Test: Land Rover Defender – musiało tak być, ale oby nie zaszło za daleko

Jeśli szukacie auta, które doskonale poradzi sobie w terenie, do wyboru jest Toyota Land Cruiser, Jeep Wrangler czy legendarny, ale niesamowicie drogi Mercedes Klasy G. Jest jeszcze on. Wóz, który przez 72 lata był produkowany w prawie niezmiennej formie, nie licząc paru zabiegów odmładzających i który przez wielu uznawany był za woła roboczego. Zapraszam na test Land Rovera Defendera.

Subskrybuj kanał AutoCentrum.pl na YouTubie:

Historia Land Rovera Defendera rozpoczyna się w 1947 roku, kiedy bracia Maurice i Spencer Wilks pracujący w firmie Rover wpadli na pomysł zbudowania taniego i prostego samochodu terenowego wzorowanego na amerykańskim Willysie. Tak powstał Land Rover, który dzięki nieskomplikowanej konstrukcji był bardzo tani w produkcji i prosty w obsłudze.

Popularność auta sprawiła, że w 1975 roku Rover wydzielił markę Land Rover jako samodzielną firmę specjalizującą się w produkcji samochodów terenowych, a dopiero w 1982 roku rozpoczęła się historia Land Rovera pod nazwą Defender. I choć nazw czy generacji było wiele, to wóz niewiele się zmieniał, a co najważniejsze cały czas przyświecała mu ta sama idea. Miało to być auto proste kierowane do ludzi, którzy samochód użytkują jako narzędzie pracy w terenie. Jedyne, co się zmieniało na przestrzeni lat, to cena, która z roku na rok była coraz wyższa. A to dla wielu było barierą nie do przeskoczenia.

W przypadku poprzedniej generacji, niezależnie od tego, jak bardzo bogatą wersję byście wybrali i ile dodatków dołożyli, ciężko było uzyskać efekt "wow" godny tego, ile na ten samochód wydaliście pieniędzy. W nowej generacji jest zupełnie inaczej. Topowa odmiana o oznaczeniu X może mieć nawet 22-calowe koła, reflektory Matrix LED czy wentylowane fotele przednie regulowane elektrycznie w 14 kierunkach z pamięcią ustawień. To wszystko wskazuje, że nowy model chce również trafić do innego niż dotychczas klienta. Klienta, który chce wyglądać, a właściwości terenowych będzie używał od święta.

Jaki jest więc nowy Defender? Jak bardzo zmienił się w stosunku do swojego poprzednika? No i czy nadal dobrze radzi sobie w terenie? Zapraszam na test.

Przeczytaj także:

Land Rover Defender z Defender Factory. Test fabrycznie nowej terenówki z Wieliczki

Produkcja Defendera w brytyjskiej fabryce w Solihull zakończyła się w roku 2016. Na tym jednak nie skończyła się historia tej kultowej terenówki….

Jeździłem nowym Land Roverem Defenderem po Namibii. Legenda powróciła i ma się lepiej niż kiedykolwiek

Oryginalny Land Rover Defender – nawet ratowany kolejnymi liftingami lub rozmaitymi pakietami tuningowymi – musiał udać się na emeryturę. Po 72…

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Dodge Viper RT/10 - poznałem bohatera plakatów znad dziecięcych łóżek Dacia Dokker Van 1.5 dCi 90: sprawdzasz cenę i zapominasz o konkurencji Plug-in w wydaniu BMW. Test hybrydowej Serii 5 SsangYong Korando Quartz 4WD - come back [test autokult.pl] Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI - test, opinia, spalanie, cena Nowy Hyundai i30 1.0 T-GDI: godny rywal Astry i Golfa Test: Mitsubishi L200 Stark - 3 blokady robią tu robotę! Test Hyundaia i30 Fastbacka: kompakt też może być sexy Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid – trafiłem na właściwą wersję Downsizing à la Ferrari: jak Maranello pogodziło się z turbo… 30 lat temu Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G: SUV z dużym silnikiem na przekór modzie Test: Kia Stinger GT 3.3 V6 – było dobrze, a jest jeszcze lepiej. Czy klienci to docenią?

Popularne w tym tygodniu:

Test długodystansowy: VW ID.3 Pure Performance – jak pogoda wpływa na zasięg? Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Hyundai Ioniq 5 kontra Tesla Model 3, czyli podróż elektrykiem na dwa sposoby Test: Mercedes-AMG G63 - gdyby absurd miał koła Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: nowy Peugeot 308 Hybrid 225 - Francuzi wreszcie odrobili lekcje. Przynajmniej w dużej części Test: Dacia Sandero z "automatem" - odrobina prestiżu, która stawia ważne pytanie