Test: Nissan Micra 1.0 T-GDI - w gąszczu konkurencji

O tym, jak rozrósł się rynek motoryzacji, świadczy najlepiej wybór modeli w segmentach. W przypadku aut segmentu B i B-SUV to ponad 40 modeli. Nissan Micra nie ma więc łatwego zadania w walce o klienta.

Piąta generacja Nissana Micry zadebiutowała w 2017 roku i zupełnie zmieniła swój charakter. Została oparta o nową płytę podłogową, dzięki czemu znacznie urosła w stosunku do poprzedniczek i oferuje teraz całe 300 l pojemności bagażnika.

Nowy Nissan Micra to też zupełnie inna stylistyka. Oryginalny wygląd zewnętrzny wpada w oko, podobnie jak bardzo ciekawe wnętrze, które możemy zamówić w odważnych kolorach — nawet w pomarańczowym czy burgundowym.

Testowałem wersję z jednym z nowych silników, czyli 1.0 T-GDI o mocy 117 KM. W Nissanie Micrze ważącym około 1000 kg może zapewnić przyzwoite osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h jednak nie imponuje — to 9,9 s. Na szczęście zmiany sięgają też dalej – do prowadzenia. Nissan nazywa nawet wersję z tym silnikiem "warm hatch”, a więc powinniśmy w niej znaleźć więcej sportu.

Problemem może być tylko konkurencja. To aż 17 samochodów klasy B, a licząc razem z miejskimi crossoverami, to aż 41 modeli walczących o uwagę klienta. Jak nowa Micra wypada na tle tak licznej konkurencji? Czy potrafi się obronić przed takimi samochodami jak Mazda 2, Seat Ibiza czy Suzuki Swift? Przekonacie się, oglądając ten film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Citroën DS5 2,0 HDI Hybrid4 Airdream So Chic - witaj w przyszłości [test autokult.pl] Ahoj Skoda Scala. Rozpoczynamy długodystansowy test czeskiego kompaktu Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Nissan Leaf e+: z większym akumulatorem daje to, co inni dopiero obiecują DS 3 Racing (2015) Gold Mat - test, opinia, spalanie, cena Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM AWD Powershift - największy krewniak Mondeo Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV - crossover dla tych, którzy wiedzą, czego chcą Podsumowanie testów Autokult 2013 Mercedes Actros - spełniłem marzenie z dzieciństwa Fiat Punto 0,9 TwinAir - zielona alternatywa [test autokult.pl] Volkswagen Golf R DSG - test, opinia, spalanie, cena BMW 320d Luxury (F30) – klasa średnia, idealna [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen Tiguan eHybrid – czy pogoń za "modą" przyniesie sukces? Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 – z trójki koncernowych braci najlepiej odnajduje się w swojej roli 5 mitów o elektrykach i Mercedes EQA, by się z nimi zmierzyć. Tu trzeba spojrzeć szerzej Recenzja Lego Creator Porsche 911: zbuduj sobie dzieło sztuki Pierwsza jazda: DS 9 - wchodzi do segmentu premium na własnych zasadach Nowy Opel Astra. Pierwsze jazdy pokazały, że Niemcy nie poszli na całość Pierwsza jazda: Volkswagen ID.4 GTX to GTI naszych czasów? Nie do końca, ale i tak jest dobry Test: Range Rover Sport 525 HSE - wydaje się bez sensu, ale tu się wszystko zgadza Pierwsza jazda: nowy Mercedes Klasy C to "Baby-Klasa S" o niestereotypowym charakterze Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G - oldschool w najlepszym wydaniu Pierwsza jazda: Renault Express Van i Kangoo Van - zupełnie dwa różne modele (użytkowania)