Motoryzacyjne Espresso #3: Audi 100 - model, który uratował markę przed upadkiem

Audi 100 z punktu widzenia osiągów nie było przełomowym autem. Nie było najmocniejszym, najszybszym czy najtańszym. Do tego powstawało w tajemnicy przed szefostwem. Mimo to szybko stało się fundamentem dalszego rozwoju niemieckiej marki. Zapraszam na 3. odcinek "Motoryzacyjnego Espresso".

"Motoryzacyjne Espresso" to cykl krótkich materiałów, w których przedstawiam najciekawsze historie ze świata motoryzacji. W 3. odcinku przybliżyłem historię Audi 100 — samochodu, dzięki któremu marka nie została wymazana z motoryzacyjnej mapy. Z powyższego filmu dowiesz się, czemu Audi było spisane na straty, dlaczego "setka" powstawała w tajemnicy przed szefostwem oraz jak zareagował szef Volkswagena, gdy dowiedział się o niesubordynacji pracowników.

Motoryzacyjne Espresso #1: Citroën BX 4TC — rajdówka, o której chcieli zapomnieć nawet Francuzi

Rajdówki grupy B zapisały się złotymi zgłoskami w historii motorsportu. O takich modelach jak Audi Sport Quattro czy Lancia Delta S4 wie chyba każdy,…

Motoryzacyjne Espresso #2: Bugatti Veyron 16.4 – samochód, który topił silnik i mielił skrzynię biegów

Co prawda historia motoryzacji zna wiele niebywałych aut, jednak jednym z najbardziej przełomowych było Bugatti Veyron. Był to pierwszy samochód, który…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Historia:

Peugeot 205 T16 – narodziny potwora [część 1] | historia motorsportu 20 lat po śmierci Ayrtona Senny wspominamy go inaczej Peugeot 307 WRC - wieloryb [część 1] | historia motorsportu BMW M bierze się za kombi. Dotychczasowe modele okazały się klapą Bestia z Turynu z 28-litrowym silnikiem. "Strzelał płomieniami w twarz przechodniów" Chrysler Viper GTS-R (1996) (część 3) [historia motorsportu] Śmigła, nawiew pod kierownicą i kraina zegarów - 7 nietuzinkowych desek rozdzielczych, które urzekają do dziś Audi R18 e-tron quattro (2014) [wyścigi] Niki Lauda – niezniszczalny marzyciel Historia Mercedesa - część 2 [geneza motoryzacji] 37 lat minęło i historia Mitsubishi Pajero się kończy. Żegnamy japońskiego klasyka Historia Toyoty Land Cruiser w pigułce - linia Prado [część 2]

Popularne w tym tygodniu:

Kipiał mocą i przerażał dźwiękiem. M156 to jeden z najpotężniejszych wolnossących silników V8 od Mercedesa-AMG Pieniądz aż skraplał się na szybach. 5 najbardziej ekstrawaganckich aut po tuningu z lat 80. "Kiedyś to było", czyli 7 najciekawszych kierownic w historii motoryzacji