Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"

Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy?

Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to największy ani najtańszy samochód w segmencie. Jak w momencie premiery przyznawał sam Peugeot - ten samochód miał przełamać nudę na rynku i przede wszystkim wyglądać. Mniejszy samochód ma lepsze proporcje.

Jeśli uważacie, że przestrzeń w środku — zwłaszcza na szerokość — i cena w samochodzie to priorytet, Peugeot 508 nadal może wam się podobać, ale raczej go nie wybierzecie. Tu chodzi o to, że można go rozpoznać z bardzo daleka, ale i z bliska cieszy oko mnóstwem detali. To bezramkowe szyby, ciekawe faktury we wnętrzu, aluminiowe przyciski i fotele o sportowym zacięciu. Tego nie dostaniemy w większości segmentu D.

Peugeot 508 SW występuje też w wersji plug-in hybrid, która nie ogranicza przestrzeni w bagażniku — nadal jego pojemność wynosi 530 l. Taki wariant — połączenie silnika benzynowego 1.6 z elektrycznym - rozwija łączną moc 225 KM. Z akumulatorem o pojemności 11,8 kWh Peugeot 508 może przejechać całe 52 km wyłącznie na silniku elektrycznym.

Jak można się spodziewać, różnica w cenie pomiędzy 1.6 o mocy 180 KM a wersją hybrydową jest spora. To 25 tys. zł więcej. Czy więc hybrydę można rozpatrywać w kategoriach jakiejkolwiek oszczędności, która kiedyś się zwróci? To zależy. Odpowiedzi w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Tesla Model X P90D. Łatwo ją znienawidzić, jeszcze łatwiej pokochać Pierwsza jazda: Porsche 911 Turbo S (992) - już nie chodzi o turbodoładowanie Test: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni Jeździłem najlepszym Volkswagenem w historii. Nowy Touareg coraz bliżej Porsche Volkswagen Golf R Variant - (nie)zwykłe kombi Fiat Doblò 2.0 MultiJet Lounge - test, opinia, spalanie, cena Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC Sport - test Audi RS5 Cabriolet - zagrożony gatunek [test autokult.pl] Test: Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium Test: Volvo XC60 B4 AWD - w poszukiwaniu spokoju Test Volvo V60 Polestar Engineered: duch szybkich kombi nie zaginął Opel Astra GTC 1,4 Turbo 140 KM Enjoy - więcej mocy! [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Dacia Logan pokazuje, że za ok. 50 tys. zł można kupić nowe, sensowne auto Test: Volkswagen Tiguan eHybrid – czy pogoń za "modą" przyniesie sukces? Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 – z trójki koncernowych braci najlepiej odnajduje się w swojej roli 5 mitów o elektrykach i Mercedes EQA, by się z nimi zmierzyć. Tu trzeba spojrzeć szerzej Recenzja Lego Creator Porsche 911: zbuduj sobie dzieło sztuki Pierwsza jazda: DS 9 - wchodzi do segmentu premium na własnych zasadach Nowy Opel Astra. Pierwsze jazdy pokazały, że Niemcy nie poszli na całość Pierwsza jazda: Volkswagen ID.4 GTX to GTI naszych czasów? Nie do końca, ale i tak jest dobry Test: Range Rover Sport 525 HSE - wydaje się bez sensu, ale tu się wszystko zgadza Pierwsza jazda: nowy Mercedes Klasy C to "Baby-Klasa S" o niestereotypowym charakterze Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G - oldschool w najlepszym wydaniu