Test: BMW X5 M Competition - SUV z 625-konnym silnikiem. Komu to potrzebne?

625-konny silnik z BMW M5 trafił do SUV-a BMW X5. Wersja M Competition to najbardziej dopasiona i najdroższa, a zarazem najszybsza w historii modelu. Tylko pozostaje pytanie: po co to komu? Odpowiedź może być zaskakująca.

Mamy tu do czynienia ze zdecydowanym przerostem mocy nad potrzebami, ale BMW X5 M jest zupełnie innym samochodem niż BMW M5. I nie, nie zgadzam się z tezą, że lepsze byłoby M5 Touring. Gdyby było lepsze, to by powstało. Natomiast klienci chcą SUV-a, wygodnego i przestronnego, a jest też grupa, która chce mieć wszystko i do tego więcej niż inni. To oferuje właśnie ten model.

Pomimo jego rewelacyjnych osiągów i niesamowitego prowadzenia, auto jest nad wyraz cywilizowane. Pomimo pewnych wspólnych cech i podzespołów, to zupełnie inny samochód niż M5. Które jest ostre i potrafi złamać kark. X5 M jest łagodne, choć osiągi to ten sam poziom. Jest komfortowe, co szczególnie można odczuć, gdy dynamicznie jedzie się nierównymi drogami. Jest ponadto nad wyraz uniwersalne. Jeszcze bardziej niż M5.

Test BMW M5 Competition w warunkach drogowych. Auto imponuje wszechstronnością

Do niedawna najszybsze modele BMW M z tylnym napędem napawały mnie lekkim niepokojem i miałem do nich duży dystans. Trzeba było się w nie wjeździć,…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowa Škoda Superb 1.4 TSI Style - test, opinia, spalanie, cena Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - podejście do elektryka nr 2 Nowy Peugeot 3008 2.0 HDI 150: już bardziej crossover niż minivan Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition - doba w aucie [test długodystansowy autokult.pl] Test: Renault Kadjar nie może się przebić. Powód wydaje się oczywisty Czy na pewno potrzebujesz SUV-a? Test Volkswagena Passata Alltrack 2.0 BiTDI. Jeep Grand Cherokee SRT: 2,5-tonowa interpretacja samochodu sportowego Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech More Life - test, opinia, spalanie, cena Isuzu D-Max DC LSX MT [test] Peugeot 2008 - nie nazywajcie go miejskim SUV-em Hyundai Santa Fe Executive 4WD 2,2 CRDi AT [test autokult.pl] Nowe Porsche 911 Carrera S: niezmienny wzorzec samochodu sportowego

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M850i Gran Coupe nie jest prawdziwym BMW. Ale pierwsza Seria 8 też nim nie była Test: Ford Focus Hybrid 1.0 EcoBoost 155 KM - hybrydyzacja wyszła mu na zdrowie Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Nissan X-Trail z silnikiem 1,3 l (160 KM) - mały silnik dla mało wymagających Pierwsza jazda: Opel Crossland po liftingu - w cieniu nowej Mokki Test: Peugeot e-2008 GT – angażujący elektryk, który ma ten sam problem co spalinowy odpowiednik Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać Test: Smart EQ Fortwo – założenia były doskonałe, wykonanie i efekt już nieco gorsze Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł