Dacia Duster LPG - taniej się nie da?

Kupując samochód, kierujemy się różnymi kryteriami. Nie zawsze szukamy luksusu i prestiżowego wykończenia. Czasami musi być po prostu tanio. Dacia uchodzi za markę, która pozwala cieszyć się nowym samochodem z przyzwoitym wyposażeniem w cenie, stanowiącej czasem ułamek tego, co musielibyśmy zostawić u konkurencji, zwłaszcza w segmencie premium. Koszt zakupu samochodu to jednak nie wszystko, a Dacia Duster z instalacją gazową udowadnia, że oszczędzać możemy cały czas.

Wersja, którą otrzymaliśmy do testów to wyjątkowa odmiana SL Celebration, gdzie SL oznacza po prostu „serię limitowaną”. Mamy tutaj nowy kolor nadwozia o nazwie Niebieski Iron, do tego dochodzą lakierowane na czarno obudowy lusterek i alufelgi o nazwie Maledive. To jednak nie wszystko, bo we wnętrzu znajdziecie system multimedialny Media Nav Evolution z 7-calowym ekranem, który obsługuje Android Auto i Apple Car Play, automatyczne światła, wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni skórą, elektrycznie sterowane szyby, manualną klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy.

Przy komputerze pokładowym zatrzymam się na chwilę, bo wersja z instalacją gazową daje Wam możliwości tańszego podróżowania, jednak niestety zabiera Wam możliwość sprawdzania na bieżąco, jak dużo oszczędzacie. Co mam na myśli? Chodzi o to, że niestety w tej opcji z komputera pokładowego zostały usunięte wartości aktualnego spalania, zasięgu czy średnich danych.

Warto również zerknąć do bagażnika, bo dodatkowy zbiornik na gaz zupełnie nie wpływa na przestrzeń ładunkową. Bagażnik może pomieścić 445 litrów, a po złożeniu tylnych oparć 1478l. Gdzie więc powędrowała zbiornik LPG? Został on wpasowany w miejsce koła zapasowego pod samochodem i ma pojemność 32 litrów.

Jaka jest więc Dacia Duster w ogólnym rozrachunku? Jak instalacja gazowa wpływa na jej osiągi, ile pali gazu i czy podróżowanie różni się w zależności, jaki tryb wybierzecie? O tym wszystkim w filmie!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Suzuki Baleno 1.2 DualJet: budżetowy rywal Fiata Tipo? Land Rover Discovery Sport: test szokująco terenowego SUV-a Toyota Prius HSD Prestige - zielona strona mocy [test autokult.pl] Test: jedyny Lexus LS400 LWB - japoński rywal rolls-royce'a, który miał nigdy nie powstać Hyundai i30 3d 1,6 GDI Premium A/T - odważne posunięcie [test autokult.pl] Volvo XC60 D3 2.4D AWD Ocean Race – ocean spokoju [test autokult.pl] Jeździłem Mercedesem Klasy S z przebiegiem 300 tys. km. To wciąż świetny samochód Test Suzuki Vitary 1.0 BoosterJet: tak dużo za tak niedużo Test: Polski Fiat 126p vs. współczesny 20-latek, czyli bitwa na pasy i linki Volvo V60 kontra Mercedes Klasy C i Audi A4. Porównanie najlepszych kombi klasy średniej niższej Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G: SUV z dużym silnikiem na przekór modzie Porsche Panamera Turbo Executive: pożeracz autostrad i mistrz zakrętów

Popularne w tym tygodniu:

Test: Dacia Logan pokazuje, że za ok. 50 tys. zł można kupić nowe, sensowne auto Pierwsza jazda Mazdą MX-5 Cup. Nowa polska seria najlepsza do rozpoczęcia przygody z wyścigami Test: Hyundai Kona hybrid - bycie eko nie zawsze jest tanie Test: Volkswagen Tiguan eHybrid – czy pogoń za "modą" przyniesie sukces? Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 – z trójki koncernowych braci najlepiej odnajduje się w swojej roli Recenzja Lego Creator Porsche 911: zbuduj sobie dzieło sztuki Pierwsza jazda: DS 9 - wchodzi do segmentu premium na własnych zasadach