Jak kupić samochód bez wizyty w salonie lub komisie?

Jak kupić samochód bez wizyty w salonie lub komisie?

Jak kupić samochód bez wizyty w salonie lub komisie?
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Platforma Autokult
19.11.2020 12:00, aktualizacja: 16.03.2023 15:32

Branża motoryzacyjna, która ma w ofercie nowe i używane auta, jest zmuszona w wyniku pandemii sprostać oczekiwaniom nowego klienta. A ten chce nabyć samochód bez konieczności wychodzenia z domu.

Wprowadzenie restrykcji, w postaci zamrożenia gospodarki i społecznej kwarantanny spowodowało, że klienci drastycznie ograniczyli liczbę wizyt w salonach samochodowych i komisach. Wolą kupować przez internet. Z tego powodu tradycyjna sprzedaż aut wyraźnie zmalała.

W kwietniu zarejestrowano tylko nieco ponad 15 000 samochodów osobowych. To o dwie trzecie mniej niż rok temu w analogicznym okresie. Biorąc pod uwagę dane tylko z pierwszych czterech miesięcy 2020 roku, sprzedaż aut spadła w pandemii o 34%.

W tej sytuacji bezpieczną alternatywą stało się korzystanie z wirtualnych serwisów ogłoszeniowych. Możliwość zakupu samochodu przez internet stało się i wygodą i - poniekąd - koniecznością. Komisy i dilerzy musieli się wykazać dużą elastycznością, oferujących usługę dostarczenia wybranego pojazdu pod wskazany przez klienta adres.

Napędzamy sprzedaż od pierwszego ogłoszenia

"Na ratunek" komisom i dilerom w pozyskiwaniu klientów przyszło Allegro. Popularny serwis aukcyjny przedstawił specjalną ofertę. Daje ona możliwość wystawienie i wyróżnienie ogłoszenia na okres 30 dni za cenę od 3 zł.

Oferta dotyczy wszystkich pojazdów od samochodów, motocykli i quadów, do maszyn budowlanych i rolniczych; a obowiązuje do 05.02.2021 włącznie.

Szczegóły można znaleźć TUTAJ.

Oferta dla 20 mln

Zasięg ogłoszeń internetowych najłatwiej przeliczyć na podstawie liczby potencjalnych klientów. W tej chwili Allegro posiada prawie 20 mln realnych użytkowników. Osoby, które korzystają z tego serwisu, w ciągu każdego miesiąca wysyłają 172 mln zapytań o samochody. Co daje 20 000 zapytań motoryzacyjnych na godzinę.

Allegro ma imponujące zasięgi. W ciągu ostatniego roku liczba wizyt w tym serwisie przekroczyła 86 mln, czyli średnio 7 mln miesięcznie. W tym czasie pojedyncze ogłoszenie motoryzacyjne było oglądane średnio 441 razy – i to bez dodatkowego promowania. Jeśli sprzedawca decyduje się wyróżnić swoje ogłoszenie, liczba odsłon wzrasta czterokrotnie – średnio do 1850.

Ponad 30 tys. ogłoszeń

Klienci szukający aut na Allegro mają w czym wybierać. Komisy i dealerzy samochodowi publikują tu coraz więcej ogłoszeń. Dziś jest ich w serwisie już ponad 30 tysięcy. W samym maju, tuż po największych obostrzeniach związanych z pandemią koronawirusa, na Allegro pojawiło się ponad 39 000 ogłoszeń motoryzacyjnych.

Sprzedawcy wystawiający auta na Allegro zwiększają zasięg swoich ogłoszeń, ponieważ za pośrednictwem Allegro są widoczni także na innych serwisach motoryzacyjnych, tj. Autocentrum czy Ceneo. Allegro cały czas stara się docierać do jak największej rzeszy odbiorców. Wkrótce ma wzbogacić ofertę o kolejne serwisy.

Zapoznaj się ze szczegółami oferty - kliknij TUTAJ

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)