Test: Mercedes-Benz GLA 200 - czy SUV premium z silnikiem 1.3 ma sens?

Z jednej strony wszyscy przesiadają się do dużych SUV-ów. Z drugiej - silniki stają się coraz mniejsze. Czy jest gdzieś granica? Czy w nowym Mercedesie GLA nie zaszło to już za daleko? Zapraszam na film.

O jeżdżeniu mercedesem marzyło już kilka pokoleń. Producent z czasem obniżył jednak próg wejścia i wprowadził tańszą Klasę A. Później, gdy wszyscy marzyli już nie tylko o mercedesach, ale też o SUV-ach, pojawił się Mercedes GLA.

Druga generacja modelu jest krótsza od obecnej Klasy A o 9 mm, ale też jest od niej aż o 17 cm wyższa i o prawie 4 cm szersza. Rozstaw przednich kół jest o 4 cm większy, a tylnych — aż o 6 cm. Rozstaw osi pozostał ten sam, ale bagażnik oferuje o 55 l więcej. Z kolei w porównaniu do poprzedniego GLA nowe ma o 3 cm dłuższy rozstaw osi, jest o 3 cm szersze, również ma o około 4 cm szerszy rozstaw osi z przodu i z tyłu i jest aż o niecałe 12 cm wyższe.

Zagadką pozostaje wersja oznaczona jako 200. To 163 KM płynące z benzynowego silnika 1.3. Czy mały silnik w — bądź co bądź — SUV-ie wystarcza, żeby sprawnie go napędzać? Dane techniczne mówią, że do 100 km/h rozpędzi się w 8,7 s. Powinno być nieźle.

GLA ma wszystko, by podobać się klientom. Świetnie wygląda, ma duże ekrany i mnóstwo nowoczesnych technologii na pokładzie. Nowe GLA ma też znacznie więcej sensu niż jego poprzednik. Jest większe i różni się od Klasy A. Na pewno warto więc wybrać ten model. Ale czy warto kupić GLA 200? Tego dowiecie się z filmu.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Seat Leon X-Perience - test terenowego kombi z dieslem Mini Cooper SD Paceman ALL4 - gra o miasto [relacja autokult.pl] Audi S7 Sportback – grzeczniej się nie da? [test autokult.pl] Volkswagen Cross Up! 1,0 75 KM - test Test: Rolls-Royce Wraith Black Badge – pośpiech jednak nie poniża Hyundai i30 N Performance: sprawdziłem go jako auto na co dzień Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Alfa Romeo Giulia i Stelvio 2020. Włosko-niemiecki skok technologiczny Test: Volkswagen Tiguan FL - zmiany są, ale mało znaczą Test: Peugeot 3008 HYbrid4 GT – mimo imponującej mocy, nie ma co liczyć na sportowe emocje Rajdowy Jaguar F-Type, czyli sztuka taplania się w błocie Škoda Rapid Spaceback 1,6 TDI Elegance [pierwsza jazda autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M340i xDrive - dżentelmen, który wyznaje stare bawarskie zasady Test: Mercedes SL ma 66 lat i chce wrócić do korzeni. 4 generacje pokazują, co to znaczy Pierwsza jazda: DS 4 to samochód, który kupisz oczami. Albo wcale Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza Test: Volkswagen ID.4 zmieni twoje myślenie o elektrykach. Tak, Niemcom się udało Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach Test: Nissan Qashqai - z jednym dużym "ale" Test: Jeep Gladiator V6 to nie pickup, lecz terenówka z paką