Test wideo: Nissan Micra 1.0 T-GDI - w gąszczu konkurencji

O tym, jak rozrósł się rynek motoryzacji, świadczy najlepiej wybór modeli w segmentach. W przypadku aut segmentu B i B-SUV to ponad 40 modeli. Nissan Micra nie ma więc łatwego zadania w walce o klienta.

Nissan Micra – test wideo

Piąta generacja Nissana Micry zadebiutowała w 2017 roku i zupełnie zmieniła swój charakter. Została oparta o nową płytę podłogową, dzięki czemu znacznie urosła w stosunku do poprzedniczek i oferuje teraz całe 300 l pojemności bagażnika.

Nowy Nissan Micra to też zupełnie inna stylistyka. Oryginalny wygląd zewnętrzny wpada w oko, podobnie jak bardzo ciekawe wnętrze, które możemy zamówić w odważnych kolorach — nawet w pomarańczowym czy burgundowym.

Testowałem wersję z jednym z nowych silników, czyli 1.0 T-GDI o mocy 117 KM. W Nissanie Micrze ważącym około 1000 kg może zapewnić przyzwoite osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h jednak nie imponuje — to 9,9 s. Na szczęście zmiany sięgają też dalej – do prowadzenia. Nissan nazywa nawet wersję z tym silnikiem "warm hatch”, a więc powinniśmy w niej znaleźć więcej sportu.

Problemem może być tylko konkurencja. To aż 17 samochodów klasy B, a licząc razem z miejskimi crossoverami, to aż 41 modeli walczących o uwagę klienta. Jak nowa Micra wypada na tle tak licznej konkurencji? Czy potrafi się obronić przed takimi samochodami jak Mazda 2, Seat Ibiza czy Suzuki Swift? Przekonacie się, oglądając ten film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Chevrolet Camaro Coupé V8 6,2 AT [test autokult.pl] Volkswagen Polo GTI - test [wideo] Porsche 911 (991) Carrera 4S Cabriolet [test] Test: Volkswagen Transporter T6.1 2.0 TDI 150 KM - lekkość i prostota Mateusz kontra Mateusz: mierzymy Volvo XC90 z Land Roverem Discovery Test Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid. Czy potrzeba czegoś więcej? Pierwsza jazda: Fiat Ducato po liftingu - bo liczy się wnętrze Test: BMW 430i cabrio - o nerki się nie martw Test Mercedesa C180 Estate [wideo] Test: Mini Countryman Cooper S All4 - niby jest świetny, ale nic tu nie pasuje Nowy Ford Focus Mk 4: pożeracz zakrętów z jeszcze lepszą techniką Czy oprócz charakteru oferuje coś więcej? Jaguar XF Sportbrake 25t Portfolio

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali McLaren Artura wygląda jak wszystkie przed nim, ale jest przełomowy. Tak jeździ hybryda z 680 KM na tył