Test: Land Rover Defender – musiało tak być, ale oby nie zaszło za daleko

Jeśli szukacie auta, które doskonale poradzi sobie w terenie, do wyboru jest Toyota Land Cruiser, Jeep Wrangler czy legendarny, ale niesamowicie drogi Mercedes Klasy G. Jest jeszcze on. Wóz, który przez 72 lata był produkowany w prawie niezmiennej formie, nie licząc paru zabiegów odmładzających i który przez wielu uznawany był za woła roboczego. Zapraszam na test Land Rovera Defendera.

Subskrybuj kanał AutoCentrum.pl na YouTubie:

Historia Land Rovera Defendera rozpoczyna się w 1947 roku, kiedy bracia Maurice i Spencer Wilks pracujący w firmie Rover wpadli na pomysł zbudowania taniego i prostego samochodu terenowego wzorowanego na amerykańskim Willysie. Tak powstał Land Rover, który dzięki nieskomplikowanej konstrukcji był bardzo tani w produkcji i prosty w obsłudze.

Popularność auta sprawiła, że w 1975 roku Rover wydzielił markę Land Rover jako samodzielną firmę specjalizującą się w produkcji samochodów terenowych, a dopiero w 1982 roku rozpoczęła się historia Land Rovera pod nazwą Defender. I choć nazw czy generacji było wiele, to wóz niewiele się zmieniał, a co najważniejsze cały czas przyświecała mu ta sama idea. Miało to być auto proste kierowane do ludzi, którzy samochód użytkują jako narzędzie pracy w terenie. Jedyne, co się zmieniało na przestrzeni lat, to cena, która z roku na rok była coraz wyższa. A to dla wielu było barierą nie do przeskoczenia.

W przypadku poprzedniej generacji, niezależnie od tego, jak bardzo bogatą wersję byście wybrali i ile dodatków dołożyli, ciężko było uzyskać efekt "wow" godny tego, ile na ten samochód wydaliście pieniędzy. W nowej generacji jest zupełnie inaczej. Topowa odmiana o oznaczeniu X może mieć nawet 22-calowe koła, reflektory Matrix LED czy wentylowane fotele przednie regulowane elektrycznie w 14 kierunkach z pamięcią ustawień. To wszystko wskazuje, że nowy model chce również trafić do innego niż dotychczas klienta. Klienta, który chce wyglądać, a właściwości terenowych będzie używał od święta.

Jaki jest więc nowy Defender? Jak bardzo zmienił się w stosunku do swojego poprzednika? No i czy nadal dobrze radzi sobie w terenie? Zapraszam na test.

Przeczytaj także:

Land Rover Defender z Defender Factory. Test fabrycznie nowej terenówki z Wieliczki

Produkcja Defendera w brytyjskiej fabryce w Solihull zakończyła się w roku 2016. Na tym jednak nie skończyła się historia tej kultowej terenówki….

Jeździłem nowym Land Roverem Defenderem po Namibii. Legenda powróciła i ma się lepiej niż kiedykolwiek

Oryginalny Land Rover Defender – nawet ratowany kolejnymi liftingami lub rozmaitymi pakietami tuningowymi – musiał udać się na emeryturę. Po 72…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Dacia Duster Blackstorm - test [wideo] Nowy Volkswagen Sharan (2015) 2.0 TDI DSG - test, opinia, spalanie, cena VW Passat GTE kontra BMW 330e: gdy floty chcą ratować świat Za sterami Forda GT: egzotyczny spektakl na 656 koni i jeden spojler Test Opla Movano po liftingu: nowe wnętrze oraz imponujący silnik Test Volkswagena Grand Californii: sposób na urlop bez hotelu Test: Seat Tarraco 2.0 TSI - pakowny prawie jak minivan i sprawny jak SUV Toyota Yaris GR Sport: mogła udowodnić, że hybrydy potrafią być ekscytujące, ale woli być oszczędna Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna – test Renault Mégane 5d 1,2 TCe 130 KM BOSE - test Test: Renault Clio z darmową instalacją LPG. Marka pokazuje jak się robi "eko" na serio Peugeot iOn - czy prąd zawładnie światem motoryzacji? [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Polska premiera Mercedesa Klasy S. To skromna limuzyna, która szokuje wnętrzem Mercedes-AMG GT R to pierwsze od dawna auto sportowe, którego się bałem. W końcu! Widziałem Forda Pumę ST na żywo. Chyba zaktualizuje swoją listę życzeń na święta Pierwsza jazda: nowa Kia Sorento ma zalety poprzedniczki i w końcu stała się hybrydą Pierwsza jazda: Škoda Octavia iV, RS iV oraz e-TEC - Czesi idą z prądem Pierwsza jazda: Volkswagen ID.3 zaczyna coś nowego, ale najważniejsze dopiero przed nami Test: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM - trendsetter wtapia się w tłum Test długodystansowy Nissana Leafa: 5 wskazówek, które ułatwią podróż elektrykiem Porsche Panamera: pierwsza jazda odświeżonym modelem. Przykład doskonalenia Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - podejście do elektryka nr 2 Test: Polski Fiat 126p vs. współczesny 20-latek, czyli bitwa na pasy i linki Pierwsza jazda: Mini Countryman S E All4 - styl nad funkcjonalnością