Oddaj swój głos - wybierz najlepszy samochód roku 2021 i wygraj 7000 zł na paliwo

Mercedes Klasy S pozostanie "najlepszym autem świata". Jego twórca zdradza strategię

Klasa S od kilku dekad pozostaje wyznacznikiem luksusu - nie tylko dla Mercedesa, ale i całego przemysłu motoryzacyjnego. Ale czasy się zmieniają. Odpowiedzialny za rozwój nowej generacji tego modelu Lars Wehmeier jest jednak pewien, że model ten nie utraci swojej pozycji. W rozmowie z Autokultem zdradza dlaczego.

Nowe zdjęcia wnętrza Mercedesa-Benz klasy S W223 (fot. Daimler)

Nowe zdjęcia wnętrza Mercedesa-Benz klasy S W223 (fot. Daimler)

– Mercedes Klasy S przez wiele osób nazywany jest najlepszym samochodem świata, więc możesz sobie wyobrazić, jaki ciężar odpowiedzialności czułem, pracując nad następcą obecnej generacji – zdradza podczas rozmowy telefonicznej Lars Wehmeier.

Ten nieco ponad 30-letni inżynier nie może pamiętać czasów, gdy markę o tej nazwie wyrabiała generacja W116 czy W126. Jest jednak na bieżąco z najnowszymi trendami, które pozwoliły mu podejść do tematu stworzenia następcy produkowanej od 7 lat Klasy S W222 z otwartą głową i ciekawym podejściem.

Mercedes pokazał system MBUX w Klasie S. Jego twórca tłumaczy nam, dlaczego jest to rewolucja

Nowy Mercedes Klasy S będzie jeszcze bardziej cyfrowy niż poprzednik. To właśnie tu po raz pierwszy zastosowana zostanie druga generacja systemu…

Przez wiele lat kolejne generacje stawały się coraz bardziej skomplikowane i najeżone wyposażeniem. Teraz celem Mercedesa była rzecz odwrotna: maksymalne uproszczenie projektu i ograniczenie bodźców docierających do użytkownika. To ma dać spokój, który Wehmeier nazywa "nowym luksusem". Stąd też pojawienie się nowego systemu MBUX z ogromnym ekranem, ale też z niewieloma przyciskami czy też intuicyjnej obsługi gestami.

Na opublikowanych przed chwilą zdjęciach Mercedes zdradza szczegóły wnętrza. Widać na nich nowy projekt deski rozdzielczej z hojnym wykorzystaniem skóry, porowatego drewna i aluminium. Jednak tego, na co mój rozmówca zwraca uwagę w pierwszej chwili, nie widać na zdjęciach. To… cisza.

– Spędziliśmy lata na tym, by klienci… nic nie czuli – śmieje się Wehmeier. Jego wypowiedź będzie jednak kluczowa dla zrozumienia tego modelu. Inżynier mówi, że dziś luksus nie jest już w materiałach czy kształtach, ale w głowie odbiorcy. Znacznie większe znaczenie niż wcześniej mają małe, pozornie nieistotne, i wcale nie takie spektakularne detale. – Nie chodzi o tworzenie sztuki dla sztuki, ale o skuteczne rozwiązania – opowiada.

Nowe zdjęcia wnętrza Mercedesa-Benz klasy S W223 (fot. Daimler)

Jednym z takich rozwiązań ma być wyjątkowy sposób wyciszenia z tłumiącej piany, która wpuszczona będzie nawet w elementy konstrukcyjne podwozia. Opracowano nowy filtr powietrza, który do kabiny wtłacza świeże, czyste powietrze.

Już obecna, schodząca właśnie z rynku Klasa S miała w środku wiele ciekawych patentów, poprawiających jakość życia na oryginalne sposoby. Teraz takie szczegóły zostały wprowadzone na kolejny poziom. Jeśli w W222 był podgrzewany podłokietnik, teraz podgrzewany jest także panel drzwi obok łokcia. Jeśli tylne zagłówki miały poduszki, to teraz znajdą one się także z przodu, a te tylne będą podgrzewane. Jeśli dotychczasowy zestaw audio Burmestera był jednym z najbardziej zaawansowanych na świecie, to nowy musi być jeszcze lepszy. Wyliczać można długo: wysłany dziennikarzom komunikat prasowy Mercedesa na ten tylko temat poświęca 10 stron maszynopisu.

Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Nowe podejście do tworzenia klasy S pokazuje, jak dynamicznie zmieniają się czasy, w których żyjemy. Jego twórcy stali przed różnymi, wcześniej nieobecnymi dylematami. Odpowiedzialna za dobór materiałów w kabinie nowej klasy S Belinda Günther zdradza, że wybierając tapicerki i elementy wykończenia do tego modelu, tym razem musiała brać pod uwagę aspekt ekologiczny. Tam, gdzie mogła, starała się wykorzystać materiały ze źródeł odnawialnych. Póki co jednak głównym budulcem wnętrza pozostaje prawdziwa krowia skóra. Jednak jeśli takie rozmowy zaczynają się pojawiać, to kto wie, czy nie będzie to ostatnia generacja klasy S, w której klienci będą mogli wybrać ten materiał.

Nowe zdjęcia wnętrza Mercedesa-Benz klasy S W223 (fot. Daimler)

Wehmeier zwraca uwagę jeszcze na inne wyzwanie, z którym będzie musiała zmierzyć się nowa klasa S. Na rynku pojawiają się ciągle nowi konkurenci dla luksusowych limuzyn, także o innych formach nadwozia. Największe zagrożenie niemiecki inżynier widzi w… innych, nowych modelach Mercedesa: SUV-ie klasy GLS i elektrycznej limuzynie EQS, która ma zostać wprowadzona na rynek w przyszłym roku.

— Choć z tymi modelami wiążemy nadzieję na dalsze wzrosty sprzedaży, to segment limuzyn jest dla nas nadal kluczowy, choćby ze względu prestiżowego – przyznaje Wehmeier. Z tego powodu można oczekiwać, że to nadal nowa klasa S będzie tym modelem, przy którym Mercedes podniesie sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. Co przez to rozumie sam producent, dowiemy się już 2 września.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Tesla opóźnia premierę Modelu X do 2014 Raport awaryjności TÜV 2015 - kto naprawdę wygrał? McLaren MP4-29 - tym razem się uda? Akumulatory Mustanga Mach-E będą budowane w Polsce. Na Dolnym Śląsku rośnie gigant elektromobilności Chińczycy już skopiowali Lamborghini Urus 750-konny Nietoperz – Edo Competition Murciélago LP750 (2011) Polska premiera. Renegade 4xe i Compass 4xe: marka Jeep® stawia na hybrydy plug-in. Brytyjskie miasta wycofują się ze stref czystego transportu. Na ile auta rzeczywiście zatruwają powietrze? Opel Calibra powraca! Aston Martin Lagonda Crossover Concept & bonus Top Gear wraca na anteny 15 czerwca Kolejni producenci zamykają fabryki z powodu koronawirusa. Renault, PSA i Audi już wydały decyzję

Popularne w tym tygodniu:

"Młot", który osiągał 410 km/h. Najszybsza Corvette Callaway SledgeHammer z 1988 r. jest na sprzedaż "Czarne skrzynki" w autach obowiązkowe już za rok. Kolejna instytucja chce dostępu do danych Stylowe i uniwersalne. Samochody Toyoty dostosowane do twoich potrzeb Sześć podjazdów zamiast windy. Czy kładka nad A1 czegoś wam nie przypomina? Elektryczna wywrotka, której się nie ładuje. Pomysł jest tak prosty, że aż genialny USA: Wjechał w matkę z dzieckiem. Tak wyglądał, gdy usłyszał wyrok 24 lat w więzieniu Genesis G70 Shooting Brake to pierwsze kombi marki. Będzie dostępne tylko w Europie Auta elektryczne będą tańsze od spalinowych w 2027 r. To ma być początek zagłady tych drugich Fiat E-Ducato zaprezentowany. Zasięg do 370 km, cena od 259 200 zł plus vat Kia EV6 wjeżdża do Polski. Cena? GT to najtańsze 500+, o ile patrzysz na moc Szef Renault zapowiada podwojenie cen miejskich aut do 2025 roku. Efekt norm UE Rząd zaostrza kurs względem pojazdów zabytkowych. Może aż za bardzo