Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"

Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy?

Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to największy ani najtańszy samochód w segmencie. Jak w momencie premiery przyznawał sam Peugeot - ten samochód miał przełamać nudę na rynku i przede wszystkim wyglądać. Mniejszy samochód ma lepsze proporcje.

Jeśli uważacie, że przestrzeń w środku — zwłaszcza na szerokość — i cena w samochodzie to priorytet, Peugeot 508 nadal może wam się podobać, ale raczej go nie wybierzecie. Tu chodzi o to, że można go rozpoznać z bardzo daleka, ale i z bliska cieszy oko mnóstwem detali. To bezramkowe szyby, ciekawe faktury we wnętrzu, aluminiowe przyciski i fotele o sportowym zacięciu. Tego nie dostaniemy w większości segmentu D.

Peugeot 508 SW występuje też w wersji plug-in hybrid, która nie ogranicza przestrzeni w bagażniku — nadal jego pojemność wynosi 530 l. Taki wariant — połączenie silnika benzynowego 1.6 z elektrycznym - rozwija łączną moc 225 KM. Z akumulatorem o pojemności 11,8 kWh Peugeot 508 może przejechać całe 52 km wyłącznie na silniku elektrycznym.

Jak można się spodziewać, różnica w cenie pomiędzy 1.6 o mocy 180 KM a wersją hybrydową jest spora. To 25 tys. zł więcej. Czy więc hybrydę można rozpatrywać w kategoriach jakiejkolwiek oszczędności, która kiedyś się zwróci? To zależy. Odpowiedzi w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowe Audi TT 2,0 TFSI quattro S tronic - pierwsza jazda BMW serii 7 vs BMW X7, czyli pojedynek dwóch rodzajów luksusu Nowy SsangYong Rexton 2.2 Diesel: nie chińczyk lecz koreańczyk Nowy Volkswagen Jetta 1,4 TSI 150 KM Highline (2015) - pierwsza jazda po liftingu Hyundai i40 1,7 CRDi – do Paryża i z powrotem [test autokult.pl] Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid: pierwsza jazda hybrydowym superSUV-em Wrażenia po jeździe Mitsubishi Eclipse Crossem. Nowości na plus Test Infiniti Q50S: jeden przycisk zmienia wszystko Honda CR-V 1,6 i-DTEC Lifestyle - test, opinia, spalanie, cena Test: Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo - nie pokochasz go, ale na pewno docenisz Audi Q7 3.0 TDI TipTronic quattro - test, opinia, spalanie, cena Lexus ES300h: sprawdzamy, czy limuzyna stworzona z myślą o USA ma sens w Europie

Popularne w tym tygodniu:

Porównanie: Mercedes-AMG GT 4-door Coupé 63 S kontra Porsche Panamera Turbo S na Torze Modlin – królowie toru, królowie życia Test: Audi 100 z 1991 r. w sentymentalnej podróży do Słomczyna Biję własny rekord spalania. Ile można wycisnąć z 2.0 TDI w Audi A3? Test: Lamborghini Sián FKP 37 z klocków lego: 50 odcieni zielonego Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu - dokładnie takich zmian było jej trzeba. Szkoda, że dopiero teraz Test: Mercedes-AMG GLE 53 Coupe - takie powinno być BMW X6! Test: Cupra Formentor – rewolucji nie będzie, ale przyjemności też nie zabraknie Test: BMW 118i kontra Audi A3 35 TDI - kompakty się biją, korzysta klient Test: BMW X5 M Competition – jednostronny pojedynek z prawami fizyki Test: Porsche 718 Cayman GT4 to samochód ostateczny na tor i na drogę Porównanie: Audi RS 7 kontra BMW M8 Gran Coupe na Torze Modlin Test vlog: Lexus NX 300h jest siódmy rok na rynku, a jego popularność tylko rośnie. Próbuję to zrozumieć