Dacia Duster LPG - taniej się nie da?

Kupując samochód, kierujemy się różnymi kryteriami. Nie zawsze szukamy luksusu i prestiżowego wykończenia. Czasami musi być po prostu tanio. Dacia uchodzi za markę, która pozwala cieszyć się nowym samochodem z przyzwoitym wyposażeniem w cenie, stanowiącej czasem ułamek tego, co musielibyśmy zostawić u konkurencji, zwłaszcza w segmencie premium. Koszt zakupu samochodu to jednak nie wszystko, a Dacia Duster z instalacją gazową udowadnia, że oszczędzać możemy cały czas.

Wersja, którą otrzymaliśmy do testów to wyjątkowa odmiana SL Celebration, gdzie SL oznacza po prostu „serię limitowaną”. Mamy tutaj nowy kolor nadwozia o nazwie Niebieski Iron, do tego dochodzą lakierowane na czarno obudowy lusterek i alufelgi o nazwie Maledive. To jednak nie wszystko, bo we wnętrzu znajdziecie system multimedialny Media Nav Evolution z 7-calowym ekranem, który obsługuje Android Auto i Apple Car Play, automatyczne światła, wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni skórą, elektrycznie sterowane szyby, manualną klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy.

Przy komputerze pokładowym zatrzymam się na chwilę, bo wersja z instalacją gazową daje Wam możliwości tańszego podróżowania, jednak niestety zabiera Wam możliwość sprawdzania na bieżąco, jak dużo oszczędzacie. Co mam na myśli? Chodzi o to, że niestety w tej opcji z komputera pokładowego zostały usunięte wartości aktualnego spalania, zasięgu czy średnich danych.

Warto również zerknąć do bagażnika, bo dodatkowy zbiornik na gaz zupełnie nie wpływa na przestrzeń ładunkową. Bagażnik może pomieścić 445 litrów, a po złożeniu tylnych oparć 1478l. Gdzie więc powędrowała zbiornik LPG? Został on wpasowany w miejsce koła zapasowego pod samochodem i ma pojemność 32 litrów.

Jaka jest więc Dacia Duster w ogólnym rozrachunku? Jak instalacja gazowa wpływa na jej osiągi, ile pali gazu i czy podróżowanie różni się w zależności, jaki tryb wybierzecie? O tym wszystkim w filmie!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Porsche Panamera: pierwsza jazda odświeżonym modelem. Przykład doskonalenia Mercedes-Benz GLE Coupé 450 AMG - lepiej późno niż później Rolls-Royce Phantom Series II - test, opinia, spalanie, cena Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę Test Mazdy 3. Skupia się wokół kierowcy, ale całkowicie zapomina o pasażerach Pierwsza jazda: Dacia Spring ma dwie twarze. Nie kupuj jej, a odkryjesz tę lepszą Toyota Prius - idealna hybryda w nieidealnym samochodzie Mercedes Klasy V - niedoskonały, ale i tak każdy go chce Volkswagen Transporter 6.1 - punkt widzenia zależy od punktu mierzenia Test wideo: Porsche Taycan 4S - nie boi się nawet Hellcata! Test: Kia Stinger GT 3.3 V6 – było dobrze, a jest jeszcze lepiej. Czy klienci to docenią? Test: Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI - samochód (prawie) kompletny z jedną poważną wadą

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy! Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Pierwsza jazda: BMW iX M60 – jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Jeep Wrangler 4xe – najmocniejszy, najszybszy, najoszczędniejszy Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę" Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje Test: Nissan Qashqai – uczył się przez 14 lat Test: Skoda Octavia vs Skoda Octavia – ile warta jest instalacja elektryczna?