Test: Land Rover Defender – musiało tak być, ale oby nie zaszło za daleko

Jeśli szukacie auta, które doskonale poradzi sobie w terenie, do wyboru jest Toyota Land Cruiser, Jeep Wrangler czy legendarny, ale niesamowicie drogi Mercedes Klasy G. Jest jeszcze on. Wóz, który przez 72 lata był produkowany w prawie niezmiennej formie, nie licząc paru zabiegów odmładzających i który przez wielu uznawany był za woła roboczego. Zapraszam na test Land Rovera Defendera.

Subskrybuj kanał AutoCentrum.pl na YouTubie:

Historia Land Rovera Defendera rozpoczyna się w 1947 roku, kiedy bracia Maurice i Spencer Wilks pracujący w firmie Rover wpadli na pomysł zbudowania taniego i prostego samochodu terenowego wzorowanego na amerykańskim Willysie. Tak powstał Land Rover, który dzięki nieskomplikowanej konstrukcji był bardzo tani w produkcji i prosty w obsłudze.

Popularność auta sprawiła, że w 1975 roku Rover wydzielił markę Land Rover jako samodzielną firmę specjalizującą się w produkcji samochodów terenowych, a dopiero w 1982 roku rozpoczęła się historia Land Rovera pod nazwą Defender. I choć nazw czy generacji było wiele, to wóz niewiele się zmieniał, a co najważniejsze cały czas przyświecała mu ta sama idea. Miało to być auto proste kierowane do ludzi, którzy samochód użytkują jako narzędzie pracy w terenie. Jedyne, co się zmieniało na przestrzeni lat, to cena, która z roku na rok była coraz wyższa. A to dla wielu było barierą nie do przeskoczenia.

W przypadku poprzedniej generacji, niezależnie od tego, jak bardzo bogatą wersję byście wybrali i ile dodatków dołożyli, ciężko było uzyskać efekt "wow" godny tego, ile na ten samochód wydaliście pieniędzy. W nowej generacji jest zupełnie inaczej. Topowa odmiana o oznaczeniu X może mieć nawet 22-calowe koła, reflektory Matrix LED czy wentylowane fotele przednie regulowane elektrycznie w 14 kierunkach z pamięcią ustawień. To wszystko wskazuje, że nowy model chce również trafić do innego niż dotychczas klienta. Klienta, który chce wyglądać, a właściwości terenowych będzie używał od święta.

Jaki jest więc nowy Defender? Jak bardzo zmienił się w stosunku do swojego poprzednika? No i czy nadal dobrze radzi sobie w terenie? Zapraszam na test.

Przeczytaj także:

Land Rover Defender z Defender Factory. Test fabrycznie nowej terenówki z Wieliczki

Produkcja Defendera w brytyjskiej fabryce w Solihull zakończyła się w roku 2016. Na tym jednak nie skończyła się historia tej kultowej terenówki….

Jeździłem nowym Land Roverem Defenderem po Namibii. Legenda powróciła i ma się lepiej niż kiedykolwiek

Oryginalny Land Rover Defender – nawet ratowany kolejnymi liftingami lub rozmaitymi pakietami tuningowymi – musiał udać się na emeryturę. Po 72…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Toyota GR Yaris - pierwsza jazda samochodem zbudowanym przez Tommiego Mäkinena Jeździłem moim marzeniem z dzieciństwa. Kolejny raz Mustang okazał się ideałem Test: Ford Transit Custom Plug-in Hybrid - z "litrem" pod maską Chevrolet Cruze 2,0 VCDi LS – diabeł tkwi w szczegółach [test autokult.pl] BMW X4 xDrive 30d - test Chevrolet Captiva LTZ 2,2D AWD MT - test Opel Insignia 2,0 BiTurbo 4x4 Cosmo - w drodze na szczyt [test autokult.pl] Test długodystansowy Nissana Leafa: 5 wskazówek, które ułatwią podróż elektrykiem Mercedes Klasy E 300 de łączy silnik Diesla z motorem elektrycznym. Całkiem skutecznie, ale trochę za drogo W poszukiwaniu przestrzeni, komfortu i stylu: porównanie dwóch francuskich minivanów Test: To BMW serii 7 z 1997 roku miało 259 km na liczniku. Do słynnego egzemplarza dołożyłem kolejne 3 km Opel Insignia BiTurbo OPC Line - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Dacia Logan pokazuje, że za ok. 50 tys. zł można kupić nowe, sensowne auto Pierwsza jazda Mazdą MX-5 Cup. Nowa polska seria najlepsza do rozpoczęcia przygody z wyścigami Test: Hyundai Kona hybrid - bycie eko nie zawsze jest tanie Test: Volkswagen Tiguan eHybrid – czy pogoń za "modą" przyniesie sukces? Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 – z trójki koncernowych braci najlepiej odnajduje się w swojej roli 5 mitów o elektrykach i Mercedes EQA, by się z nimi zmierzyć. Tu trzeba spojrzeć szerzej Recenzja Lego Creator Porsche 911: zbuduj sobie dzieło sztuki Pierwsza jazda: DS 9 - wchodzi do segmentu premium na własnych zasadach Nowy Opel Astra. Pierwsze jazdy pokazały, że Niemcy nie poszli na całość