Seat Ateca po kosmetycznym liftingu zaprezenetowany. Dalej bez miękkiej hybrydy

Seat Ateca, pierwszy SUV hiszpańskiej marki, doczekał się liftingu. To bardziej ewolucja niż rewolucja. Największe zmiany zaszły w kwestii łączności oraz elektroniki. Auto produkowane będzie w czeskich Kvasinach, a w salonach pojawi się jesienią 2020 roku.
Pierwszy model Hiszpanów w segmencie SUV-ów doczekał się delikatnego liftingu. Od momentu premiery Seat sprzedał ponad 300 tys. egzemplarzy Ateki. Najważniejszym elementem, którym chwali się marka, jest nowy system multimedialny z 9,2-calowym ekranem i obsługą głosową. Na pokładzie znalazły się też bezprzewodowe interfejsy Android Auto i Apple Car Play.
Nie mogło obyć się bez zmian stylistycznych. Po liftingu auto będzie wyposażone w nowe zderzaki, pełne oświetlenie LED czy dynamiczne kierunkowskazy. Nie zmieni się szerokość czy wysokość Ateki, ale będzie ona dłuższa o 18 mm.
W ofercie pojawią się 4 wersje wyposażenia – Reference, Style, FR (pozycjonowana na bardziej sportową) oraz Xperience (która zastąpi Xcellence), mająca dodać samochodowi offroadowego charakteru. Producent zapewnia, że w kabinie znajdziemy nowe materiały przy wykończeniu drzwi, a powłoka przedniej szyby Climacoat odmrozi ją w 2–3 minuty bez smug.
Hiszpanie mówią o odświeżonych silnikach. Bazowa jednostka ma zmienioną turbinę, co ma zwiększyć wydajność o 10 proc. Diesle z kolei korzystają z podwójnego wtrysku AdBlue do wydechu. W informacjach producenta nie ma słowa o instalacji coraz popularniejszego modułu łączącego rozrusznik oraz alternator, co pozwala na zmniejszenie emisji oraz spalania. Najwyraźniej Seat jeszcze nie musi ratować się takimi rozwiązaniami.
Zobacz również: Jak radzi sobie dołączany napęd 4x4? Seat Tarraco w terenie
Seat Ateca po liftingu będzie napędzany przez jeden z następujących silników:
- 1.0 TSI 110 KM z ręczną skrzynią biegów,
- 1.5 TSI 150 KM z ręczną skrzynią biegów,
- 1.5 TSI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG,
- 1.5 TSI 190 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na cztery koła.
W przypadku jednostek wysokoprężnych mówimy o:
- 2.0 TDI 150 KM z ręczną skrzynią biegów,
- 2.0 TDI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG,
- 2.0 TDI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na cztery koła.
Ceny Seata Ateki po liftingu nie są jeszcze znane. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów jesienią 2020 roku.
Seat Ateca po liftingu (2020) - galeria

Seat Ateca po liftingu (2020)
(fot.materiały prasowe)
Zobacz 6 zdjęć
Ten artykuł ma 2 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze