GMC Syclone wraca po 30 latach. Jest jeszcze mocniejszy i znów będzie najszybszym pick-upem świata

GMC Syclone wraca po 30 latach. Jest jeszcze mocniejszy i znów będzie najszybszym pick-upem świata

GMC Syclone wraca w lepszej formie. Teraz będzie nie tylko najlepiej przyspieszającą, ale i najmocniejszym pickupem świata, choć produkowanym w tak krótkiej serii, że trzeba by tu dodać określenie "nieoficjalnie".
GMC Syclone wraca w lepszej formie. Teraz będzie nie tylko najlepiej przyspieszającą, ale i najmocniejszym pickupem świata, choć produkowanym w tak krótkiej serii, że trzeba by tu dodać określenie "nieoficjalnie".
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
23.06.2020 13:29, aktualizacja: 22.03.2023 11:08

Zespół ze Specialty Vehicle Engineering prezentuje pick-upa przygotowanego w duchu pierwszego wozu o tej samej nazwie. Nowy GMC Syclone ma mieć również motor z doładowaniem i napęd na cztery koła, ale żeby był najszybszą półciężarówką świata, wykrzesano z silnika moc 760 KM!

Pod maską bardzo poważnie zmodyfikowanego GMC Canyona pracuje motor o pojemności 5,3 litra ze sprężarką. Pozwoliła wycisnąć z silnika L83 aż 760 KM mocy i 813 Nm momentu obrotowego. Motor został w całości "zakuty", zmodyfikowano głowicę, układ paliwowy, układ wydechowy. Napęd jest przenoszony na cztery koła przez 8-biegową automatyczną skrzynię 8L90E.

GMC 750HP V8 AWD Syclone
GMC 750HP V8 AWD Syclone© fot. mat. prasowe

Skrzynka rozdzielcza dzieli wartość momentu obrotowego na osie odpowiednio 62 proc. na tył i 38 proc. na przód. W razie wystąpienia nadmiernego poślizgu sprzęgło jest w stanie w krótkim czasie zablokować dyferencjał.

W układzie jezdnym pojawiły się 13,6-calowe tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu, a zawieszenie obniżono o 2 cale z przodu i 5 cali z tyłu. Amortyzatory oczywiście mają charakterystykę sportową. Opcję stanowi przełożenie 4:10. 20-calowe obręcze kół mają nałożone opony Michelin Pilot Sport 4 SUV w rozmiarze 285/45 R20.

Silnik 5,3 litra jest mocniejszy od Jeepa Grand Cherokee Trackhawk. Szkoda, że SVE nie podało danych technicznych wozu.
Silnik 5,3 litra jest mocniejszy od Jeepa Grand Cherokee Trackhawk. Szkoda, że SVE nie podało danych technicznych wozu.© fot. mat. prasowe

Samochód oparto na GMC Canyon w wersji Extentended Cab, czyli pojedynczej przedłużonej. Nadwozie pokryto charakterystycznym dla modelu Syclone czarnym lakierem i ozdobiono naklejkami w kolorze czerwonym. Wnętrze wyposażono w skórzaną tapicerkę z wyszytym na zagłówkach napisem "Syclone V8 Supercharged".

Pojazd zbudowała firma Specialty Vehicle Engineering, specjalizująca się w modyfikacjach produkcyjnych modeli koncernu GM.

Jakby tego było mało, 760-konna ciężarówka została poprzedzona premierą słabszej wersji z silnikiem V6 (jak w oryginalnym modelu) o pojemności 3,6 l i mocy 461 KM z napędem na jedną oś lub AWD. Pełna nazwa to Syclone Limited Edition 455HP Sport Truck. Co ciekawe, ze względu na większe rozmiary, auto przyspiesza do 60 mil na godzinę w 4,5 s, czyli wolniej od oryginału o 0,2 s.

Słabszy model zostanie wyprodukowany w ograniczonej do 100 sztuk liczbie, natomiast mocniejszy wariant 750HP V8 AWD Syclone w liczbie tylko 50 egzemplarzy.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)