Motoryzacyjne Espresso #2: Bugatti Veyron 16.4 – samochód, który topił silnik i mielił skrzynię biegów

Co prawda historia motoryzacji zna wiele niebywałych aut, jednak jednym z najbardziej przełomowych było Bugatti Veyron. Był to pierwszy samochód, który nie tylko oficjalnie przekroczył barierę 400 km/h, ale także kosmiczną wówczas granicę 1000 KM. Zanim jednak ujrzał światło dzienne, przeszedł długą i trudną drogę. Zapraszam na drugi odcinek "Motoryzacyjnego Espresso".

"Motoryzacyjne Espresso" to cykl krótkich materiałów, w których przedstawiam najciekawsze historie ze świata motoryzacji. Drugi odcinek został poświęcony Bugatti Veyronowi 16.4 — samochodowi, który swoimi przełomowymi osiągnięciami na zawsze zmienił historię motoryzacji. Z powyższego filmu dowiesz się, jaka była historia jego powstania, dlaczego premiera opóźniła się o 2 lata i co sprawiło, że ten konkretny samochód zasługuje na specjalne wyróżnienie w motoryzacyjnej alei gwiazd.

Koncept Bugatti Veyrona ma już 20 lat. Na początku było słowo

Bugatti Veyron jest niewątpliwie jednym z najbardziej przełomowych, innowacyjnych i niezwykłych, a także nieudanych pod względem przychodowym…

Bugatti odkrywa tajemnicę. Historia Veyrona zaczęła się od szkicu w pociągu

Mija 15 lat od wprowadzenia do produkcji Bugatti Veyrona 16.4. Pierwszy model kultowej francuskiej marki — powstały pod władaniem Volkswagena — zapisał…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Historia:

6 kultowych silników, bez których nie byłoby wspaniałych samochodów Za kulisami Brabusa, najbardziej niesamowitego tunera Mercedesa na świecie Peugeot 307 WRC Evo3 - wieloryb [część 3] | historia motorsportu Sir Malcolm Campbell – brytyjska legenda prędkości [historia motorsportu] TurboFormuła czyli era turbo w Formule 1 [historia motorsportu] Plebiscyt Car of the Year - krótka historia i zasady Alfa Romeo 8C 2300/8C 2600 Monza (1931) (część 1) [historia motorsportu] Kombi nie tylko bezpieczne, ale i szybkie. Sprawdzamy, czym było Volvo przed wprowadzeniem ograniczników prędkości Zespoły Formuły 1, które odeszły przez minione 10 lat [historia motorsportu] Porsche 917 K (1970) [Historia motorsportu] Niechciane rekordy Formuły 1 Bestia z Turynu z 28-litrowym silnikiem. "Strzelał płomieniami w twarz przechodniów"