Pierwsza jazda: Ferrari Roma to gran turismo na wielkie i szybkie podróże

Dziś Ferrari kojarzy się z krzykliwymi, plującymi ogniem i ultra-szybkimi supersamochodami. Na początku jednak ta kultowa marka miała inną specjalność: eleganckie wozy klasy GT do stylowych podróży. Najnowszy model tej marki przypomina te chwalebne tradycje w sposób, jaki potrafią tylko dzieła tej marki.

Ferrari Roma to najnowsze dzieło inżynierów z Maranello

W historii Ferrari zawsze mieliśmy "czerwone" modele, czyli te głośne, krzykliwe, superszybkie. One w ostatnich latach zdominowały historię marki. Jeśli jednak spojrzymy wstecz, to okaże się, że było także wiele modeli niekoniecznie o tak mocno sportowym charakterze.

Marka doszła do wniosku, że na pewno są milionerzy, którzy chcą mieć coś bardziej dyskretnego. W latach 50. i 60. Ferrari miało więc w ofercie modele typu gran turismo o nazwach zaczerpniętych z nazw geograficznych.

I właśnie jednym z takich modeli jest Ferrari Roma, które nawiązuje do samochodów z tamtych lat. Jako jedyna redakcja w Polsce mieliśmy okazję przetestować zupełnie nowy model włoskiej marki. Zapraszamy na test.

Roma w szczegółach. Ferrari pochwaliło się kolejnymi detalami technicznymi

Ferrari zrobiło nam przedświąteczny prezent, publikując więcej szczegółów dotyczących swojego najnowszego dzieła, jakim jest Roma. Choć auto…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Seat Alhambra Style 2,0 TDI 140 KM CR 4Drive - test Toyota RAV4 Hybrid (2016) - test, opinia, spalanie, cena Mercedes-Benz A 180 d Limuzyna, czyli nowy "Baby Benz" zachwyca spalaniem Peugeot 3008 2,0 HDi HYbrid4 - crossover po francusku [test autokult.pl] Nowe Audi TT 2,0 TFSI quattro S tronic - pierwsza jazda BMW 430i Gran Coupe M Performance: jak ulepszyć klasycznego sedana (i zrobić przy okazji piękne auto) Mitsubishi Outlander 2,0 MiVEC 4WD CVT Intense [test autokult.pl] Nowa Toyota Corolla 1,6 Valvematic Prestige [test] VW Passat GTE kontra BMW 330e: gdy floty chcą ratować świat Mercedes-Benz CLA200 Shooting Brake - test, opinia, spalanie, cena Elektryczne samochody Renault – z ekologią za pan brat [pierwsza jazda autokult.pl] Nowy Ford Fiesta ST. Ma 3 cylindry, ale nie ma to najmniejszego znaczenia

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Ferrari Roma to gran turismo na wielkie i szybkie podróże Škoda Scala - test długodystansowy. Czy jest warta kwoty jak za premium? Mercedes-AMG GT R to pierwsze od dawna auto sportowe, którego się bałem. W końcu! Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM - jest droga, ale warta swojej ceny Pierwsza jazda: Škoda Octavia iV, RS iV oraz e-TEC - Czesi idą z prądem Pierwsza jazda: Volkswagen ID.3 zaczyna coś nowego, ale najważniejsze dopiero przed nami Test: Fiat 500 Hybrid - upływ czasu go omija, a nowy silnik to duża zaleta Pierwsza jazda: Citroën C3 po liftingu. Zmian jest mało, liczy się indywidualizacja Pierwsza jazda: nowa Kia Sorento ma zalety poprzedniczki i w końcu stała się hybrydą Test: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM - trendsetter wtapia się w tłum Porsche Panamera: pierwsza jazda odświeżonym modelem. Przykład doskonalenia Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - podejście do elektryka nr 2