Volkswagen Grand California z Polski czy klasyczny kamper? Sprawdzamy, który jest lepszy

Campervan z Polski czy klasyczny kamper? Każda z konstrukcji ma swoje wady i zalety, ale która sprawdzi się lepiej w roli towarzysza wakacyjnych wypadów? Zachar Zawadzki postanowił to sprawdzić, porównując Volkswagen Grand California z Weinsbergiem bazującym na Peugeocie Boxerze.

Volkswagen Grand California to fabryczna propozycja koncernu Volkswagena. Pojazd jest produkowany w Polsce przez specjalny zespół składający się ze 160 pracowników. Za bazę do budowy modelu służy dostawczy Crafter z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 177 KM i z 8-biegową przekładnią automatyczną. W topowej wersji dostaniemy nawet napęd na cztery koła.

Choć Grand Californię trudno określić mianem taniego auta, trzeba przyznać, że — jak na campervana o długości co najmniej 5986 mm, z kuchnią, łazienką i wygodnymi miejscami do spania — cena jest całkiem atrakcyjna. Za podstawowe wydanie trzeba bowiem zapłacić 279 677 zł brutto. Jak się okazuje, takie auto może być świetną alternatywą dla klasycznych kamperów budowanych przez specjalistyczne firmy.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Volvo XC70 D5 2,4D AWD Summum - szorstka męska przyjaźń [test autokult.pl] Fiat Freemont 4x2 2,0 Multijet 170 KM Urban & Chevrolet Orlando 2,0 D 163 KM LT+ - wspólny mianownik [test autokult.pl] Test: Škoda Karoq Style 2.0 TDI - ma niemal wszystko, czego potrzebujesz, oprócz dobrej ceny Porsche Panamera GTS w pierwszym teście. Sprawdziłem najbardziej charakterną odmianę na torze w Bahrajnie Test: hybrydowa Toyota Yaris zimą. Sprawdziłem, czy w tych warunkach ma słabe punkty Czy to GTI nowej ery? Test Volkswagena Golfa GTE 1.4 TSI Test: Hyundai Kona hybrid - bycie eko nie zawsze jest tanie Volkswagen Arteon Shooting Brake - sąsiad pozazdrości nie tylko samochodu Test: Mercedes-Benz A 250 e – hybryda, której nie opłaca się nie kupić Renault Megane CC Floride 1,4 TCe - pogoda na niepogodę [test autokult.pl] Volkswagen Golf VII GTI Performance [pierwsza jazda autokult.pl] Citroën C4 Cactus: teraz będzie konkurował z pragmatyczną Skodą

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M340i xDrive - dżentelmen, który wyznaje stare bawarskie zasady Test: BMW Z4 M40i - sportowe składniki, leniwy charakter Test: Nowa Dacia Jogger - 7 miejsc... LPG... brzmi nieźle? Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy