Test: Mini Cooper S Cabrio - jego urok nie tkwi w perfekcji

Mini miało być wybawieniem dla Wielkiej Brytanii, a jego pierwsza wersja, którą kojarzycie chociażby z filmu o Jasiu Fasoli, była naprawdę małym miejskim samochodem. Mierzył on zaledwie 3055 mm długości i 1440 mm szerokości. Aktualna wersja Mini to już zupełnie inna bajka i na pewno nie pokochacie go za wymiary. Zapraszam na film.

Subskrybuj kanał AutoCentrum.pl na YouTubie:

Mini Cooper S Cabrio — test wideo

Samochód wydłużył się prawie o 80 cm i ma teraz 3850 mm długości. Z kolei jego szerokość to 1727 mm, dlatego ciężko nazwać go małym miejskim samochodem. Zyskał jednak inną łatkę, którą przylepiono mu z upływem lat. Stał się pewnego rodzaju synonimem kobiecego samochodu, a odmiana, którą otrzymałem do testów, stoi na szczycie w tej hierarchii.

Mini należy do grona samochodów, których nie da się pomylić z żadnym innym autem na drodze. Okrągłe reflektory, które w najnowszej generacji zyskały najnowocześniejszą technologię matrycową, pokaźny grill, prawie pionowa przednia szyba, a w wersji cabrio brezentowy dach, który po złożeniu nadal jest widoczny - to charakterystyczne elementy dla samochodów tej marki.

Charakterystyczna jest również konsekwencja. W autach Mini zawsze widać dbałość o tradycję, która z każdą kolejną wersją wzmacniana jest nowoczesnymi elementami. Przykładem są chociażby tylne światła, których wzór został ułożony w kształt Union Jacka. Nawiązań do flagi Wielkiej Brytanii jest dużo więcej. Znajdziecie je na brezentowym dachu, przed pasażerem w środku samochodu czy na kierownicy. Ten samochód ma w sobie tak wiele charyzmy, że nie przeszkadza mi nawet tabliczka znamionowa  "Bayerische Motoren Werke".

Pod maską testowanego egzemplarza znajduje się silnik o pojemności 2,0 l, mocy 192 KM i momencie obrotowym na poziomie 280 Nm. Do dyspozycji kierowcy są 3 tryby jazdy: Sport, Mid i Green. Jak Mini Cooper S Cabrio jeździ na każdym z nich? Jakie jest jego prowadzenie i zawieszenie? Jaka jest jego cena i ile tak naprawdę pierwszego Mini pozostało w nowym Mini Cooper S Cabrio? Zapraszam na test.

Przeczytaj także:

Mini Cabrio Cooper S nie ma sensu, ale to nie powstrzyma mnie przed polecaniem go każdemu

Pytanie, jaki samochód kupić, jest jednym z najczęstszych, jakie słyszę. Dotychczas było to irytujące, bo każdego dopytywałem o to, czego szuka….

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi Q2 2.0 TDI quattro: mały crossover za 200 tys. zł Honda CR-V Hybrid: elektryk na benzynę, czyli japoński następca diesla Najmocniejsze Mini w historii. Clubman i Countryman JCW na torze, drodze i poza nią Volkswagen CC 2.0 TSI DSG R-Line - test Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4MATIC - test, opinia, spalanie, cena Test: Volkswagen Touareg R eHybrid – najmocniejszy, ale całkowicie pozbawiony charakteru Volkswagen Cross Up! 1,0 75 KM - test Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC 9G-Tronic - test, opinia, spalanie, cena Miesiąc z BMW i3s: podsumowanie testu długodystansowego Test: Mercedes-Benz GLA 200 - czy SUV premium z silnikiem 1.3 ma sens? Toyota RAV4 Hybrid (2016) - test, opinia, spalanie, cena Test: DS 3 Crossback E-Tense to propozycja dla tych, którzy przede wszystkim chcą się wyróżnić

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu Porównanie: 20-letnie Volvo V40 vs. nowe Volvo V60. Naprawdę kiedyś było lepiej? Test: Audi V8 z 1991 r. - idealne do szybkiego transportu. Pokazuje siłę quattro Pierwsza jazda BMW M3 (i M4 też). Nawet nerki nie przesłonią prawdy o tym aucie! Pierwsza jazda Porsche 911 GT3: krok poza kres możliwości Test wideo: Ford Mustang Mach-E - to nie fair! Test: Mercedes-Benz A 250 e – hybryda, której nie opłaca się nie kupić Test: Quattro - rodzaje i działanie legendarnego napędu Test wideo: Wakacje w samochodzie - 3 sposoby, by uniknąć hotelu Test: Seat Leon 1.4 e-Hybrid (204 KM) - ta wersja przekonała mnie nie tylko ceną Test: Mitsubishi Outlander PHEV – w Tatrach odkryłem w nim sens i… geny Lancera Evo! Test: Toyota Land Cruiser - jak zabraknie pokory to napędy nie pomogą