Test: Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ - jak się nie skupisz, możesz zrobić sobie krzywdę

Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ to nie tylko najmocniejsza dostępna Klasa A. Dzięki silnikowi 2.0 o mocy 421 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie aż 500 Nm to również najmocniejszy dostępny hot hatch na rynku. Ale czy najlepszy? Zapraszam na film.

Subskrybuj kanał AutoCentrum.pl na YouTubie:

Mercedes-AMG A 45 S — test

Silnik Mercedesa-AMG A 45 S wywołuje najwięcej kontrowersji, więc na nim należy się skupić na samym początku. Pod maską znajduje się najmocniejszy seryjnie produkowany dwulitrowy, benzynowy, turbodoładowany, czterocylindrowy motor o mocy aż 421 KM i momencie obrotowym na poziomie aż 500 Nm, za którego budowę zgodnie z filozofią "one man, one engine" zawsze odpowiada jeden człowiek. Deklarowane przyspieszenie? 3,9 s do 100 km/h, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Spalanie, choć pewnie dla wielu osób to rzecz drugorzędna, wg danych producenta wynosi 8,6 l/100 km.

Wbrew pozorom A 45 to nie jest tylko mocniejsza wersja A 35. Sporo zmienia się także w wyglądzie. Pierwsza rzecz to grill z pionowym użebrowaniem, który zarezerwowany jest tylko dla najmocniejszych odmian AMG. Przedni zderzak został przeprojektowany, ale szkoda, że jeden z wlotów powietrza jest zaślepiony. Przetłoczenia na masce są zarezerwowane tylko dla odmiany A 45, do tego dochodzą szersze błotniki.

Z tyłu pojawiły się cztery końcówki układu wydechowego, natomiast prawda jest taka, że to nadal dwie końcówki kryjące się za czterema dziurami w zderzaku. Możecie również pomyśleć, że sporych rozmiarów spojler jest elementem charakterystycznym dla wersji A 45 S. Otóż nie, jest to część pakietu aerodynamicznego AMG. Można go domówić nawet do słabszego A 35, a w jego skład wchodzą też dokładka do dyfuzora tylnego zderzaka i dodatkowe lotki na zderzaku z przodu.

Wnętrze natomiast nie różni się projektem od zwykłej Klasy A, więc o jego charakterze decyduje gra detali. Jaskrawo żółte przeszycia, sportowa kierownica, czy sportowe fotele. Czy Mercedes-AMG A45 S poza tym, że jest najmocniejszym hot hatchem na rynku jest również najlepszy? Zapraszamy na test.

Przeczytaj także:

Test: Mercedes-AMG A 45 S (2020) kontra Audi R8 4.2 (2007) – wojna pokoleń

Dysponując kwotą w okolicach 250 tys. złotych można dziś kupić hot-hatcha o osiągach godnych superauta lub… prawdziwe superauto. Mercedesa-AMG A 45…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Toyota Proace Verso Family 1,6 D-4D (2016) - z Toyotą jej do twarzy Wilk z Domaniewskiej – Aston Martin V12 Vantage S na ulicach Warszawy BMW 320d Luxury (F30) – klasa średnia, idealna [test autokult.pl] Volkswagen Golf VII 2,0 TDI DSG Highline - nowy? [test autokult.pl] Mercedes-Benz Klasy V250d AMG Line - test vana biznesowego BMW i3s jest drogie, ale życie z nim jest wyjątkowo tanie Audi A3 Sportback e-tron - test, opinia, spalanie, cena Fiat Panda III 1,3 MultiJet II Lounge - filletcar [test autokult.pl] DS 4 (2016) 2.0 BlueHDI 180 EAT6 - test, opinia, spalanie, cena Mercedes GLB to chyba pierwszy kompaktowy SUV, który naprawdę mi się podoba Opel Astra GTC 2,0 CDTI Sport OPC Line [test autokult.pl] Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet Hard Black Platinum - twardy i czarny [18+] [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Polska premiera Mercedesa Klasy S. To skromna limuzyna, która szokuje wnętrzem Mercedes-AMG GT R to pierwsze od dawna auto sportowe, którego się bałem. W końcu! Widziałem Forda Pumę ST na żywo. Chyba zaktualizuje swoją listę życzeń na święta Pierwsza jazda: nowa Kia Sorento ma zalety poprzedniczki i w końcu stała się hybrydą Pierwsza jazda: Škoda Octavia iV, RS iV oraz e-TEC - Czesi idą z prądem Pierwsza jazda: Volkswagen ID.3 zaczyna coś nowego, ale najważniejsze dopiero przed nami Test: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM - trendsetter wtapia się w tłum Test długodystansowy Nissana Leafa: 5 wskazówek, które ułatwią podróż elektrykiem Porsche Panamera: pierwsza jazda odświeżonym modelem. Przykład doskonalenia Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - podejście do elektryka nr 2 Test: Polski Fiat 126p vs. współczesny 20-latek, czyli bitwa na pasy i linki Pierwsza jazda: Mini Countryman S E All4 - styl nad funkcjonalnością