Nowa Toyota Yaris i czterech konkurentów - test porównawczy

Nowa Toyota Yaris mierzy się z czterema konkurentami, którzy bardzo dobrze czują się w segmencie B. Ten natomiast staje się już miejscem dla samochodów rodzinnych. Należące do niego auta są coraz większe, szybsze, lepiej wyposażone i droższe. Który z modeli jest najbardziej wszechstronny?

Subskrybuj kanał AutoCentrum.pl na YouTubie:

Toyota Yaris to najnowszy i świetnie zapowiadający się subkompakt, ale musi sprostać nowym wyzwaniom w segmencie B. To jednak może być trudne ze względu na niezbyt duże rozmiary modelu.

Nowa Toyota Yaris z polską hybrydą to auto tak dobre, że może zagrozić Corolli

Toyota kontynuuje wizerunkową przemianę z producenta aut dobrych, lecz nieco nudnych, w markę budzącą emocje. Przekonałem się o tym podczas polskiej…

Auta tej klasy są bowiem coraz większe, lepiej wyposażone i droższe, przez co zajmują miejsce kiepsko wyposażonych kompaktów. Dla pary czy niezbyt dużej rodziny są w sam raz dzięki swojej wszechstronności. Kiedy do wydania jest ok. 70 tys. zł, to do wyboru mamy ładnie skonfigurowane auto klasy B lub bazową wersję modelu segmentu C. Wielu klientów decyduje się na tę pierwszą opcję.

Czy mają rację? W teście postanowiłem sprawdzić dwie rzeczy:

  • Czy samochody segmentu B są na tyle wszechstronne, że mogą pełnić funkcję auta rodzinnego, a także sprawdzą się na trasie?
  • Który z tych pięciu modeli robi to najlepiej?

Do testu dostałem nowego Yarisa z napędem hybrydowym. Jest to prawdopodobnie najchętniej kupowany przez osoby prywatne wariant tego modelu. Małą toyotę zestawiłem z Volkswagenem Polo, Skodą Fabią, Fordem Fiestą i Oplem Corsą. Konkurenci Yarisa byli wyposażeni w około 100-konne silniki benzynowe i manualne skrzynie biegów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Radykalny Radical SR3 RS! [test autokult.pl] Mazda z silnikiem Skyactiv-X. Jednostka benzynowa działa jak diesel Peugeot 508 SW 2,0 BlueHDi 180 KM GT - test Chevrolet Captiva LTZ 2,2D AWD MT - test Porsche 356A: testujemy kultowy model odrestaurowany w Polsce DS 3 Crossback: opcja dla osób, które chcą wydać nieprzyzwoicie dużo na małe auto Mini John Cooper Works Steptronic - test, opinia, spalanie, cena Opel Astra GTC 2,0 CDTI Sport OPC Line [test autokult.pl] Lexus GS450h F-Sport - hybrydowy Transformer [test autokult.pl] Mazda 5 2,0 MZR - nowa wersja Zoom-Zoom [test autokult.pl] Nowa Toyota Yaris z polską hybrydą to auto tak dobre, że może zagrozić Corolli Nowa Toyota Yaris kontra poprzednik: 5 najważniejszych różnic (AutokultVLOG)

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI pokazuje hybrydom, gdzie ich miejsce Vlog. Audi e-tron Sportback: cała prawda o podróżowaniu autem elektrycznym po Polsce Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Pierwsza jazda: Dacia Sandero TCe 100 LPG - optymalne auto w rozsądnej cenie Test: Mazda 3 Sedan – dlaczego japoński kompakt zawsze wywołuje takie poruszenie? Test: Alfa Romeo Stelvio Veloce - uwielbiam, tylko nie z dieslem Test: Renault Kadjar nie może się przebić. Powód wydaje się oczywisty RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG? Test: McLaren 675 LT z 2015 roku dla swoich twórców już jest klasykiem. Tyle że z karbonu i tytanu Test: Porsche Macan GTS - złamie nawet najbardziej zagorzałych przeciwników sportowych SUV-ów BMW 430i - pierwsze skojarzenie jest jedno