Test: BMW X5 M Competition - SUV z 625-konnym silnikiem. Komu to potrzebne?

625-konny silnik z BMW M5 trafił do SUV-a BMW X5. Wersja M Competition to najbardziej dopasiona i najdroższa, a zarazem najszybsza w historii modelu. Tylko pozostaje pytanie: po co to komu? Odpowiedź może być zaskakująca.

Mamy tu do czynienia ze zdecydowanym przerostem mocy nad potrzebami, ale BMW X5 M jest zupełnie innym samochodem niż BMW M5. I nie, nie zgadzam się z tezą, że lepsze byłoby M5 Touring. Gdyby było lepsze, to by powstało. Natomiast klienci chcą SUV-a, wygodnego i przestronnego, a jest też grupa, która chce mieć wszystko i do tego więcej niż inni. To oferuje właśnie ten model.

Pomimo jego rewelacyjnych osiągów i niesamowitego prowadzenia, auto jest nad wyraz cywilizowane. Pomimo pewnych wspólnych cech i podzespołów, to zupełnie inny samochód niż M5. Które jest ostre i potrafi złamać kark. X5 M jest łagodne, choć osiągi to ten sam poziom. Jest komfortowe, co szczególnie można odczuć, gdy dynamicznie jedzie się nierównymi drogami. Jest ponadto nad wyraz uniwersalne. Jeszcze bardziej niż M5.

Test BMW M5 Competition w warunkach drogowych. Auto imponuje wszechstronnością

Do niedawna najszybsze modele BMW M z tylnym napędem napawały mnie lekkim niepokojem i miałem do nich duży dystans. Trzeba było się w nie wjeździć,…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Ford Ka+ Active: świetne auto schowane pod kostiumem crossovera Seat Ibiza Cupra Bocanegra – B jak bandyta [test autokult.pl] Mitsubishi Outlander PHEV - pierwsza jazda Opel Movano 2,3 CDTI L3H2 (2016) - gotów do pracy Test Audi A5 Sportback 40 TDI: face lifting to nie zawsze postęp Toyota Prius - idealna hybryda w nieidealnym samochodzie Czterodrzwiowe gran turismo po głębokiej modernizacji – pierwsza jazda Maserati Ghibli po face liftingu Komfort przewidywalności: pierwsza jazda nowym Volvo V60 Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania Nowy Ford Focus ST-Line: jeździ tak dobrze, że... nie musisz go prowadzić Suzuki Baleno (2016) 1.2 DualJet Elegance - test, opinia, spalanie, cena Mazda MX-5 30th Anniversary. Wyjątkowe auto na okrągłą rocznicę

Popularne w tym tygodniu:

Polskie GT. Pojechałem Astonem Martinem DBS Superleggera na Wielką Pętlę Bieszczadzką Test: Mercedes-Benz 280 CE (C123) - przez 38 lat prawie 11 razy okrążył Ziemię. Przynajmniej w teorii Pierwsza jazda nowym BMW Serii 4. Nie patrz na grill. Jak nigdy wcześniej, tu liczy się "wnętrze" Test: Ferrari Roma pokazuje, że prawdziwa motoryzacja nadal istnieje. Ale dla wybranych Test: Mercedes-Benz 240 GD "Wolf" – z duńskiej armii w ręce świeżo upieczonego kierowcy Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost na ulicach Warszawy. Szary nie musi być skromny Jeździłem nowym BMW M2 CS. To już nie tylko "ten mocniejszy". On jest po prostu opętany Test: Hyundai i30 1.5 DPI – boisz się nowinek? Trudno znaleźć lepszą propozycję Pierwsza jazda: Cupra Formentor i Leon wskazują kierunek na przyszłość Test: McLaren 765LT w akcji. Tak brzmi i wygląda 765 KM w akcji na deszczu Test: Volkswagen ID.3 1st vs Nissan Leaf - pierwsze takie starcie na szczycie Test: Volkswagen e-up! - elektryczny maluch pełen niespodzianek