Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Motoryzacyjne Espresso #2: Bugatti Veyron 16.4 – samochód, który topił silnik i mielił skrzynię biegów

Co prawda historia motoryzacji zna wiele niebywałych aut, jednak jednym z najbardziej przełomowych było Bugatti Veyron. Był to pierwszy samochód, który nie tylko oficjalnie przekroczył barierę 400 km/h, ale także kosmiczną wówczas granicę 1000 KM. Zanim jednak ujrzał światło dzienne, przeszedł długą i trudną drogę. Zapraszam na drugi odcinek "Motoryzacyjnego Espresso".

"Motoryzacyjne Espresso" to cykl krótkich materiałów, w których przedstawiam najciekawsze historie ze świata motoryzacji. Drugi odcinek został poświęcony Bugatti Veyronowi 16.4 — samochodowi, który swoimi przełomowymi osiągnięciami na zawsze zmienił historię motoryzacji. Z powyższego filmu dowiesz się, jaka była historia jego powstania, dlaczego premiera opóźniła się o 2 lata i co sprawiło, że ten konkretny samochód zasługuje na specjalne wyróżnienie w motoryzacyjnej alei gwiazd.

Koncept Bugatti Veyrona ma już 20 lat. Na początku było słowo

Bugatti Veyron jest niewątpliwie jednym z najbardziej przełomowych, innowacyjnych i niezwykłych, a także nieudanych pod względem przychodowym…

Bugatti odkrywa tajemnicę. Historia Veyrona zaczęła się od szkicu w pociągu

Mija 15 lat od wprowadzenia do produkcji Bugatti Veyrona 16.4. Pierwszy model kultowej francuskiej marki — powstały pod władaniem Volkswagena — zapisał…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Historia:

DTM (część 4) – czas na sedany [historia motorsportu] Niemcy też chcieli mieć lambo-doorsy. BMW Z29 wyglądało jak po tuningu w NFS: Underground Sir Malcolm Campbell – brytyjska legenda prędkości [historia motorsportu] Audi R8 (2000) [historia motorsportu] Cztery saaby, o których nie miałeś pojęcia, czyli jak GM próbowało ratować szwedzką markę Historia Toyoty Land Cruiser w pigułce - linia Prado [część 2] Krótka historia turbodoładowania Peugeot 205 T16 – niezwyciężony [część 2] | historia motorsportu Niedoszły konkurent Evo i Imprezy. Mazda 626 MPS mogła pozamiatać na rynku AC Shelby Cobra 260/289/390/427 (1962) [historia motorsportu] Chrysler Viper GTS-R (1996) (część 2) [historia motorsportu] James Hunt – gwiazda rocka w Formule 1