Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Volkswagen Grand California z Polski czy klasyczny kamper? Sprawdzamy, który jest lepszy

Campervan z Polski czy klasyczny kamper? Każda z konstrukcji ma swoje wady i zalety, ale która sprawdzi się lepiej w roli towarzysza wakacyjnych wypadów? Zachar Zawadzki postanowił to sprawdzić, porównując Volkswagen Grand California z Weinsbergiem bazującym na Peugeocie Boxerze.

Volkswagen Grand California to fabryczna propozycja koncernu Volkswagena. Pojazd jest produkowany w Polsce przez specjalny zespół składający się ze 160 pracowników. Za bazę do budowy modelu służy dostawczy Crafter z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 177 KM i z 8-biegową przekładnią automatyczną. W topowej wersji dostaniemy nawet napęd na cztery koła.

Choć Grand Californię trudno określić mianem taniego auta, trzeba przyznać, że — jak na campervana o długości co najmniej 5986 mm, z kuchnią, łazienką i wygodnymi miejscami do spania — cena jest całkiem atrakcyjna. Za podstawowe wydanie trzeba bowiem zapłacić 279 677 zł brutto. Jak się okazuje, takie auto może być świetną alternatywą dla klasycznych kamperów budowanych przez specjalistyczne firmy.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Za kierownicą Noble'a M600 – ostatniego analogowego superauta Mercedes-Benz CLA200 - w ofensywie [test autokult.pl] Toyota RAV4 piątej generacji: sprawdzam, co zmieniło się w najpopularniejszym SUV-ie świata Mini Countryman JCW & Mini Paceman JCW [test autokult.pl] Nowy Volkswagen Caddy czy Touran – kombivan czy minivan? Lexus NX, Audi Q5 i Jaguar F-Pace: oczekiwania kontra rzeczywistość Kia Picanto 1.2 X-line: kosztowny indywidualizm Nowy SsangYong Rexton 2.2 Diesel: nie chińczyk lecz koreańczyk Renault Mégane CC 1,4 TCe Monaco GP - lato w mieście [test autokult.pl] Audi TTS Roadster - sportowiec bez dachu [test autokult.pl] Fiat Panda vs. Hyundai i10 vs. Volkswagen up! - test SsangYong Korando 2,0 AWD Quartz - daj się zaskoczyć [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Renault Clio z darmową instalacją LPG. Marka pokazuje jak się robi "eko" na serio Test: To BMW serii 7 z 1997 roku miało 259 km na liczniku. Do słynnego egzemplarza dołożyłem kolejne 3 km Ostatni test: Seat Leon III FR Black - wciąż jest w formie, choć przechodzi do historii Škoda Scala - test długodystansowy: zaglądam do bagażnika Test: Ford Puma ST-Line X - przemiana, która wyszła lepiej, niż mogłoby się wydawać Pierwsza jazda: Audi A3 czwartej generacji - warto było dłużej czekać BMW 220d Gran Coupe. Czy BMW wie, co robi? Test: Peugeot 508 HYbrid - podnosi poprzeczkę, ale popularności nie zdobędzie Test: Hyundai Ioniq Hybrid udowadnia, że klasyczna hybryda ma swoje walory Mitsubishi Outlander PHEV - Robo-dinozaur Nissan Juke - ile zostało w nim "dżukowatości"? Test: Hyundai Kona Hybrid – hybryda dla osób, które nie chcą się wyróżniać