Test: BMW X5 M Competition - SUV z 625-konnym silnikiem. Komu to potrzebne?

625-konny silnik z BMW M5 trafił do SUV-a BMW X5. Wersja M Competition to najbardziej dopasiona i najdroższa, a zarazem najszybsza w historii modelu. Tylko pozostaje pytanie: po co to komu? Odpowiedź może być zaskakująca.

Mamy tu do czynienia ze zdecydowanym przerostem mocy nad potrzebami, ale BMW X5 M jest zupełnie innym samochodem niż BMW M5. I nie, nie zgadzam się z tezą, że lepsze byłoby M5 Touring. Gdyby było lepsze, to by powstało. Natomiast klienci chcą SUV-a, wygodnego i przestronnego, a jest też grupa, która chce mieć wszystko i do tego więcej niż inni. To oferuje właśnie ten model.

Pomimo jego rewelacyjnych osiągów i niesamowitego prowadzenia, auto jest nad wyraz cywilizowane. Pomimo pewnych wspólnych cech i podzespołów, to zupełnie inny samochód niż M5. Które jest ostre i potrafi złamać kark. X5 M jest łagodne, choć osiągi to ten sam poziom. Jest komfortowe, co szczególnie można odczuć, gdy dynamicznie jedzie się nierównymi drogami. Jest ponadto nad wyraz uniwersalne. Jeszcze bardziej niż M5.

Test BMW M5 Competition w warunkach drogowych. Auto imponuje wszechstronnością

Do niedawna najszybsze modele BMW M z tylnym napędem napawały mnie lekkim niepokojem i miałem do nich duży dystans. Trzeba było się w nie wjeździć,…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Renault Twizy: samochód, którym można wjechać do magazynu Citroën DS3 Racing - pigułka szczęścia [test autokult.pl] Mazda z silnikiem Skyactiv-X. Jednostka benzynowa działa jak diesel Volvo XC60 D5 AWD Summum - test Toyota GR Yaris - pierwsza jazda samochodem zbudowanym przez Tommiego Mäkinena Citroen C4 1,6 VTI Seduction - skąd my to znamy? [test autokult.pl] Hybryda plug-in w długim dystansie. Witaj, VW Passat GTE BMW 630d GT xDrive: zagadka pochodzenia rozwiązana Audi RS3 Sportback S tronic: szybki, ale nie mogłem znaleźć w nim emocji Škodą Kodiaq w błoto: długodystansowy SUV w terenie Citroën Berlingo Multispace XTR 1.6 HDI 100 - test, opinia, spalanie, cena Test: Ford Grand Tourneo Connect Active - nie potrzebujesz SUV-a

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen Tiguan eHybrid – czy pogoń za "modą" przyniesie sukces? Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 – z trójki koncernowych braci najlepiej odnajduje się w swojej roli 5 mitów o elektrykach i Mercedes EQA, by się z nimi zmierzyć. Tu trzeba spojrzeć szerzej Recenzja Lego Creator Porsche 911: zbuduj sobie dzieło sztuki Pierwsza jazda: DS 9 - wchodzi do segmentu premium na własnych zasadach Nowy Opel Astra. Pierwsze jazdy pokazały, że Niemcy nie poszli na całość Pierwsza jazda: Volkswagen ID.4 GTX to GTI naszych czasów? Nie do końca, ale i tak jest dobry Test: Range Rover Sport 525 HSE - wydaje się bez sensu, ale tu się wszystko zgadza Pierwsza jazda: nowy Mercedes Klasy C to "Baby-Klasa S" o niestereotypowym charakterze Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G - oldschool w najlepszym wydaniu Pierwsza jazda: Renault Express Van i Kangoo Van - zupełnie dwa różne modele (użytkowania)