Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Motoryzacyjne Espresso #3: Audi 100 - model, który uratował markę przed upadkiem

Audi 100 z punktu widzenia osiągów nie było przełomowym autem. Nie było najmocniejszym, najszybszym czy najtańszym. Do tego powstawało w tajemnicy przed szefostwem. Mimo to szybko stało się fundamentem dalszego rozwoju niemieckiej marki. Zapraszam na 3. odcinek "Motoryzacyjnego Espresso".

"Motoryzacyjne Espresso" to cykl krótkich materiałów, w których przedstawiam najciekawsze historie ze świata motoryzacji. W 3. odcinku przybliżyłem historię Audi 100 — samochodu, dzięki któremu marka nie została wymazana z motoryzacyjnej mapy. Z powyższego filmu dowiesz się, czemu Audi było spisane na straty, dlaczego "setka" powstawała w tajemnicy przed szefostwem oraz jak zareagował szef Volkswagena, gdy dowiedział się o niesubordynacji pracowników.

Motoryzacyjne Espresso #1: Citroën BX 4TC — rajdówka, o której chcieli zapomnieć nawet Francuzi

Rajdówki grupy B zapisały się złotymi zgłoskami w historii motorsportu. O takich modelach jak Audi Sport Quattro czy Lancia Delta S4 wie chyba każdy,…

Motoryzacyjne Espresso #2: Bugatti Veyron 16.4 – samochód, który topił silnik i mielił skrzynię biegów

Co prawda historia motoryzacji zna wiele niebywałych aut, jednak jednym z najbardziej przełomowych było Bugatti Veyron. Był to pierwszy samochód, który…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Historia:

Kto był prawdziwym pionierem systemu ABS? Historia jest dość skomplikowana 9 najdroższych aut sprzedanych na aukcjach w 2020 roku. Ich łączna wartość to blisko 220 mln zł 37 lat minęło i historia Mitsubishi Pajero się kończy. Żegnamy japońskiego klasyka Sukces w trzech aktach: opowieść o tym jak Octavia stała się najpopularniejszym modelem w 122-letniej historii Škody Jak ewoluowała flota Škody przez ostatnich 13 lat wspierania Tour de France To chyba najbardziej znienawidzony typ nadwozia, a jednocześnie przyszłość motoryzacji. O co chodzi z SUV-ami coupe? Pożegnanie z Viperem Historia Mercedesa - część 7 [geneza motoryzacji] Rumuński francuz - historia Dacii [geneza motoryzacji] Mercedes-Benz CLK GTR (1997) [Historia motorsportu] Niechciane rekordy Formuły 1 Mercedes-Benz C DTM (1994) [historia motorsportu]