Polacy wybierają elektryki i hybrydy. Znów mamy powód do dumy

Partner materiału: Renault

Wkraczamy w epokę nisko- i zeroemisyjnego transportu. Rynek samochodów elektrycznych to najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek w Polsce, nawet w czasie pandemii. O tym, jak to wygląda w rzeczywistości, porozmawiamy z ekspertami od elektromobilności z Renault Polska.

Przyjęty przez rząd w marcu 2017 roku Program Rozwoju Elektromobilności w Polsce zakłada, że już w tym roku po drogach 32 wybranych aglomeracji będzie poruszać się 50 tys. samochodów elektrycznych oraz 3 tys. z napędem na gaz ziemny CNG.

Dodatkowo do 2020 roku miało powstać ponad 6 tys. punktów o normalnej mocy ładowania i ponad 400 o dużej mocy ładowania. W całym kraju miało też działać 70 punktów tankowania gazem CNG.

Rzeczywistość zweryfikowała plany, choć i tak rynek samochodów elektrycznych to najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek w Polsce.

Z danych na które powołuje się serwis elektrowoz.pl wynika, że w Polsce zarejestrowano już ponad 8 tys. hybrydy plug-in i drugie tyle aut elektrycznych.

Liczba klasycznych hybryd sięga ponad 38 tysięcy. Renault jako pierwsza marka na świecie zainwestowała w technologię elektryczną, ponieważ to jedyna technologia gwarantująca w miastach brak hałasu pochodzącego z samochodów i brak szkodliwych substancji emitowanych do powietrza.

Stąd o tym, jak wygląda elektromoblina rzeczywistość w Polsce porozmawiamy z Aleksandrą Zielińską, szefem produktu Renault Polska oraz Andrzejem Gemrą, ekspertem elektromobilności w Renault Polska.

Poruszmy również kwestię dalszych podróży, a co za tym idzie – dostępnej infrastruktury, czyli stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Przyjrzymy się rozwiązaniom wprowadzanym przez inne kraje europejskie, m.in. Norwegię czy Austrię, gdzie już za pięć lat nie będzie można rejestrować nowych aut spalinowych. I sprawdzimy, jak polski rząd zachęca obywateli do przesiadania się na elektryki.

Start już we wtorek 1 grudnia o godz. 18.30 na stronie głównej Wirtualnej Polski.

Partner materiału: Renault

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Media corner:

Rok 2014 na rynku samochodów używanych - raport Volvo XC60 Polestar Engineered właściwie wykorzystuje potencjał hybryd plug-in BMW Motorrad Days 2014 Półpokrowiec, a może pokrowiec przeciwgradowy? Jaki wybrać? Koniec ruletki podczas zakupu aut używanych - wyniki badań pokazują to jasno Volvo Studio Talks - nowa inicjatywa marki poświęcona bezpieczeństwu Samochody elektryczne. Chwilowa moda czy nieunikniona przyszłość? „Noc Cudów” w Salonach marek Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Abarth oraz Fiat Professional już 14 czerwca br. Podsumowanie 2013 roku na rynku samochodów używanych Doradca ds. Sprzedaży Motocykli BMW oraz Obsługi Klienta - ogłoszenie Gran Turismo Polonia 2015: pierwsze fakty Ambasador elektrycznego Mercedesa EQC podejmuje kolejne niesamowite wyzwanie

Popularne w tym tygodniu:

Instalacja LPG w samochodzie. Odpowiadamy na nurtujące was pytania! Zagrajmy w grę – miejska zabawa z elektrycznym Jaguarem I-Pace