Pierwsza jazda: Ferrari Roma to gran turismo na wielkie i szybkie podróże

Dziś Ferrari kojarzy się z krzykliwymi, plującymi ogniem i ultra-szybkimi supersamochodami. Na początku jednak ta kultowa marka miała inną specjalność: eleganckie wozy klasy GT do stylowych podróży. Najnowszy model tej marki przypomina te chwalebne tradycje w sposób, jaki potrafią tylko dzieła tej marki.

Ferrari Roma to najnowsze dzieło inżynierów z Maranello

W historii Ferrari zawsze mieliśmy "czerwone" modele, czyli te głośne, krzykliwe, superszybkie. One w ostatnich latach zdominowały historię marki. Jeśli jednak spojrzymy wstecz, to okaże się, że było także wiele modeli niekoniecznie o tak mocno sportowym charakterze.

Marka doszła do wniosku, że na pewno są milionerzy, którzy chcą mieć coś bardziej dyskretnego. W latach 50. i 60. Ferrari miało więc w ofercie modele typu gran turismo o nazwach zaczerpniętych z nazw geograficznych.

I właśnie jednym z takich modeli jest Ferrari Roma, które nawiązuje do samochodów z tamtych lat. Jako jedyna redakcja w Polsce mieliśmy okazję przetestować zupełnie nowy model włoskiej marki. Zapraszamy na test.

Roma w szczegółach. Ferrari pochwaliło się kolejnymi detalami technicznymi

Ferrari zrobiło nam przedświąteczny prezent, publikując więcej szczegółów dotyczących swojego najnowszego dzieła, jakim jest Roma. Choć auto…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Porsche 911 GT2 RS: samochód ostateczny Fiat 500L Trekking 1,6 Multijet S&S - test Toyota GR Supra: wyczekiwana premiera sprawdzona na polskich drogach Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI pokazuje hybrydom, gdzie ich miejsce Test: Toyota GR Supra 2.0 - dodatkowy litr? Mnie już wystarczy Skoda Yeti 1,4 TSI - o rety, Yeti! [test autokult.pl] Volkswagen Beetle 1,2 TSI Design - kult retro [test autokult.pl] Test: Ford Fiesta Active Hybrid 1.0 155 KM - nie potrzebujesz niczego więcej Test: Ford Puma ST-Line X - przemiana, która wyszła lepiej, niż mogłoby się wydawać Mazda MX-5 30th Anniversary. Wyjątkowe auto na okrągłą rocznicę Asystent pasa ruchu w Hyundaiu i30 robi wrażenie. Szkoda, że negatywne Toyota Prius I: samochód, który wyznaczył kierunek w XXI wieku

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu Test: Audi V8 z 1991 r. - idealne do szybkiego transportu. Pokazuje siłę quattro Porównanie: 20-letnie Volvo V40 vs. nowe Volvo V60. Naprawdę kiedyś było lepiej? Pierwsza jazda Porsche 911 GT3: krok poza kres możliwości Test wideo: Ford Mustang Mach-E - to nie fair! Test wideo: Wakacje w samochodzie - 3 sposoby, by uniknąć hotelu Test: Seat Leon 1.4 e-Hybrid (204 KM) - ta wersja przekonała mnie nie tylko ceną Test: Mitsubishi Outlander PHEV – w Tatrach odkryłem w nim sens i… geny Lancera Evo! Test: BMW 640i GT - najdziwniejsze, ale i najlepsze, jeśli je poznasz Test: Toyota Land Cruiser - jak zabraknie pokory to napędy nie pomogą Test: Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG Test: Hyundai Kona FL - po liftingu wyposażenie potrafi zaskoczyć