Peugeot 5008 po liftingu

Peugeot 5008 po liftingu (fot. Mateusz Lubczański)

Pierwsza jazda: Peugeot 3008 i 5008 po liftingu. Skupiono się nie na tym, co trzeba

Peugeot odświeżył modele 3008 i 5008. Modyfikacje są – wbrew pozorom – niewielkie i nie zmieniają układu sił w segmencie. Dalej jednak te SUV-y są godnymi polecenia, zwłaszcza z silnikiem Diesla.

Peugeot 5008 i 3008 po liftingu — pierwsza jazda, opinia

"Wygląda tak, jakby miał makijaż i za bardzo się rozpędził – stwierdził jeden z moich redakcyjnych kolegów, zerkając na zdjęcia białego Peugeota 5008. Rzeczywiście, w tym zestawieniu kolorystycznym widać to najlepiej. Nieco ekspresyjny przód mieści teraz światła EcoLed (Full LED dostępne tylko w topowych wersjach GT) wraz z "kłami" świateł dziennych, przeniesionymi z 508. Bardzo podoba mi się emblemat "5008" zamiast lwa na przodzie, co jest nawiązaniem do Peugeota 504.

Świetne nawiązanie do klasyki

Producent wymienia rozmaite nowości w gamie kolorystycznej (główne lakiery to: szary, szary, czarny, biały) jak i rozmiary wprowadzonych do oferty obręczy. Patrząc jeszcze na auto z zewnątrz, można zauważyć tylne światła LED z trójwymiarowymi elementami. Ładne, ale nie sprawiają, bym nagle poczuł potrzebę wymiany czterech kółek na nowsze.

Podobnie jest z kabiną. Ekran zastępujący zegary ma większy kontrast, wyższą rozdzielczość zauważymy też na środkowym wyświetlaczu multimediów. Żywiłem sporą nadzieję, że ich działanie będzie zauważalnie szybsze, ale dalej animacje i przejścia pomiędzy zakładkami pozostawią troszkę –podkreślam, troszkę – do życzenia. Nie zmieniła się za to słaba jakość kamery cofania, z którą Francuzi mają problem od lat.

Peugeot 5008 po liftingu - wnętrze

Na wyposażeniu 3008 i 5008 pojawił się też system Night Vision, czyli kamery termowizyjnej. Niestety w moich egzemplarzach tego dodatku nie było, ale korzystając z tego, że testowałem to rozwiązanie w 508, stwierdzam, że choć jest całkiem poprawne, to dalej trzeba rozpatrywać go w kategorii gadżetu. Trudno też mi wypowiedzieć się na temat autonomicznej funkcji jazdy w korku (jeśli postój nie trwa dłużej niż 3 s), bo tego pakietu również zabrakło, a zwykły tempomat nie działał poniżej prędkości 30 km/h.

Peugeot 5008 po liftingu wyróżnia się światłami z elementami 3D.

Wydaje mi się jednak, że Peugeot przy tym liftingu skupił się nie na tym, co trzeba. Konkurencja ma już porty USB-C, podgrzewane kierownice, układy miękkich hybryd, bezprzewodowe połączenie Android Auto i Apple CarPlay. 3008 i 5008, choć właśnie przeszły lifting, tego nie mają. Kwestię napędu 4×4 (niedostępnego w tych konstrukcjach) pominę, bo nie jest on najważniejszy w takich autach.

Zobacz również: Ford Musang Shelby GT350R - testy w Lommel

Nie zrozumcie mnie jednak źle: to dalej bardzo fajne, konkurencyjne samochody. Moim faworytem jest właśnie 5008 z dieslem 2.0 (a i nawet 1.5 dałby radę przy mniejszej rodzinie). Wygląda niestandardowo, lubię układ wnętrza i kierownicy, z tyłu ma 3 indywidualne fotele z mocowaniami isofix, 3 rząd siedzeń jest typowo awaryjny, ale siedziska można wyjąć jakby nigdy nic. Dynamika jest odpowiednia, a spalanie – wyjątkowo niskie. W tych modelach widać, jak zaawansowane diesle tworzą Francuzi. Podczas gdy na pętli testowej (tryb mieszany) 5008 spalił mi 5,7 l oleju napędowego, trzycylindrowe 1.2 THP w 3008 zużyło 8,8 l benzyny.

To bardziej kosmetyczne zmiany na rok modelowy, aniżeli pełnoprawny lifting modelu. 3008 i 5008 dalej są interesującą propozycją i punktują zwłaszcza z silnikami wysokoprężnymi. Nie każdemu przypadnie do gustu wnętrze, ale jeśli znajdziemy odpowiednią pozycję, trudno będzie wrócić do "klasycznego" ustawienia. 5008 to niezła opcja dla dużych rodzin, która może próbować zastąpić minivana.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nissan Juke - oryginalna alternatywa do miasta [test autokult.pl] Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC Sport - test Jeździłem nowym Volkswagenem Golfem. Kompakt znów podniósł poprzeczkę konkurencji Volvo XC60 D5 AWD Summum - test Ford Mondeo Hybrid Titanium - test, opinia, spalanie, cena Fiat Doblò Work-Up Maxi 2,0 MultiJet [test autokult.pl] Test Peugeota 208 GT-line: trzeba się w nim zakochać, bo w pojedynku "na punkty" zostaje w tyle BMW serii 7 vs BMW X7, czyli pojedynek dwóch rodzajów luksusu Nissan GT-R 10 lat po debiucie. Czy dalej robi wrażenie? Sprawdzamy na Torze Łódź Volvo V60 Cross Country i V60 T8: pierwsza jazda nowymi wersjami szwedzkiego kombi Škoda Octavia Combi 1,2 TSI Elegance [pierwsza jazda autokult.pl] Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 City & 2,0 TDI 4x4 DSG Outdoor [pierwsza jazda]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Przejechałem się Alfą Romeo 33 z silnikiem boxer i zapomniałem, jak się nazywam Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Hybrid - jego pozycja jest niezagrożona Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG – odmłodzony bestseller tak, ale nie z dieslem Test: Volvo XC60 B4 AWD - w poszukiwaniu spokoju Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG Test: Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium Audi RS 7 - samo się o to prosiło