Mercedes Actros - spełniłem marzenie z dzieciństwa

Zwykle testuję samochody osobowe przeróżnej maści. Zdarza się jednak, że do Krakowa przyjedzie wyjątkowy pojazd, zupełnie inny od tych, których testy najczęściej możecie oglądać w naszych filmach.

Mercedes Actros, bo o nim mowa, to spełnienie moich marzeń z dzieciństwa. Zawsze chciałem poprowadzić ciągnik siodłowy i gdy tylko nadarzyła się taka okazja, nie mogłem jej przepuścić. Spędziłem z mercedesem cały tydzień i przez ten czas był to mój samochód na co dzień.

Na pierwszy rzut oka, to niby nic nadzwyczajnego, ale to ponad 8-tonowy potwór, który mierzy prawie 4 m wysokości i dysponuje ogromnym silnikiem o mocy ponad 400 KM oraz momentem obrotowym o absurdalnej dla zwykłego kierowcy wartości 2800 Nm. Brzmi świetnie, ale w mieście czekało na mnie wiele pułapek, które nie ułatwiają życia z takim pojazdem.

Z drugiej strony jest w nim możliwość swobodnego wyprostowania się w kabinie, 2 łóżka do spania oraz ogromna liczba schowków i widoczność godna mieszkania na pierwszym piętrze, więc łatwość funkcjonowania powinna być na najwyższym poziomie. Jak więc żyło mi się z Mercedesem Actrosem i jakie niespodzianki dla mnie przygotował? Zapraszam na test.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes-Maybach S600 - test, opinia, spalanie, cena Elektryczne samochody Renault – z ekologią za pan brat [pierwsza jazda autokult.pl] Ford Focus Sedan 1,6 EcoBoost 182 KM Titanium - dylemat [test autokult.pl] Chevrolet Orlando 1,4T LT+ - z duchem czasu [test autokult.pl] Nowa Toyota Yaris kontra poprzednik: 5 najważniejszych różnic (AutokultVLOG) Lego Technic Porsche 911 RSR: kilkanaście godzin czystej frajdy Hyundai i20 w wersji Launch: skrojony pod polski rynek Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i" Mazda CX-7 2,3 MZR DISI Turbo Sport - SUV z pazurem [test autokult.pl] Mini Clubman John Cooper Works – ekstremalnie mocny i do bólu brytyjski Kia Ceed SW 1,4 T-GDi: kompetentna, lecz pozbawiona charakteru Pierwsza jazda: Porsche 911 Turbo S (992) - już nie chodzi o turbodoładowanie

Popularne w tym tygodniu:

Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Legendy Autokultu: napęd Toyota GT-Four. Przeganiam po torze rajdową Celicę i GR Yarisa Test wideo Ferrari 812 Competizione na torze Fiorano. Takie auto zdarza się raz w historii Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Test długodystansowy: VW ID.3 – chce być gadżetem na kołach, ale jeszcze się tego uczy Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz Ineos Grenadier z prawego fotela na torze off-roadowym. Taki powinien być nowy Defender! Offroad Marcina: Volkswagen Touareg w terenie - zobacz, co to potrafi Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E GT to elektryk all in one. Jak spisał się w trasie przez pół Polski? Test: Porsche 911 Targa 4S - ma wyglądać, a nie jeździć