrzymam się na chwilę, bo wersja z instalacją gazową daje Wam możliwości tańszego podróżowania, jednak niestety zabiera Wam możliwość sprawdzania na bieżąco, jak dużo oszczędzacie. Co mam na myśli? Chodzi o to, że niestety w tej opcji z komputera pokładowego zostały usunięte wartości aktualnego spalania, zasięgu czy średnich danych.

Warto również zerknąć do bagażnika, bo dodatkowy zbiornik na gaz zupełnie nie wpływa na przestrzeń ładunkową. Bagażnik może pomieścić 445 litrów, a po złożeniu tylnych oparć 1478l. Gdzie więc powędrowała zbiornik LPG? Został on wpasowany w miejsce koła zapasowego pod samochodem i ma pojemność 32 litrów.

Jaka jest więc Dacia Duster w ogólnym rozrachunku? Jak instalacja gazowa wpływa na jej osiągi, ile pali gazu i czy podróżowanie różni się w zależności, jaki tryb wybierzecie? O tym wszystkim w filmie!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: McLaren 765LT w akcji. Tak brzmi i wygląda 765 KM w akcji na deszczu Porsche 911 (991) 50th Anniversary Edition [test] Volkswagen Passat 2.0 TDI BlueMotion Highline - niespodzianka z Niemiec [test autokult.pl] Nowe Renault Grand Scénic i Mégane Grand Coupé - pierwsza jazda nowościami z Francji Fiat 500 Sport 0.9 TwinAir 105 KM - test Nowy Peugeot 508: auto, którym mogę jechać na koniec świata Peugeot Expert Tepee 2,0 HDi Active L2 - van uniwersalny? [test autokult.pl] Test Porsche 718 Boxstera: burgery bez mięsa i cztery cylindry, czyli dlaczego to auto ma sens Skoda Kodiaq kontra Hyundai Santa Fe i Peugeot 5008: porównujemy siedmioosobowe SUV-y z różnych stron świata Renault Clio Grandtour 0,9 TCe Intens [test] Volkswagen Golf GTI TCR: dawka szaleństwa na pożegnanie modelu Porsche Taycan 4S - nie boi się nawet Hellcata!

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz 240 TD (S123) – świat zwolnił na blisko pół miliona kilometrów Test: Lexus LS 500h to odwrotność nowego Mercedesa Klasy S. Dla niektórych to duża zaleta Test: Renault Megane R.S. po liftingu - Francuzi wciąż udowadniają, że potrafią robić emocjonujące hot-hatche Test: hybrydowa Toyota Yaris zimą. Sprawdziłem, czy w tych warunkach ma słabe punkty Pierwsza jazda: Škoda Enyaq iV to znak, że koniec świata jest bliski. Po nim przyjdzie inny, lepszy Test: Dacia Sandero TCe 100 LPG - przy cenie ok. 50 tys. zł jest nie do pobicia Test wideo: Škoda Enyaq iV – elektryk na miarę polskich możliwości? Pierwsza jazda: Toyota Hilux po liftingu - z większym dieslem i (pseudo)skórą w kabinie Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Test: Mazda CX-5 w wydaniu na 2021 rok - małymi krokami do przodu Pierwsza jazda: Ford Kuga FHEV AWD - nowy gracz, który może zmienić rozkład sił wśród hybrydowych SUV-ów Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu!