Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"

Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy?

Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to największy ani najtańszy samochód w segmencie. Jak w momencie premiery przyznawał sam Peugeot - ten samochód miał przełamać nudę na rynku i przede wszystkim wyglądać. Mniejszy samochód ma lepsze proporcje.

Jeśli uważacie, że przestrzeń w środku — zwłaszcza na szerokość — i cena w samochodzie to priorytet, Peugeot 508 nadal może wam się podobać, ale raczej go nie wybierzecie. Tu chodzi o to, że można go rozpoznać z bardzo daleka, ale i z bliska cieszy oko mnóstwem detali. To bezramkowe szyby, ciekawe faktury we wnętrzu, aluminiowe przyciski i fotele o sportowym zacięciu. Tego nie dostaniemy w większości segmentu D.

Peugeot 508 SW występuje też w wersji plug-in hybrid, która nie ogranicza przestrzeni w bagażniku — nadal jego pojemność wynosi 530 l. Taki wariant — połączenie silnika benzynowego 1.6 z elektrycznym - rozwija łączną moc 225 KM. Z akumulatorem o pojemności 11,8 kWh Peugeot 508 może przejechać całe 52 km wyłącznie na silniku elektrycznym.

Jak można się spodziewać, różnica w cenie pomiędzy 1.6 o mocy 180 KM a wersją hybrydową jest spora. To 25 tys. zł więcej. Czy więc hybrydę można rozpatrywać w kategoriach jakiejkolwiek oszczędności, która kiedyś się zwróci? To zależy. Odpowiedzi w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Hot B War - preludium [test] BMW M5 kontra Mercedes-AMG E63 S: derby super-sedanów na Torze Kielce Test: 18 rzeczy, których nie wiedziałeś o nowym Mercedesie Klasy S Nowa Toyota Auris 1.2 Multidrive S - test, opinia, spalanie, cena Polska premiera Mercedesa Klasy S. To skromna limuzyna, która szokuje wnętrzem Nowy Ford Mustang Fastback GT V8 5.0 - test, opinia, spalanie, cena Test: Audi 100 z 1991 r. w sentymentalnej podróży do Słomczyna BMW 640i (F12) Cabriolet - test Nowy Ford Explorer - wstępne wrażenia po pierwszych jazdach (AutokultVLOG) Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV - crossover dla tych, którzy wiedzą, czego chcą Ford Fiesta ST200 - czy można jeszcze ją ulepszyć? Test Mazdy 3. Skupia się wokół kierowcy, ale całkowicie zapomina o pasażerach

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Offroad Marcina: rajdowa kontra seryjna Toyota Land Cruiser. Sprawdzam różnice Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Pierwsza jazda: Porsche Macan GTS po drugim liftingu - to będzie udane pożegnanie Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Offroad Marcina: Fiat Panda Cross - w terenie dwa cylindry to za mało Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd Pierwsza jazda: Volvo C40 - to coś więcej niż XC40 ze ściętym dachem