Motoryzacyjne Espresso #2: Bugatti Veyron 16.4 – samochód, który topił silnik i mielił skrzynię biegów

Co prawda historia motoryzacji zna wiele niebywałych aut, jednak jednym z najbardziej przełomowych było Bugatti Veyron. Był to pierwszy samochód, który nie tylko oficjalnie przekroczył barierę 400 km/h, ale także kosmiczną wówczas granicę 1000 KM. Zanim jednak ujrzał światło dzienne, przeszedł długą i trudną drogę. Zapraszam na drugi odcinek "Motoryzacyjnego Espresso".

"Motoryzacyjne Espresso" to cykl krótkich materiałów, w których przedstawiam najciekawsze historie ze świata motoryzacji. Drugi odcinek został poświęcony Bugatti Veyronowi 16.4 — samochodowi, który swoimi przełomowymi osiągnięciami na zawsze zmienił historię motoryzacji. Z powyższego filmu dowiesz się, jaka była historia jego powstania, dlaczego premiera opóźniła się o 2 lata i co sprawiło, że ten konkretny samochód zasługuje na specjalne wyróżnienie w motoryzacyjnej alei gwiazd.

Koncept Bugatti Veyrona ma już 20 lat. Na początku było słowo

Bugatti Veyron jest niewątpliwie jednym z najbardziej przełomowych, innowacyjnych i niezwykłych, a także nieudanych pod względem przychodowym…

Bugatti odkrywa tajemnicę. Historia Veyrona zaczęła się od szkicu w pociągu

Mija 15 lat od wprowadzenia do produkcji Bugatti Veyrona 16.4. Pierwszy model kultowej francuskiej marki — powstały pod władaniem Volkswagena — zapisał…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Historia:

Ile kosztowały samochody 20 lat temu? Wniosek jest niestety smutny 6 kultowych silników, bez których nie byłoby wspaniałych samochodów Kombi nie tylko bezpieczne, ale i szybkie. Sprawdzamy, czym było Volvo przed wprowadzeniem ograniczników prędkości Porsche 917/20 "Pink Pig" (1971) [historia motorsportu] Fiat 126p - dawniej marzenie, dziś model kultowy 20 lat prekursora hybryd Polska motoryzacja w okresie międzywojennym – historia CWS i pierwszy polski samochód | Lekcja historii Produkcja Matiza w FSO ruszyła 19 lat temu. Sprawdzamy, co zostało z polskiego hitu Peugeot 205 T16 – narodziny potwora [część 1] | historia motorsportu Ferrari Testa d'Oro to owoc pracy geniusza, którego za życia prawie nikt nie rozumiał. Luigi Colani i jego fantazje Mercedes-Benz CLK GTR (1997) [Historia motorsportu] Toyota przypomina o swoim prawdziwym rajdowym debiucie

Popularne w tym tygodniu:

Motoryzacyjne Espresso #2: Bugatti Veyron 16.4 – samochód, który topił silnik i mielił skrzynię biegów