Nowa Toyota Yaris i czterech konkurentów - test porównawczy

Nowa Toyota Yaris mierzy się z czterema konkurentami, którzy bardzo dobrze czują się w segmencie B. Ten natomiast staje się już miejscem dla samochodów rodzinnych. Należące do niego auta są coraz większe, szybsze, lepiej wyposażone i droższe. Który z modeli jest najbardziej wszechstronny?

Subskrybuj kanał AutoCentrum.pl na YouTubie:

Toyota Yaris to najnowszy i świetnie zapowiadający się subkompakt, ale musi sprostać nowym wyzwaniom w segmencie B. To jednak może być trudne ze względu na niezbyt duże rozmiary modelu.

Nowa Toyota Yaris z polską hybrydą to auto tak dobre, że może zagrozić Corolli

Toyota kontynuuje wizerunkową przemianę z producenta aut dobrych, lecz nieco nudnych, w markę budzącą emocje. Przekonałem się o tym podczas polskiej…

Auta tej klasy są bowiem coraz większe, lepiej wyposażone i droższe, przez co zajmują miejsce kiepsko wyposażonych kompaktów. Dla pary czy niezbyt dużej rodziny są w sam raz dzięki swojej wszechstronności. Kiedy do wydania jest ok. 70 tys. zł, to do wyboru mamy ładnie skonfigurowane auto klasy B lub bazową wersję modelu segmentu C. Wielu klientów decyduje się na tę pierwszą opcję.

Czy mają rację? W teście postanowiłem sprawdzić dwie rzeczy:

  • Czy samochody segmentu B są na tyle wszechstronne, że mogą pełnić funkcję auta rodzinnego, a także sprawdzą się na trasie?
  • Który z tych pięciu modeli robi to najlepiej?

Do testu dostałem nowego Yarisa z napędem hybrydowym. Jest to prawdopodobnie najchętniej kupowany przez osoby prywatne wariant tego modelu. Małą toyotę zestawiłem z Volkswagenem Polo, Skodą Fabią, Fordem Fiestą i Oplem Corsą. Konkurenci Yarisa byli wyposażeni w około 100-konne silniki benzynowe i manualne skrzynie biegów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

DS 4 Crossback, czyli jak postawić sobie poprzeczkę na Księżycu Volvo V40 T5 R-Design Summum - hot? [test autokult.pl] Fiat 500L 1,4 95 KM Open Edition Pop - Panda XL [test autokult.pl] Toyota Auris Touring Sports Hybrid Prestige [test] BMW 120d (F20) Sport Line - kompakt inny niż wszystkie [test autokult.pl] Porównanie: Mercedes-AMG GT 4-door Coupé 63 S kontra Porsche Panamera Turbo S na Torze Modlin – królowie toru, królowie życia Nowy Nissan Qashqai 1,2 DIG-T (2014) - pierwsza jazda BMW 640i Coupé i 650i Gran Coupé xDrive - test, opinia, spalanie, cena Chevrolet Cruze HB 1,8 LTZ - kompakt z ambicjami [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Mini Countryman S E All4 - styl nad funkcjonalnością Test: Mercedes-Benz A250e kontra Audi A3 35 TDI - oszczędzanie w stylu tradycyjnym czy nowoczesnym? Volkswagen Golf VII Alltrack 2.0 TDI 4MOTION 184 KM DSG - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu Test: Polonez caro kontra VW jetta II - potencjalny dylemat przeciętnego Kowalskiego w latach 90. Porównanie: 20-letnie Volvo V40 vs. nowe Volvo V60. Naprawdę kiedyś było lepiej? Test: Mazda MX-30 to wszystko, co jest nie tak z elektrykami. I ciągle może mieć sens Pierwsza jazda BMW M3 (i M4 też). Nawet nerki nie przesłonią prawdy o tym aucie! Test wideo: Volvo XC40 P8 Recharge - pierwsze auto nowej ery u Szwedów Test wideo: Ford Mustang Mach-E - to nie fair! Test: Mercedes-Benz A 250 e – hybryda, której nie opłaca się nie kupić Test: Quattro - rodzaje i działanie legendarnego napędu Test wideo: Wakacje w samochodzie - 3 sposoby, by uniknąć hotelu Test: Seat Leon 1.4 e-Hybrid (204 KM) - ta wersja przekonała mnie nie tylko ceną Test: Mitsubishi Outlander PHEV – w Tatrach odkryłem w nim sens i… geny Lancera Evo!