Pierwsza jazda: Ferrari Roma to gran turismo na wielkie i szybkie podróże

Dziś Ferrari kojarzy się z krzykliwymi, plującymi ogniem i ultra-szybkimi supersamochodami. Na początku jednak ta kultowa marka miała inną specjalność: eleganckie wozy klasy GT do stylowych podróży. Najnowszy model tej marki przypomina te chwalebne tradycje w sposób, jaki potrafią tylko dzieła tej marki.

Ferrari Roma to najnowsze dzieło inżynierów z Maranello

W historii Ferrari zawsze mieliśmy "czerwone" modele, czyli te głośne, krzykliwe, superszybkie. One w ostatnich latach zdominowały historię marki. Jeśli jednak spojrzymy wstecz, to okaże się, że było także wiele modeli niekoniecznie o tak mocno sportowym charakterze.

Marka doszła do wniosku, że na pewno są milionerzy, którzy chcą mieć coś bardziej dyskretnego. W latach 50. i 60. Ferrari miało więc w ofercie modele typu gran turismo o nazwach zaczerpniętych z nazw geograficznych.

I właśnie jednym z takich modeli jest Ferrari Roma, które nawiązuje do samochodów z tamtych lat. Jako jedyna redakcja w Polsce mieliśmy okazję przetestować zupełnie nowy model włoskiej marki. Zapraszamy na test.

Roma w szczegółach. Ferrari pochwaliło się kolejnymi detalami technicznymi

Ferrari zrobiło nam przedświąteczny prezent, publikując więcej szczegółów dotyczących swojego najnowszego dzieła, jakim jest Roma. Choć auto…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Dacia Lodgy 1,5 dCi Prestige - tanio, taniej, najtaniej [test autokult.pl] Opel Astra Sedan 1,6 CDTi vs. Renault Fluence 1,6 dCi vs. Škoda Octavia 1,2 TSI vs. Toyota Corolla 1,6 Valvematic - test Chevrolet Malibu 2,0D LTZ - trudne zadanie [test autokult.pl] Test: Toyota Corolla Trek – hybrydowe kombi na szczudłach, które kupisz z kalkulatorem SsangYong Korando wjeżdża do salonów. Koreańczycy nie mają się czego wstydzić Mercedes-AMG A 35: wygląda jak hot hatch, ale to prawdziwe auto sportowe Volkswagen Golf VII Variant 2,0 TDI Highline [pierwsza jazda autokult.pl] SsangYong Actyon Sports Quartz - bez uprzedzeń [test autokult.pl] Volkswagen Caddy TGI na gaz ziemny: sprawdzamy, czy CNG to dobry wybór Nowa Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo: daj sobie spokój z minivanem Mazda CX-3 1.5 SKY-D 105 KM FWD - test, opinia, spalanie, cena SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną

Popularne w tym tygodniu:

Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Test: Mazda 3 Sedan – dlaczego japoński kompakt zawsze wywołuje takie poruszenie? Test: Alfa Romeo Stelvio Veloce - uwielbiam, tylko nie z dieslem Pierwsza jazda: Dacia Sandero TCe 100 LPG - optymalne auto w rozsądnej cenie Test: Toyota GR Yaris - odpowiedzi na 20 pytań, które chcesz zadać Test: Renault Kadjar nie może się przebić. Powód wydaje się oczywisty RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG? Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę Test: McLaren 675 LT z 2015 roku dla swoich twórców już jest klasykiem. Tyle że z karbonu i tytanu Vlog. Audi e-tron Sportback: cała prawda o podróżowaniu autem elektrycznym po Polsce Test: Porsche Macan GTS - złamie nawet najbardziej zagorzałych przeciwników sportowych SUV-ów