Volkswagen Golf Variant 8. generacji już bez tajemnic. Jest też odmiana Alltrack

Po debiucie odmiany GTI Niemcy pokazali kolejne wariacje na temat Golfa 8. generacji. Do rąk klientów trafi przestronne kombi oraz auto przygotowane na konfrontację z szutrowymi drogami i urlopowymi wyzwaniami.

Przestronny samochód z kontrowersyjnym wnętrzem. Elektroniczne zegary nikogo już nie dziwią. Morze plastiku "piano black" niektórych może jednak zniechęcić

Przestronny samochód z kontrowersyjnym wnętrzem. Elektroniczne zegary nikogo już nie dziwią. Morze plastiku "piano black" niektórych może jednak zniechęcić (Volkswagen)

Variant, czyli dużo miejsca

Od wielu lat kolejne wcielenia Volkswagena Golfa są dla wielu Europejczyków odniesieniem w ocenie samochodów kompaktowych. Ósma generacja tego modelu zadebiutowała w drugiej połowie 2019 r. i jest już dość dobrze znana klientom. Nie każdemu jednak odpowiadają możliwości przewozowe klasycznego kompaktu. Z myślą o nich Niemcy przygotowali wersję Variant. I mają się czym pochwalić.

Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Golfem GTI: inne podejście do klasyka

I doczekaliśmy się Golfa ósmej generacji w odmianie GTI. Kompakt Volkswagena przez lata był dla wielu punktem odniesienia do oceny innych samochodów z…

Samochód mierzy aż 463,3 cm, czyli jest dłuższy niemal o 35 cm od zwykłej wersji. Rozstaw osi wyniósł 268,6 cm, czyli o 6,7 cm więcej niż w przypadku Golfa w wersji hatchback. Dzięki tym zabiegom możliwe było znaczne zwiększeni przestrzeni za oparciami tylnej kanapy bez ograbiania z miejsca zasiadającej na niej osób. W gruncie rzeczy pasażerowie tylnego rzędu w Golfie Variant mają na nogi 94,1 cm, a więc o 3,8 cm więcej niż w zwykłej odmianie. Do tego bagażnik Volkswagena Golfa Varianta w podstawowej konfiguracji mieści aż 611 l. To niewielka różnica względem oferowanego przez spokrewnioną z Golfem Skodę Octavię Combi zasobu 640 l.

Bagażnik jest nie tylko duży, ale też geometrycznie ukształtowany i ergonomiczny

Po złożeniu kanapy Golfem w wersji Variant przewieziemy 1642 l bagażu. Nie zapomniano o praktycznych rozwiązaniach. W bagażniku znajdziemy zaczepy do przymocowania cięższego bagażu i haki, które na co dzień przydadzą się, by zapewnić zakupom bezpieczeństwo w drodze pomiędzy sklepem a domem, a jeśli mamy ręce pełne toreb, klapę otworzymy ruchem stopy. Wnętrze bagażnika można też wzbogacić o gniazdo 12 lub 230 V. Można też zdecydować się na elektrycznie składany hak – jeśli zamierzamy wybierać się w drogę z większą liczbą rowerów czy przyczepą. Z tyłu oparć przednich foteli umieszczono kieszenie, które pasażerowie kanapy mogą wykorzystać do umieszczenia w nich telefonów.

Alltrack, czyli przygoda

SUV-y i crossovery są obecnie siłą napędową wielu producentów aut. Nie każdemu kierowcy w smak jest jednak wysoka pozycja za kierownicą i charakterystyka prowadzenia się takiego auta na asfalcie. Z myślą o nich powstał Golf Alltrack.

Samochód standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła, a jego prześwit został podniesiony, by sprostać np. szutrowym drogom z koleinami. Auto wyróżnia się wyglądem. Zderzaki zostały u dołu wykończone czarnymi elementami. Dzięki temu przydrożne zarośla nie pozostawią po sobie trwałego śladu na lakierze. Samochód wyposażony jest w system XDS, czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. To z pewnością pomoże podczas ruszania na śliskim terenie i jazdy na pokrytych śniegiem drogach.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan - automatycznie wysuwany hak

Golf Alltrack to dobry kompan dla tych, którzy lubią wyjeżdżać z miasta — także z obciążeniem. Waga przyczepy, którą można ciągnąć tym wariantem niemieckiego kompaktu, zależy od wyboru silnika. Maksymalnie wynosi ona 2 tony.

Technologia górą

Volkswagen przyzwyczaił nas do bardzo zachowawczego wprowadzania nowości. Tym razem jest jednak inaczej. Golf 8. generacji standardowo wyposażony jest w szereg systemów bezpieczeństwa, wśród których znajdziemy m.in. układ zapobiegający zderzeniom czołowym, wykrywający pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymania pojazdu w pasie ruchu pieszych i rowerzystów czy moduł komunikacji pomiędzy samochodem a infrastrukturą (Car to X).

Co ważne, niektóre funkcje występujące w cenniku jako dodatkowe opcje, będzie można dokupić już po skonfigurowaniu i odebraniu samochodu. Do ich "odblokowania" wystarczy wówczas zmiana oprogramowania sterującego pracą samochodu.

Niemiecki producent zapewnia też o dbałości o ekologię. Znajdujące się w ofercie diesle zostały wyposażone w dwa katalizatory SCR, by skuteczniej eliminować ze spalin tlenki azotu. Natomiast wszystkie benzynowe silniki sparowane z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów otrzymały układ mil hybrid z instalacją operującą przy napięciu 48 V.

Ceny Volkswagena Golfa Varianta i Alltracka poznamy na przełomie września i października 2020 r. Wtedy również możliwe stanie się składanie zamówień na te samochody. Do pierwszych klientów w Polsce mają one trafić na początku 2021 r.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Spotkanie po latach - Jaguar XJ220 i XKR-S na Nürburgring [wideo] Limuzyna jako kabriolet? Jaguar XJ od NCE [wideo] Lotus Exige S - z Meksyku i na ostro! Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Jakie kolory aut są popularne na świecie? 5 lat Mazdy w Polsce – podsumowanie działalności Wariat zatrzymuje ruch na polskiej autostradzie Aktywne systemy bezpieczeństwa wciąż niedoskonałe. Mimo to będą obowiązkowe Nowy Volkswagen Golf Variant już w polskich salonach 2014 Scion tC – być trochę jak FR-S? [Nowy Jork 2013] GP Malezji: nieoczekiwany zwrot akcji! Nowy Ford Focus RS (2015) oficjalnie zaprezentowany!

Popularne w tym tygodniu:

Dlaczego tiry na trasie wyprzedzają się tak długo? Proste: takie są przepisy Australijczyk wciągał “kreskę” podczas jazdy. Dostanie mandat za co innego EDWARD 2020. Polska policja włączy się do działań Robert Kubica, BMW M4 i Nürburgring Nordschleife. Nic lepszego dzisiaj nie zobaczysz Rząd chce podnieść akcyzę i bierze się za diesle. Import używanych aut do Polski przestanie się opłacać? Mercedes Klasy S już w Polsce. Znamy ceny króla limuzyn Komisja Europejska chce zaostrzenia norm emisji. Nadchodzi era elektryków Koenigsegg otworzy salon w Katowicach. To pierwszy taki obiekt w naszym regionie Nowy Opel Insignia wyceniony. Najmniej zapłacimy za 3-cylindrowego diesla Lamborghini wyprodukowało 10 tys. aventadorów. To wynik, który daje do myślenia Plotki: Volkswagen chce sprzedać Bugatti. Mate Rimac głównym zainteresowanym Volkswagen Golf 8 Variant wyceniony. Praktyczność nie jest tania