Mercedes Actros - spełniłem marzenie z dzieciństwa

Zwykle testuję samochody osobowe przeróżnej maści. Zdarza się jednak, że do Krakowa przyjedzie wyjątkowy pojazd, zupełnie inny od tych, których testy najczęściej możecie oglądać w naszych filmach.

Mercedes Actros, bo o nim mowa, to spełnienie moich marzeń z dzieciństwa. Zawsze chciałem poprowadzić ciągnik siodłowy i gdy tylko nadarzyła się taka okazja, nie mogłem jej przepuścić. Spędziłem z mercedesem cały tydzień i przez ten czas był to mój samochód na co dzień.

Na pierwszy rzut oka, to niby nic nadzwyczajnego, ale to ponad 8-tonowy potwór, który mierzy prawie 4 m wysokości i dysponuje ogromnym silnikiem o mocy ponad 400 KM oraz momentem obrotowym o absurdalnej dla zwykłego kierowcy wartości 2800 Nm. Brzmi świetnie, ale w mieście czekało na mnie wiele pułapek, które nie ułatwiają życia z takim pojazdem.

Z drugiej strony jest w nim możliwość swobodnego wyprostowania się w kabinie, 2 łóżka do spania oraz ogromna liczba schowków i widoczność godna mieszkania na pierwszym piętrze, więc łatwość funkcjonowania powinna być na najwyższym poziomie. Jak więc żyło mi się z Mercedesem Actrosem i jakie niespodzianki dla mnie przygotował? Zapraszam na test.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Toyota Prius - idealna hybryda w nieidealnym samochodzie Test: Saab 99 – cichy bohater, który pokazał nowe oblicze marki i wyznaczał standardy bezpieczeństwa Volkswagen Golf VII GTD DSG - test Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC [pierwsza jazda] Nawigacja TomTom GO 1000 [test autokult.pl] Test: Cupra Formentor - nie oszczędzi nikogo, nawet najbliższych Gladiator Volkswagen Passat po liftingu. Niemcy stawiają na komfort i technologię Honda e nie ma lusterek, tylko kamery. Japończycy przygotowali kilka ułatwień Volkswagen CrossTouran 2.0 TDI DSG - test Pierwsza jazda: Mini Countryman S E All4 - styl nad funkcjonalnością Nie jesteś skazany na SUV-a. Nowy Citroën Berlingo to świetne auto dla rodziny

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: VW ID.4 to mistrz argumentów. Coraz trudniej nie wybrać elektryka Pierwsza jazda: Dacia Spring ma dwie twarze. Nie kupuj jej, a odkryjesz tę lepszą Test: Lexus LS 500h to odwrotność nowego Mercedesa Klasy S. Dla niektórych to duża zaleta Test: Dacia Sandero TCe 100 LPG - przy cenie ok. 50 tys. zł jest nie do pobicia Test wideo: Škoda Enyaq iV – elektryk na miarę polskich możliwości? Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Test: Peugeot 3008 1.2 PureTech - dobrze, że zmiany nie poszły zbyt daleko Pierwsza jazda: Ford Kuga FHEV AWD - nowy gracz, który może zmienić rozkład sił wśród hybrydowych SUV-ów Test: BMW 330e Touring xDrive – świetna hybryda, ale niekoniecznie świetne BMW Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu! Test: Hyundai Kona po liftingu. "Pierwsze wrażenie? Jak nie w hyundaiu" 911 czy 911? Wybór wcale nie jest oczywisty