Volkswagen Grand California z Polski czy klasyczny kamper? Sprawdzamy, który jest lepszy

Campervan z Polski czy klasyczny kamper? Każda z konstrukcji ma swoje wady i zalety, ale która sprawdzi się lepiej w roli towarzysza wakacyjnych wypadów? Zachar Zawadzki postanowił to sprawdzić, porównując Volkswagen Grand California z Weinsbergiem bazującym na Peugeocie Boxerze.

Volkswagen Grand California to fabryczna propozycja koncernu Volkswagena. Pojazd jest produkowany w Polsce przez specjalny zespół składający się ze 160 pracowników. Za bazę do budowy modelu służy dostawczy Crafter z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 177 KM i z 8-biegową przekładnią automatyczną. W topowej wersji dostaniemy nawet napęd na cztery koła.

Choć Grand Californię trudno określić mianem taniego auta, trzeba przyznać, że — jak na campervana o długości co najmniej 5986 mm, z kuchnią, łazienką i wygodnymi miejscami do spania — cena jest całkiem atrakcyjna. Za podstawowe wydanie trzeba bowiem zapłacić 279 677 zł brutto. Jak się okazuje, takie auto może być świetną alternatywą dla klasycznych kamperów budowanych przez specjalistyczne firmy.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi – wybór z rozsądku? [test autokult.pl] Volvo V40 T5 R-Design Summum - hot? [test autokult.pl] Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic - ewolucja do doskonałości Audi Q7 po liftingu na polskich drogach: zmiany (w większości) na lepsze Opel Cascada 1,6 Turbo w trasie - samochodem na wakacje [cz.10] Fiat Panda III 1,3 MultiJet II Lounge - filletcar [test autokult.pl] Renault Koleos 2,0 dCI 175 KM Privilege - zimowe zaSUVanie [test autokult.pl] Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet Chevrolet Trax LTZ 1,4T 4x4 6MT - test Krótka Toyota Land Cruiser 150 3.0 D-4D - test Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 5d/HB LT Plus MT - rozsądny wybór [test autokult.pl] BMW 430i Gran Coupe M Performance: jak ulepszyć klasycznego sedana (i zrobić przy okazji piękne auto)

Popularne w tym tygodniu:

Test: Przejechałem się Alfą Romeo 33 z silnikiem boxer i zapomniałem, jak się nazywam Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium Audi RS 7 - samo się o to prosiło Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać Test: Smart EQ Fortwo – założenia były doskonałe, wykonanie i efekt już nieco gorsze