Znamy polskie ceny Alpiny XB7. Sprawdzam, co dostanie się za tyle u rywali

Znamy polskie ceny Alpiny XB7. Sprawdzam, co dostanie się za tyle u rywali

Alpina BX7 (2020) (fot. Alpina)
Alpina BX7 (2020) (fot. Alpina)
Mateusz Żuchowski
21.05.2020 07:02, aktualizacja: 22.03.2023 11:29

XB7 to nowy, topowy SUV Alpiny, który można traktować jako sportową odmianę BMW X7. Dopiero co pokazany model można już zamawiać w polskich salonach marki. Cena nie jest niska, ale jak wypada na tle konkurencji? Sprawdziłem to.

XB7 to najnowszy dodatek do gamy tego uznanego specjalisty od poprawiania BMW. Można go potraktować jako BMW X7 M w ultra-luksusowym wydaniu, gdyby taki model tylko powstał. Stąd też astronomiczne liczby, które pojawiają się przy opisie tego auta.

Silnik V8 4,4 litra generuje tutaj aż 621 KM i 800 Nm od 2000 obr./min. Dzięki temu ten siedmioosobowy SUV przyspiesza do 100 km/h w 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 290 km/h. Poznaliśmy także cenę modelu na polskim rynku. Przy obecnie stosowanym przez importera kursie, za przywilej szybkiej jazdy z tym wielkim i błyszczącym grillem trzeba zapłacić co najmniej 888 600,00 zł brutto.

To spory wzrost wobec topowej wersji X7 w gamie BMW, czyli X7 M50i. Wykorzystujący ten sam silnik wóz kosztuje 512 400 zł. Trzeba jednak pamiętać, że modele Alpiny nie różnią się tylko zwiększonymi osiągami, ale i zupełnie innym charakterem. Choć może się to wydawać trudne do wyobrażenia BX7 od swojego "seryjnego" odpowiednika wyróżnia się także jeszcze wyższym poziomem materiałów i komfortu.

Alpina chciałaby więc pozycjonować ten model w tej samej lidze, co na przykład Bentley Bentayga. Cennik tego modelu rozpoczyna się od około 900 tys. złotych za wersję z czterolitrowym V8 o mocy 550 KM, więc oferta jest porównywalna.

Alpina BX7 (2020) (fot. Alpina)
Alpina BX7 (2020) (fot. Alpina)

Tylko nieznacznie tańsze od nowej alpiny jest niedawno debiutujące na rynku supersportowe Maserati Levante Trofeo. Włoski konkurent jest jednak zauważalnie mniejszy i słabszy (580 KM). Jego cena, przy dzisiejszym kursie euro, wynosi w okolicach 843 tys. złotych. Dokładnie tyle samo kosztuje u nas Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid.

Najbliższym konkurentem pod względem całej koncepcji, czyli takiego połączenia osiągów, wielkości i luksusu, wydaje się Range Rover SVAutobiography. Taki model, z pięciolitrowym V8 o mocy 565 KM, kosztuje jednak na polskim rynku aż 1 091 600 zł plus dodatki. Na tym tle prawdziwą promocję stanowi bezpośredni rywal X7 ze stajni Mercedesa, czyli model GLS 63 AMG. Jego cena na polskim rynku wynosi 754 000 zł.

Alpinę BX7 można zamawiać w trzech salonach w Polsce, zlokalizowanych w Warszawie, Krakowie i Białymstoku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)