Test: Nissan Micra 1.0 T-GDI - w gąszczu konkurencji

O tym, jak rozrósł się rynek motoryzacji, świadczy najlepiej wybór modeli w segmentach. W przypadku aut segmentu B i B-SUV to ponad 40 modeli. Nissan Micra nie ma więc łatwego zadania w walce o klienta.

Piąta generacja Nissana Micry zadebiutowała w 2017 roku i zupełnie zmieniła swój charakter. Została oparta o nową płytę podłogową, dzięki czemu znacznie urosła w stosunku do poprzedniczek i oferuje teraz całe 300 l pojemności bagażnika.

Nowy Nissan Micra to też zupełnie inna stylistyka. Oryginalny wygląd zewnętrzny wpada w oko, podobnie jak bardzo ciekawe wnętrze, które możemy zamówić w odważnych kolorach — nawet w pomarańczowym czy burgundowym.

Testowałem wersję z jednym z nowych silników, czyli 1.0 T-GDI o mocy 117 KM. W Nissanie Micrze ważącym około 1000 kg może zapewnić przyzwoite osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h jednak nie imponuje — to 9,9 s. Na szczęście zmiany sięgają też dalej – do prowadzenia. Nissan nazywa nawet wersję z tym silnikiem "warm hatch”, a więc powinniśmy w niej znaleźć więcej sportu.

Problemem może być tylko konkurencja. To aż 17 samochodów klasy B, a licząc razem z miejskimi crossoverami, to aż 41 modeli walczących o uwagę klienta. Jak nowa Micra wypada na tle tak licznej konkurencji? Czy potrafi się obronić przed takimi samochodami jak Mazda 2, Seat Ibiza czy Suzuki Swift? Przekonacie się, oglądając ten film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Toyota RAV4 Hybrid (2016) - test, opinia, spalanie, cena Test Audi SQ8: tak nafaszerowane techniką, że samo auto staje się tylko nośnikiem Toyota Corolla na dystansie 2000 km. Ile benzyny zużywa nowy sedan z napędem hybrydowym? Audi Q2 2.0 TDI quattro: mały crossover za 200 tys. zł Test: BMW 440i Gran Coupe xDrive ma swoje lata, ale łączy dwa światy jak nic innego Seat Ibiza ST 1,2 TSI + LPG Style – samochód rodzinny [test autokult.pl] Test: Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDI - kiedy zdajesz sobie sprawę, że nie potrzebujesz SUV-a Test klasyka: Mazda RX-7 - wirujący tłok zakręcił mi w głowie Toyota Avensis 2.0 D4-D (2015) - test, opinia, spalanie, cena Suzuki Swift Hybrid 1.0: liczy się lekkość Nissan Qashqai ma nowy silnik 1.3 l. To tylko jedna z wielu zmian u Japończyków Nowy Nissan NP300 Navara (2015) 2.3 dCi 190 - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Test: Mazda 3 Sedan – dlaczego japoński kompakt zawsze wywołuje takie poruszenie? Test: Toyota GR Yaris - odpowiedzi na 20 pytań, które chcesz zadać Pierwsza jazda: Dacia Sandero TCe 100 LPG - optymalne auto w rozsądnej cenie Test: Alfa Romeo Stelvio Veloce - uwielbiam, tylko nie z dieslem Test: Renault Kadjar nie może się przebić. Powód wydaje się oczywisty RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG? Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę Test: McLaren 675 LT z 2015 roku dla swoich twórców już jest klasykiem. Tyle że z karbonu i tytanu Test: Porsche Macan GTS - złamie nawet najbardziej zagorzałych przeciwników sportowych SUV-ów Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI pokazuje hybrydom, gdzie ich miejsce