Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Volkswagen Grand California z Polski czy klasyczny kamper? Sprawdzamy, który jest lepszy

Campervan z Polski czy klasyczny kamper? Każda z konstrukcji ma swoje wady i zalety, ale która sprawdzi się lepiej w roli towarzysza wakacyjnych wypadów? Zachar Zawadzki postanowił to sprawdzić, porównując Volkswagen Grand California z Weinsbergiem bazującym na Peugeocie Boxerze.

Volkswagen Grand California to fabryczna propozycja koncernu Volkswagena. Pojazd jest produkowany w Polsce przez specjalny zespół składający się ze 160 pracowników. Za bazę do budowy modelu służy dostawczy Crafter z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 177 KM i z 8-biegową przekładnią automatyczną. W topowej wersji dostaniemy nawet napęd na cztery koła.

Choć Grand Californię trudno określić mianem taniego auta, trzeba przyznać, że — jak na campervana o długości co najmniej 5986 mm, z kuchnią, łazienką i wygodnymi miejscami do spania — cena jest całkiem atrakcyjna. Za podstawowe wydanie trzeba bowiem zapłacić 279 677 zł brutto. Jak się okazuje, takie auto może być świetną alternatywą dla klasycznych kamperów budowanych przez specjalistyczne firmy.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Toyota Yaris - 8 rzeczy, które chcieliście o niej wiedzieć Test: Škoda Enyaq Coupé iV - czy to udany przeszczep? Skoda Fabia vRS - rodzinny drapieżnik [test autokult.pl] Audi A6 limousine 3.0 TDI quattro S line - test, opinia, spalanie, cena Test wideo: Mercedes-Benz GLA 200 - czy SUV premium z silnikiem 1.3 ma sens? Offroad Marcina: SsangYong Musso Grand w terenie - gdyby nie był tak wielki Offroad Marcina: Dacia Duster 4WD kontra FWD z automatem. Co jest lepsze w terenie? Suzuki Jimny 1,3 Elegance (2013) i 1,3 Jeans (2004) - koniec i początek [test autokult.pl] Ford Mondeo Hybrid Kombi: ekologia nieco przyćmiła jego zalety Jaguar I-Pace: na tyle dobry, by zapomnieć, że jest elektrykiem Ford Grand C-Max 1.6 TDCi Titanium - Twój najlepszy przyjaciel [test autokult.pl] Test Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé. Gdy musisz mieć wszystko

Popularne w tym tygodniu:

Test: Škoda Fabia 1.0 MPI Style za prawie 100 tys. złotych! Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: Ford Mustang Mach 1 vs. Mustang Mach 1 428 Cobra Jet - definicja prędkości nabrała nowego znaczenia Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Porsche Taycan GTS Sport Turismo nawet na trasie czuje się jak ryba w wodzie. Choć nie obyło się bez wpadki Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto