Test: Mini Cooper S Cabrio - jego urok nie tkwi w perfekcji

Mini miało być wybawieniem dla Wielkiej Brytanii, a jego pierwsza wersja, którą kojarzycie chociażby z filmu o Jasiu Fasoli, była naprawdę małym miejskim samochodem. Mierzył on zaledwie 3055 mm długości i 1440 mm szerokości. Aktualna wersja Mini to już zupełnie inna bajka i na pewno nie pokochacie go za wymiary. Zapraszam na film.

Subskrybuj kanał AutoCentrum.pl na YouTubie:

Mini Cooper S Cabrio — test wideo

Samochód wydłużył się prawie o 80 cm i ma teraz 3850 mm długości. Z kolei jego szerokość to 1727 mm, dlatego ciężko nazwać go małym miejskim samochodem. Zyskał jednak inną łatkę, którą przylepiono mu z upływem lat. Stał się pewnego rodzaju synonimem kobiecego samochodu, a odmiana, którą otrzymałem do testów, stoi na szczycie w tej hierarchii.

Mini należy do grona samochodów, których nie da się pomylić z żadnym innym autem na drodze. Okrągłe reflektory, które w najnowszej generacji zyskały najnowocześniejszą technologię matrycową, pokaźny grill, prawie pionowa przednia szyba, a w wersji cabrio brezentowy dach, który po złożeniu nadal jest widoczny - to charakterystyczne elementy dla samochodów tej marki.

Charakterystyczna jest również konsekwencja. W autach Mini zawsze widać dbałość o tradycję, która z każdą kolejną wersją wzmacniana jest nowoczesnymi elementami. Przykładem są chociażby tylne światła, których wzór został ułożony w kształt Union Jacka. Nawiązań do flagi Wielkiej Brytanii jest dużo więcej. Znajdziecie je na brezentowym dachu, przed pasażerem w środku samochodu czy na kierownicy. Ten samochód ma w sobie tak wiele charyzmy, że nie przeszkadza mi nawet tabliczka znamionowa  "Bayerische Motoren Werke".

Pod maską testowanego egzemplarza znajduje się silnik o pojemności 2,0 l, mocy 192 KM i momencie obrotowym na poziomie 280 Nm. Do dyspozycji kierowcy są 3 tryby jazdy: Sport, Mid i Green. Jak Mini Cooper S Cabrio jeździ na każdym z nich? Jakie jest jego prowadzenie i zawieszenie? Jaka jest jego cena i ile tak naprawdę pierwszego Mini pozostało w nowym Mini Cooper S Cabrio? Zapraszam na test.

Przeczytaj także:

Mini Cabrio Cooper S nie ma sensu, ale to nie powstrzyma mnie przed polecaniem go każdemu

Pytanie, jaki samochód kupić, jest jednym z najczęstszych, jakie słyszę. Dotychczas było to irytujące, bo każdego dopytywałem o to, czego szuka….

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Volvo S60 & V60 T5 Summum - test Hyundai i30 N Project C wygląda świetnie "na papierze", ale wolałbym zwykłego i30 N Gdy emocje już opadną: czy Alfa Romeo Giulia zachowuje swój urok z silnikiem diesla? Nowa Toyota Supra z bliska. Jeden z najważniejszych powrotów ostatnich lat Peugeot 2008 Crossway: solidny kompan na wycieczkę. Gdyby tylko miał więcej polotu Mercedes-Benz CLA200 - w ofensywie [test autokult.pl] Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT: wzorzec budżetowego samochodu segmentu B Czy to jest odpowiedź na ograniczenia samochodu elektrycznego? Pierwsza jazda Mercedesem GLC zasilanym wodorem Transplantologia ekstremalna: za kierownicą Fiata 500 z silnikiem Lamborghini Murcielago Dzień dobry, Nissan Leaf! Sprawdzę, jak się żyje z elektrykiem "na dopłatę" Seat Tarraco 2.0 EcoTSI: ostudzone emocje Gran turismo ery science-fiction: test Audi A7 na polskich drogach

Popularne w tym tygodniu:

Polska premiera Mercedesa Klasy S. To skromna limuzyna, która szokuje wnętrzem Mercedes-AMG GT R to pierwsze od dawna auto sportowe, którego się bałem. W końcu! Widziałem Forda Pumę ST na żywo. Chyba zaktualizuje swoją listę życzeń na święta Pierwsza jazda: nowa Kia Sorento ma zalety poprzedniczki i w końcu stała się hybrydą Pierwsza jazda: Škoda Octavia iV, RS iV oraz e-TEC - Czesi idą z prądem Pierwsza jazda: Volkswagen ID.3 zaczyna coś nowego, ale najważniejsze dopiero przed nami Test: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM - trendsetter wtapia się w tłum Test długodystansowy Nissana Leafa: 5 wskazówek, które ułatwią podróż elektrykiem Porsche Panamera: pierwsza jazda odświeżonym modelem. Przykład doskonalenia Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - podejście do elektryka nr 2 Test: Polski Fiat 126p vs. współczesny 20-latek, czyli bitwa na pasy i linki Pierwsza jazda: Mini Countryman S E All4 - styl nad funkcjonalnością