Nowa Toyota Yaris i czterech konkurentów - test porównawczy

Nowa Toyota Yaris mierzy się z czterema konkurentami, którzy bardzo dobrze czują się w segmencie B. Ten natomiast staje się już miejscem dla samochodów rodzinnych. Należące do niego auta są coraz większe, szybsze, lepiej wyposażone i droższe. Który z modeli jest najbardziej wszechstronny?

Subskrybuj kanał AutoCentrum.pl na YouTubie:

Toyota Yaris to najnowszy i świetnie zapowiadający się subkompakt, ale musi sprostać nowym wyzwaniom w segmencie B. To jednak może być trudne ze względu na niezbyt duże rozmiary modelu.

Nowa Toyota Yaris z polską hybrydą to auto tak dobre, że może zagrozić Corolli

Toyota kontynuuje wizerunkową przemianę z producenta aut dobrych, lecz nieco nudnych, w markę budzącą emocje. Przekonałem się o tym podczas polskiej…

Auta tej klasy są bowiem coraz większe, lepiej wyposażone i droższe, przez co zajmują miejsce kiepsko wyposażonych kompaktów. Dla pary czy niezbyt dużej rodziny są w sam raz dzięki swojej wszechstronności. Kiedy do wydania jest ok. 70 tys. zł, to do wyboru mamy ładnie skonfigurowane auto klasy B lub bazową wersję modelu segmentu C. Wielu klientów decyduje się na tę pierwszą opcję.

Czy mają rację? W teście postanowiłem sprawdzić dwie rzeczy:

  • Czy samochody segmentu B są na tyle wszechstronne, że mogą pełnić funkcję auta rodzinnego, a także sprawdzą się na trasie?
  • Który z tych pięciu modeli robi to najlepiej?

Do testu dostałem nowego Yarisa z napędem hybrydowym. Jest to prawdopodobnie najchętniej kupowany przez osoby prywatne wariant tego modelu. Małą toyotę zestawiłem z Volkswagenem Polo, Skodą Fabią, Fordem Fiestą i Oplem Corsą. Konkurenci Yarisa byli wyposażeni w około 100-konne silniki benzynowe i manualne skrzynie biegów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Renault Zoe Zen - życie z samochodem elektrycznym [część 2] Hyundai i30 (2012) 1,6 l - czy będzie hitem? [pierwsza jazda autokult.pl] Test: Hyundai Tucson N-Line – już wiem, dlaczego kochają go Polacy. Oto 5 powodów Škoda Octavia RS 245: hot hatch nie do końca. Po prostu szybka skoda Kia Venga 1,4 DOHC CVVT L - budżetowa sympatia [test autokult.pl] Ferie pod znakiem M: BMW M550i xDrive na najlepszych drogach Tatr Honda Jazz 1.3 i-VTEC i Honda HR-V 1.6 i-DTEC - test, opinie, spalanie, cena BMW i3 - test elektrycznego premium Ford Fiesta 1,4 Duratec Trend SVP - tego chcieliście [test autokult.pl] Fiat Panda Climbing 4x4 1,3 MultiJet [test autokult.pl] Test: Dacia Sandero Stepway - po kilku dniach udowodniła, że zasługuje na miano crossovera Test Toyoty RAV4 Hybrid: jej napęd sprawia, że diesel nie ma sensu

Popularne w tym tygodniu:

Polska premiera Mercedesa Klasy S. To skromna limuzyna, która szokuje wnętrzem Mercedes-AMG GT R to pierwsze od dawna auto sportowe, którego się bałem. W końcu! Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM - jest droga, ale warta swojej ceny Widziałem Forda Pumę ST na żywo. Chyba zaktualizuje swoją listę życzeń na święta Pierwsza jazda: nowa Kia Sorento ma zalety poprzedniczki i w końcu stała się hybrydą Pierwsza jazda: Škoda Octavia iV, RS iV oraz e-TEC - Czesi idą z prądem Pierwsza jazda: Volkswagen ID.3 zaczyna coś nowego, ale najważniejsze dopiero przed nami Test: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM - trendsetter wtapia się w tłum Porsche Panamera: pierwsza jazda odświeżonym modelem. Przykład doskonalenia Test długodystansowy Nissana Leafa: 5 wskazówek, które ułatwią podróż elektrykiem Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - podejście do elektryka nr 2 Test: Polski Fiat 126p vs. współczesny 20-latek, czyli bitwa na pasy i linki