Motoryzacyjne Espresso #2: Bugatti Veyron 16.4 – samochód, który topił silnik i mielił skrzynię biegów

Co prawda historia motoryzacji zna wiele niebywałych aut, jednak jednym z najbardziej przełomowych było Bugatti Veyron. Był to pierwszy samochód, który nie tylko oficjalnie przekroczył barierę 400 km/h, ale także kosmiczną wówczas granicę 1000 KM. Zanim jednak ujrzał światło dzienne, przeszedł długą i trudną drogę. Zapraszam na drugi odcinek "Motoryzacyjnego Espresso".

"Motoryzacyjne Espresso" to cykl krótkich materiałów, w których przedstawiam najciekawsze historie ze świata motoryzacji. Drugi odcinek został poświęcony Bugatti Veyronowi 16.4 — samochodowi, który swoimi przełomowymi osiągnięciami na zawsze zmienił historię motoryzacji. Z powyższego filmu dowiesz się, jaka była historia jego powstania, dlaczego premiera opóźniła się o 2 lata i co sprawiło, że ten konkretny samochód zasługuje na specjalne wyróżnienie w motoryzacyjnej alei gwiazd.

Koncept Bugatti Veyrona ma już 20 lat. Na początku było słowo

Bugatti Veyron jest niewątpliwie jednym z najbardziej przełomowych, innowacyjnych i niezwykłych, a także nieudanych pod względem przychodowym…

Bugatti odkrywa tajemnicę. Historia Veyrona zaczęła się od szkicu w pociągu

Mija 15 lat od wprowadzenia do produkcji Bugatti Veyrona 16.4. Pierwszy model kultowej francuskiej marki — powstały pod władaniem Volkswagena — zapisał…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Historia:

Porsche 959, 911 GT1 Straßenversion, Carrera GT i 918 Spyder - fotohistoria czterech flagowców Ultrarzadkie samochody z lat 80. i 90. ubiegłego wieku [cz.1] Peugeot 205 T16 – narodziny potwora [część 1] | historia motorsportu Toyota Celica - czarny sen Włochów | Historia WRC Mitsubishi Galant VR-4 Rally Car – protoplasta legendarnego Lancera [historia motorsportu] Dodge Viper - historia dwóch generacji żmii (1992-2010) [cz. 1] BMW M bierze się za kombi. Dotychczasowe modele okazały się klapą Audi R18 e-tron quattro (2014) [wyścigi] Historia Toyoty Land Cruiser w pigułce - podstawowa linia modelowa [część 1] Lamborghini Miura - geneza supersamochodu [historia motoryzacj] Lancia Delta – królowa grupy A | Historia WRC Mercedes 190 W201 - jazda youngtimerem [cz. 18]

Popularne w tym tygodniu:

BMW X5 V12 Le Mans było najszybszym SUV-em świata, zanim to stało się modne Mercedes-Benz 300 Messwagen to nieznany model, bez którego nie powstałyby najlepsze "merce" Porsche C88 tylko dla Chin. Wielkie nadzieje, zaprzepaszczone szanse Belaz 75710 - opis największej wywrotki świata to liczby z pogranicza absurdu 25 lat Porsche Boxstera. "Zbudujcie auto takie, jak koncept" Volkswagen Golf Pikes Peak to 652-konny potwór, któremu prawie udało się zdetronizować audi