Test: Mercedes-Benz GLA 200 - czy SUV premium z silnikiem 1.3 ma sens?

Z jednej strony wszyscy przesiadają się do dużych SUV-ów. Z drugiej - silniki stają się coraz mniejsze. Czy jest gdzieś granica? Czy w nowym Mercedesie GLA nie zaszło to już za daleko? Zapraszam na film.

O jeżdżeniu mercedesem marzyło już kilka pokoleń. Producent z czasem obniżył jednak próg wejścia i wprowadził tańszą Klasę A. Później, gdy wszyscy marzyli już nie tylko o mercedesach, ale też o SUV-ach, pojawił się Mercedes GLA.

Druga generacja modelu jest krótsza od obecnej Klasy A o 9 mm, ale też jest od niej aż o 17 cm wyższa i o prawie 4 cm szersza. Rozstaw przednich kół jest o 4 cm większy, a tylnych — aż o 6 cm. Rozstaw osi pozostał ten sam, ale bagażnik oferuje o 55 l więcej. Z kolei w porównaniu do poprzedniego GLA nowe ma o 3 cm dłuższy rozstaw osi, jest o 3 cm szersze, również ma o około 4 cm szerszy rozstaw osi z przodu i z tyłu i jest aż o niecałe 12 cm wyższe.

Zagadką pozostaje wersja oznaczona jako 200. To 163 KM płynące z benzynowego silnika 1.3. Czy mały silnik w — bądź co bądź — SUV-ie wystarcza, żeby sprawnie go napędzać? Dane techniczne mówią, że do 100 km/h rozpędzi się w 8,7 s. Powinno być nieźle.

GLA ma wszystko, by podobać się klientom. Świetnie wygląda, ma duże ekrany i mnóstwo nowoczesnych technologii na pokładzie. Nowe GLA ma też znacznie więcej sensu niż jego poprzednik. Jest większe i różni się od Klasy A. Na pewno warto więc wybrać ten model. Ale czy warto kupić GLA 200? Tego dowiecie się z filmu.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test Toyoty RAV4 Hybrid: jej napęd sprawia, że diesel nie ma sensu Toyota RAV4 Hybrid 4x4 (2016) - test, spalanie, cena, dane techniczne Jeep Wrangler JK 2.8 CRD Rubicon: ostatni test legendy Fiat Freemont 2,0 MultiJet II AWD AT - test Audi A4 Avant 2,0 TDI Multitronic - stateczny jegomość [pierwsza jazda autokult.pl] Renault Mégane CC Floride Energy dCi 130 [test] Hyundai Elantra 1.6 CRDI DCT: po prostu porządny samochód Volvo S40 D2 Kinetic DRIVe - porządek po szwedzku [test autokult.pl] Škoda Kodiaq RS: kompletny, ale... dlaczego to RS? Nowy Volkswagen Polo 1,2 TSI Highline - pierwsza jazda Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition - wyprawa [test długodystansowy autokult.pl] Volvo XC60 D5 AWD Summum - test

Popularne w tym tygodniu:

Polskie GT. Pojechałem Astonem Martinem DBS Superleggera na Wielką Pętlę Bieszczadzką Test: Mercedes-Benz 240 GD "Wolf" – z duńskiej armii w ręce świeżo upieczonego kierowcy Alpina B7 to znacznie więcej niż BMW na sterydach. Łączy sprzeczności, jak nic innego Test: Ferrari Roma pokazuje, że prawdziwa motoryzacja nadal istnieje. Ale dla wybranych Test: Hyundai i30 1.5 DPI – boisz się nowinek? Trudno znaleźć lepszą propozycję Pierwsza jazda: Cupra Formentor i Leon wskazują kierunek na przyszłość Test: Volkswagen ID.3 1st vs Nissan Leaf - pierwsze takie starcie na szczycie Test: Suzuki Swift Sport Hybrid – samuraj, który poległ w walce z normami Test: Porsche Cayenne GTS Coupé - niszczyciel praw fizyki dla niezdecydowanych DS 3 Crossback E-Tense - awangardy ciąg dalszy Test: Toyota Proace Verso Kamper - odpowiedź na problemy klasycznych kamperów Pierwsza jazda: Jeep Compass 4xe PHEV – mimo elektryfikacji, zachował terenowy charakter