Lexus RX 450h F SPORT EDITION. Wszystko, czego oczekujemy od SUV-a premium

Lexus RX 450h F SPORT EDITION. Wszystko, czego oczekujemy od SUV‑a premium

Julian Grabowski
16 września 2020

Komfort jazdy, nienaganna prezencja, ekskluzywny charakter, mocny i ekologiczny napęd hybrydowy oraz przestronne i wygodne wnętrza – Lexus RX to model o wielu talentach, szczególnie w wersji specjalnej F SPORT EDITION.

Historia SUV-ów liczy już ponad 20 lat. To wtedy pierwsze auta terenowe zaczęły przypominać również auta miejskie. Wśród tego rodzaju pojazdów od zawsze obecny był Lexus RX – ten komfortowy SUV zadebiutował w 1998 roku.

Przez lata Lexus wyróżniał się ekskluzywnym charakterem, a od 2004 roku również napędem hybrydowym. Już wtedy RX miał napęd składający się z silnika benzynowego V6 oraz dwóch silników elektrycznych, tworzących tzw. elektryczny napęd na cztery koła.

Dziś luksusowy Lexus ma całkowicie nowy, bardzo wydajny układ napędowy, ale nadal bazuje on na pierwotnej idei – każdy element ma być perfekcyjnie dopracowany.

Japońska szkoła designu

Do nowoczesnego napędu hybrydowego jeszcze dojdziemy. Na początek warto podkreślić tę cechę samochodu, która od razu zwraca uwagę – Lexus RX to samochód bardzo efektownie stylizowany.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Po pierwsze, jego ostre i odważne linie nadwozia od razu przywodzą na myśl japońską szkołę designu.

Po drugie, po ostatnim face liftingu wygląd samochodu został jeszcze bardziej dopracowany, linie są bardziej spójne, a przymrużone reflektory sprawiają, że RX wygląda bardziej dynamicznie niż kiedykolwiek.

Siedem komfortowych miejsc

Komfortowy SUV japońskiej marki mierzy 4,89 m długości, 1,89 m szerokości i jest wysoki na 1,69 m, a mimo to jego nadwozie wydaje się zwarte i dynamiczne.

To w dużej mierze zasługa modelu F SPORT EDITION, która charakteryzuje się dodatkowymi elementami stylistycznymi. Przedni zderzak, osłona chłodnicy, tylny zderzak oraz sporej wielkości obręcze kół mają wyjątkowy dla tej wersji kształt, a karoseria opatrzona jest specjalnymi oznaczeniami F SPORT – obok tego SUV-a nie da się przejść obojętnie.

Wygląd to bardzo mocna strona tej odmiany Lexusa RX, jednak nawet w tej usportowionej wersji samochód nadal ma cechy typowe dla tego modelu, przede wszystkim – niesłychanie przestronne wnętrze.

Obraz

Na każdym z pięciu miejsc – a w wersji RX L nawet siedmiu – można rozsiąść się wygodnie, bo w przepastnym wnętrzu jest sporo miejsca.

Obraz
Obraz;

Wysoki komfort jazdy podnosi również niespotykanie skuteczne wyciszenie kabiny oraz rewelacyjne fotele – szerokie, miękkie i idealnie dopasowane, dzięki nawet 14-kierunkowej elektrycznej regulacji siedziska, oparcia i podparcia odcinka lędźwiowego. Podgrzewanie i wentylacja foteli? Tego również nie brakuje w Lexusie RX.

Obraz

O komfort jazdy na pokładzie Lexusa RX dba bardzo bogate wyposażenie. W odmianie F SPORT EDITION w standardzie otrzymuje się m.in. otwieraną ruchem nogi elektryczną pokrywę bagażnika, spory panoramiczny dach, najnowszy system multimedialny Lexus Premium Navigation z 12-calowym ekranem dotykowym i interfejsami Apple CarPlay i Android Auto czy kolorowy wyświetlacz przezierny head-up.

Obraz

Sala koncertowa Mark Levinson

To oczywiście nie wszystko, bo model ten otrzymał również zaawansowany system audio firmy Mark Levinson, który dzięki 15 głośnikom i funkcji dźwięku przestrzennego potrafi zamienić wnętrza Lexusa RX w mobilną salę koncertową. Słuchanie muzyki podczas podróży RX-em sprawia, że nawet wielogodzinna podróż nie jest nużąca.

Warte uwagi są także diodowe reflektory, które zbudowane są w technice matrycowej – oznacza to, że w każdym są 24 diody, które działają niezależnie od siebie, a więc jednostka sterująca może wyłączać i włączać poszczególne diody, aby lepiej oświetlić drogę, m.in. pozwala na ciągłą jazdę z włączonymi światłami drogowymi, bo tak wycina snop światła, aby nie oślepiać innych kierowców.

Obraz

Luksusowy SUV musi mieć też nowoczesne systemy wspomagające. Lexus RX ma ich sporo już w standardowym wyposażeniu – w pakiecie Lexus Safety System +2 otrzymujemy zaawansowane elementy, m.in. asystenta pasa ruchu, który utrzymuje auto między liniami, aktywny tempomat, asystent znaków drogowych czy system automatycznego awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych (także w nocy!) oraz rowerzystów.

Najmocniejsza hybryda świata

Wygląda efektownie, jest bardzo komfortowy i nowocześnie wyposażony, jednak te wszystkie cechy nie są jeszcze tym, czym Lexus RX najmocniej wyróżnia się wśród konkurencyjnych modeli – tą cechą jest napęd hybrydowy.

Model RX 450h w każdej odmianie, nie tylko F SPORT EDITION, jest jedną z najmocniejszych hybryd świata.

Obraz

Moc trzech silników przekłada się w tym przypadku na łączne parametry rzędu 313 KM i bardzo wysoki moment obrotowy, jakim wyróżnia się każdy z silników: spalinowy (335 Nm), elektryczny z przodu (335 Nm) i z tyłu (139 Nm). Dzięki takiej sile napędowej luksusowy SUV rozpędza się do 100 km/h w 7,7 sekundy.

Lexus nie jest jedynie mistrzem prostej, bo dzięki zaawansowanej technice okazuje się również zwinny i precyzyjny podczas jazdy w zakrętach.

Przyczynia się do tego nie tylko elektryczny napęd na cztery koła, który działa z szybkością niedostępną dla zwykłych, mechanicznych napędów, ale także adaptacyjne zawieszenie – RX ma amortyzatory o zmiennej sile tłumienia, których charakterystykę pracy można zmieniać, wybierając jeden z czterech trybów jazdy.

W jednej chwili auto może być więc komfortowe, ale wystarczy jeden ruch, a stanie się ostry w reakcjach.

Ponad 90 tysięcy złotych taniej

Po poznaniu wszystkich zalet Lexusa RX 450h można pomyśleć, że to drogi samochód, jednak w porównaniu z konkurentami okazuje się on zaskakująco atrakcyjną propozycją.

The New 2020 Lexus RX F Sport: Signature | Lexus

Japońska marka przygotowała nawet specjalną ofertę o nazwie Ekobonus, co oznacza, że każdy kierowca otrzyma 7,3% rabatu na nowego Lexusa RX, jeżeli wybierze model z napędem hybrydowym.

W przypadku modelu RX 450h F SPORT EDITION łączna korzyść przy zakupie wynosi dzisiaj 93 000 zł – zamiast ceny regularnej 437 000 zł przyjdzie kierowcy zapłacić 344 400 zł.

W tej cenie luksusowy SUV z bardzo mocnym napędem hybrydowym po prostu nie ma sobie równych.

Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (14)