Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"

Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy?

Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to największy ani najtańszy samochód w segmencie. Jak w momencie premiery przyznawał sam Peugeot - ten samochód miał przełamać nudę na rynku i przede wszystkim wyglądać. Mniejszy samochód ma lepsze proporcje.

Jeśli uważacie, że przestrzeń w środku — zwłaszcza na szerokość — i cena w samochodzie to priorytet, Peugeot 508 nadal może wam się podobać, ale raczej go nie wybierzecie. Tu chodzi o to, że można go rozpoznać z bardzo daleka, ale i z bliska cieszy oko mnóstwem detali. To bezramkowe szyby, ciekawe faktury we wnętrzu, aluminiowe przyciski i fotele o sportowym zacięciu. Tego nie dostaniemy w większości segmentu D.

Peugeot 508 SW występuje też w wersji plug-in hybrid, która nie ogranicza przestrzeni w bagażniku — nadal jego pojemność wynosi 530 l. Taki wariant — połączenie silnika benzynowego 1.6 z elektrycznym - rozwija łączną moc 225 KM. Z akumulatorem o pojemności 11,8 kWh Peugeot 508 może przejechać całe 52 km wyłącznie na silniku elektrycznym.

Jak można się spodziewać, różnica w cenie pomiędzy 1.6 o mocy 180 KM a wersją hybrydową jest spora. To 25 tys. zł więcej. Czy więc hybrydę można rozpatrywać w kategoriach jakiejkolwiek oszczędności, która kiedyś się zwróci? To zależy. Odpowiedzi w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Kia Ceed SW 1,4 T-GDi: kompetentna, lecz pozbawiona charakteru BMW i3s jest drogie, ale życie z nim jest wyjątkowo tanie Škoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition GreenTec - dużo i tanio? [test autokult.pl] Nawigacja TomTom GO 1000 [test autokult.pl] Mitsubishi Outlander PHEV - Robo-dinozaur Citroën DS5 2,0 HDI Hybrid4 Airdream So Chic - witaj w przyszłości [test autokult.pl] Test Toyoty GR Supry: wyjaśniam, dlaczego nowa generacja udźwignęła legendę Fiat Panda III 1,3 MultiJet II Lounge - filletcar [test autokult.pl] BMW 640i (F12) Cabriolet - test Nowe Audi A7 3.0 TDI BiTurbo - pierwsza jazda Citroën DS5 2,0 HDI So Chic - nie z tego świata [pierwsza jazda autokult.pl] Audi R8 V10 plus: połączenie dwóch światów na torze

Popularne w tym tygodniu:

Test: Przejechałem się Alfą Romeo 33 z silnikiem boxer i zapomniałem, jak się nazywam Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Hybrid - jego pozycja jest niezagrożona Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Volvo XC60 B4 AWD - w poszukiwaniu spokoju Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG – odmłodzony bestseller tak, ale nie z dieslem Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł Test: BMW iX3 wygląda jak odgrzewany kotlet, ale w normalności tkwi jego siła Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG Test: Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium