Motoryzacyjne Espresso #3: Audi 100 - model, który uratował markę przed upadkiem

Audi 100 z punktu widzenia osiągów nie było przełomowym autem. Nie było najmocniejszym, najszybszym czy najtańszym. Do tego powstawało w tajemnicy przed szefostwem. Mimo to szybko stało się fundamentem dalszego rozwoju niemieckiej marki. Zapraszam na 3. odcinek "Motoryzacyjnego Espresso".

"Motoryzacyjne Espresso" to cykl krótkich materiałów, w których przedstawiam najciekawsze historie ze świata motoryzacji. W 3. odcinku przybliżyłem historię Audi 100 — samochodu, dzięki któremu marka nie została wymazana z motoryzacyjnej mapy. Z powyższego filmu dowiesz się, czemu Audi było spisane na straty, dlaczego "setka" powstawała w tajemnicy przed szefostwem oraz jak zareagował szef Volkswagena, gdy dowiedział się o niesubordynacji pracowników.

Motoryzacyjne Espresso #1: Citroën BX 4TC — rajdówka, o której chcieli zapomnieć nawet Francuzi

Rajdówki grupy B zapisały się złotymi zgłoskami w historii motorsportu. O takich modelach jak Audi Sport Quattro czy Lancia Delta S4 wie chyba każdy,…

Motoryzacyjne Espresso #2: Bugatti Veyron 16.4 – samochód, który topił silnik i mielił skrzynię biegów

Co prawda historia motoryzacji zna wiele niebywałych aut, jednak jednym z najbardziej przełomowych było Bugatti Veyron. Był to pierwszy samochód, który…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Historia:

Samochody przyszłości z przeszłości [cz.1] BMW V12 LMR (1999) [historia motorsportu] Jak ewoluowała flota Škody przez ostatnich 13 lat wspierania Tour de France Ile kosztowały samochody 20 lat temu? Wniosek jest niestety smutny Hybrydy pokazują drugie oblicze. Koniec ze stereotypami Citroën BX 4TC był tak zły, że firma chciała wykreślić go ze swojej historii. Na szczęście to się nie udało Spyker C8 Laviolette GT2-R (2008) [historia motorsportu] Pech, upadki i liczne powroty. Wyścigowa historia Alfy Romeo trwa od ponad 100 lat Aston Martin AMR-One (2011) [historia motorsportu] Historia Mercedesa - część 2 [geneza motoryzacji] Czy Polonez odnalazłby się w dzisiejszych czasach? Sprawdzamy, jak wyglądałby jego cennik Niesamowite samochody koncepcyjne, które nie trafiły do produkcji [cz.2]

Popularne w tym tygodniu:

A gdyby tak Audi weszło do NASCAR? Nieznana historia 5000 CS "Talladega"