Motoryzacyjne Espresso #1: Citroën BX 4TC - rajdówka, o której chcieli zapomnieć nawet Francuzi

Rajdówki grupy B zapisały się złotymi zgłoskami w historii motorsportu. O takich modelach jak Audi Sport Quattro czy Lancia Delta S4 wie chyba każdy, ale mało kto pamięta o Citroënie BX 4TC. Swego czasu zapomnieć chciał o nim nawet producent. Zapraszam na pierwszy odcinek "Motoryzacyjnego Espresso".

"Motoryzacyjne Espresso" to cykl krótkich materiałów, w których przedstawiam najciekawsze historie ze świata motoryzacji. Pierwszy odcinek jest poświęcony zapomnianym zawodniku rajdowego grupy B, czyli Citroënowi BX 4TC. Z powyższego filmu dowiesz się, jakie osiągi oferował francuski samochód oraz dlaczego dziś o nim już mało kto pamięta.

Citroën BX 4TC był tak zły, że firma chciała wykreślić go ze swojej historii. Na szczęście to się nie udało

Citroën nie jest marką, która kojarzy się z rajdową Grupą B. Francuzi za późno dołączyli do rywalizacji, a ich dzieło – BX 4TC – nie…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Historia:

TurboFormuła powraca - rewolucja w sezonie 2014 Sauber C8 Mercedes-Benz (1985) [historia motorsportu] AwtoWAZ Żiguli obchodzi półwiecze. Sukces, który utarł nosa Europie i Stanom To chyba najbardziej znienawidzony typ nadwozia, a jednocześnie przyszłość motoryzacji. O co chodzi z SUV-ami coupe? Ruf CTR2 Sport osiągnął cenę czterech 911 GT3 RS. Po 23 latach to nadal jedno z najszybszych 911 TurboFormuła czyli era turbo w Formule 1 [historia motorsportu] Ile kosztowały samochody 20 lat temu? Wniosek jest niestety smutny Peugeot 307 WRC Evo2 – wieloryb [część 2] | historia motorsportu Historia rekordów prędkości Znaczek pocztowy z kosmicznym Ferrari 512S Modulo. Tak Włosi celebrują dorobek swojego kraju Rumuński francuz - historia Dacii [geneza motoryzacji] Kombi, pickup i cabrio w jednym aucie - w Mercedesie wymyślono to ponad 20 lat temu