BMW X5 zaprojektowano w rekordowym czasie. W procesie brali udział styliści Miury

BMW X5 zaprojektowano w rekordowym czasie. W procesie brali udział styliści Miury

Szkic może nie jest specjalnie dokładny, ale oddaje najważniejsze cechy marki
Szkic może nie jest specjalnie dokładny, ale oddaje najważniejsze cechy marki
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański
06.06.2020 13:46, aktualizacja: 22.03.2023 11:18

Pierwsze BMW X5 może nie zapisze się w historii jako najpiękniejsze auto tej marki, ale pozwoliło jej wskoczyć w bardzo lukratywny segment. Frank Stephenson opowiedział, jak zaprojektował X5 w samolocie i jak bardzo zarząd chciał wprowadzić auto na rynek.

Frank Stephenson odpowiada za wygląd takich aut jak Escort Cosworth czy Fiat 500. Stworzył również BMW X5, o czym opowiada na swoim kanale na Youtubie. Od powstania koncepcji do gotowego produktu minęło zaledwie 6 tygodni, co jest w branży raczej niespotykane.

How I Designed...The BMW X5! Ep.4

Tymczasem BMW nie chciało tracić czasu. Przejęło Land Rovera w 1994 roku i chciało wskoczyć w segment SUV-ów. Frank Stephenson, pracujący już wtedy z Chrisem Banglem, myślał o tym, jak będzie wyglądać BMW skrzyżowane właśnie z angielską terenówką. Gdy leciał na spotkanie z osobami odpowiedzialnymi za rozwój samochodu, miał przygotować wstępny szkic, na podstawie którego mogliby zacząć pracę. Dwie godziny (i jeden marny posiłek z samolotu) później X5 nabrało kształtów.

Co ciekawe, choć Frank nie mówi o nazwiskach, osoby z którymi miał się spotkać, były już w sile wieku. Designer zastanawiał się, czy poradzą sobie oni z pracą po 18 godzin przez 7 dni w tygodniu. Wtedy dowiedział się, że to twórcy Lamborghini Miury. Jak sam mówi, "to było jak spotkanie z Michałem Aniołem, Leonardem da Vinci i Rembrandtem - jednocześnie".

Niemcy tak naciskali na szybkość prac, że zaakceptowali pierwszy projekt jaki dostarczyło studio. A może po prostu koncepcja była aż tak dobra? To już kwestia sporna.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)