Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Test: Nissan Micra 1.0 T-GDI - w gąszczu konkurencji

O tym, jak rozrósł się rynek motoryzacji, świadczy najlepiej wybór modeli w segmentach. W przypadku aut segmentu B i B-SUV to ponad 40 modeli. Nissan Micra nie ma więc łatwego zadania w walce o klienta.

Piąta generacja Nissana Micry zadebiutowała w 2017 roku i zupełnie zmieniła swój charakter. Została oparta o nową płytę podłogową, dzięki czemu znacznie urosła w stosunku do poprzedniczek i oferuje teraz całe 300 l pojemności bagażnika.

Nowy Nissan Micra to też zupełnie inna stylistyka. Oryginalny wygląd zewnętrzny wpada w oko, podobnie jak bardzo ciekawe wnętrze, które możemy zamówić w odważnych kolorach — nawet w pomarańczowym czy burgundowym.

Testowałem wersję z jednym z nowych silników, czyli 1.0 T-GDI o mocy 117 KM. W Nissanie Micrze ważącym około 1000 kg może zapewnić przyzwoite osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h jednak nie imponuje — to 9,9 s. Na szczęście zmiany sięgają też dalej – do prowadzenia. Nissan nazywa nawet wersję z tym silnikiem "warm hatch”, a więc powinniśmy w niej znaleźć więcej sportu.

Problemem może być tylko konkurencja. To aż 17 samochodów klasy B, a licząc razem z miejskimi crossoverami, to aż 41 modeli walczących o uwagę klienta. Jak nowa Micra wypada na tle tak licznej konkurencji? Czy potrafi się obronić przed takimi samochodami jak Mazda 2, Seat Ibiza czy Suzuki Swift? Przekonacie się, oglądając ten film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Peugeot 508 SW 2,0 HDI Allure - francuz w Bundeslidze? [test autokult.pl] Nowy Renault Kadjar: cichy gracz w popularnym segmencie nie ma się czego wstydzić SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną Škoda Superb 2,0 TSI Laurin&Klement - super w B-klasie [test autokult.pl] Škoda Octavia 1,2 TSI (85 KM) Active - test Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - najlepszy bagażnik w segmencie Peugeot 5008 vs Renault Koleos – rendez-vous dwóch dużych francuskich SUV-ów Test: Mercedes-Benz G350d - ma być "terenówką na co dzień", więc tak go potraktowałem Kia Venga 1,4 DOHC CVVT L - budżetowa sympatia [test autokult.pl] Nowy Mercedes CLA: baby-benz jeszcze nigdy nie był tak dobry Mateusz kontra Mateusz: mierzymy Volvo XC90 z Land Roverem Discovery Nowy Jeep Wrangler Rubicon jest tak bezkompomisowy jak poprzednik. Tylko, że lepszy

Popularne w tym tygodniu:

Po co w Jeepie Cherokee 9. bieg, skoro się nie włącza? Sprawdziłem zużycie paliwa Pierwsza jazda: Mercedes Klasy E po liftingu - Niemcy promują hybrydy, ale w tym wypadku wezmę największego diesla Test: Mazda 6 kombi 2.5 Skyactiv-G – za takimi samochodami niedługo będziemy tęsknić Test: Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X 2.0 - 5 opinii, z którymi się nie zgadzam Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDI 130 - komfortowy, oszczędny i okaleczony przez księgowych Test: Volkswagen Arteon R-line Edition - nadchodzący lifting może nie być dobrym pomysłem Pierwsza jazda: Seat Leon czwartej generacji - jeszcze więcej (zbędnej) elektroniki Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Golfem GTI: inne podejście do klasyka Test: Mercedes-Benz A250e kontra Audi A3 35 TDI - oszczędzanie w stylu tradycyjnym czy nowoczesnym? Test: Ford Transit Custom Nugget Plus - przez weekend byłem królem kempingu Dzień dobry, Nissan Leaf! Sprawdzę, jak się żyje z elektrykiem "na dopłatę" Test: Suzuki Vitara Hybrid - wciąż bardzo je lubię, ale "hybrydy" bym nie kupił