Porsche 718 z 6 cylindrami dostały PDK. Zyskają 0,5 s w sprincie do setki

Porsche 718 z 6 cylindrami dostały PDK. Zyskają 0,5 s w sprincie do setki

Niedługo do wyposażenia topowych modeli 718-ki dołączy 7-biegowe PDK
Niedługo do wyposażenia topowych modeli 718-ki dołączy 7-biegowe PDK
Źródło zdjęć: © fot. Porsche
Filip Buliński
08.09.2020 08:44, aktualizacja: 22.03.2023 10:21

Po uczcie dla fanów "starej szkoły" przyszedł czas na małe co nieco dla miłośników automatycznych przekładni. 7-biegowy PDK w 6-cylindrowych wersjach Porsche 718 przede wszystkim poprawi czas do setki, ale lepsze przyspieszenie i większy komfort jazdy w korku to niejedyne zmiany.

Do tej pory topowe modele Porsche 718 z wolnossącymi, 6-cylindrowymi silnikami, czyli 4.0 GTS, Spyder oraz GT4, dostępne były wyłącznie z manualnymi przekładniami, co z pewnością cieszyło wielu zagorzałych fanów marki. Teraz jednak przyszedł czas na uzupełnienie oferty i bardziej pragmatyczne podejście do tematu.

Do opcjonalnego wyposażenia wymienionych modeli wkrótce dołączy także błyskawiczna 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK. Najważniejszą zmianą, poza samą przekładnią, jest oczywiście szybsza zmiana biegów, co przynosi wymierne korzyści w czasie przyspieszenia do 100 km/h.

Zarówno modele Boxster oraz Cayman 4.0 GTS, jak i topowy Spyder i Cayman GT4 zyskają na PDK 0,5 s do setki i 0,4 s do 200 km/h. W przypadku pierwszej grupy sprint do 100 km/h będzie trwał teraz 4 s, a do 200 km.h – 13,7 s, natomiast dla drugiej grupy, odpowiednio 3,9 s i 13,4 s. W porównaniu do słabszych modeli 718 ostatni bieg ma krótsze przełożenie.

Odpowiednio zaprogramowany system sprawi, że już po przełączeniu na tryb Sport, redukcja odbywać się będzie automatycznie z tzw. międzygazem. Tryb Sport Plus pozwoli już na pełne wykorzystanie potencjału układu napędowego. Nie zabrakło tu także procedury startu oraz przycisku Sport Response.

Ostatnią zmianą, jaką Porsche przygotowało dla modeli Spyder i GT4 wyposażonych w 7-biegowe PDK, jest inna charakterystyka dyferencjału objawiająca się większą o 10 proc. wartością blokowania.

Na razie nie wiadomo, ile dokładnie będzie kosztowała dopłata za skrzynię PDK. Patrząc jednak na dopłaty w słabszych modelach, wynoszące od 12 do 14,5 tys. zł, można się spodziewać podobnych lub niewiele wyższych kwot.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)