Renault Master z napędem 4x4 niemieckiej firmy Oberaigner. Zobacz, jak działa

Niemiecki dostawca układów napędowych Oberaigner Powertrain od 2014 roku wyposaża użytkowy model Renault Master w proste, ale skuteczne rozwiązanie 4x4. Jest to o tyle ciekawy system, że nie wymaga dużych modyfikacji, a jego sprawność działania i skuteczność są nieocenione.

Więcej na temat tego jak skuteczny jest napęd 4×4 firmy Oberaigner w Renault Masterze, przeczytacie w pełnym teście samochodu, a tu podaję kilka podstawowych informacji.

Jest to rozwiązanie przeznaczone dla samochodów z tylnym napędem. Wyposażenie obejmuje skrzynię rozdzielczo-redukcyjną dołączoną do skrzyni biegów odpowiednią flanszą. Dzięki temu obudowa skrzyni biegów nie ulega żadnym modyfikacjom i pozostaje w pełni oryginalna. Wał napędowy jest natomiast skrócony do tylnej osi oraz zainstalowano zupełnie nowy zbiornik paliwa o pojemności 90 l. Napęd jest typu dołączanego na sztywno. Dodatkową przekładnię wyposażono w reduktor o przełożeniu 1,42. Całość jest sterowana dodatkowym panelem umieszczanym na desce rozdzielczej.

Schemat zmian technicznych po konwersji napędu na rozwiązanie firmy Oberaigner.

Konwersja napędu na 4×4 waży ok. 195 kg. Dodatkowo modyfikacji ulega wysokość nadwozia względem ramy — z przodu jest podniesione o 65 mm, z tyłu o 58 mm w wersji z pojedynczymi kołami lub o 45 mm w wersji z tzw. bliźniakami. W związku z tym wydłużony jest drążek przekładni kierowniczej.

Przy oględzinach pojazdu zwraca uwagę nieduża grubość wału doprowadzającego napęd na przednią oś. Producent przestrzega, że Renault Master 4×4 nie jest samochodem przeznaczonym do typowej jazdy off-road i poruszania się w trudnym terenie. Jest za to dobrym rozwiązaniem dla firm, które muszą dowieźć lub odebrać ładunek z terenów kopalń czy żwirowni lub takich, do których prowadzą drogi nieutwardzone. Cena takiego samochodu jak na wideo bez wyposażenia dodatkowego to 168 650 zł netto.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW 520d GT - ostatnia z miotu [test autokult.pl] BMW 640i (F12) Cabriolet - test Nowy Hyundai Elantra 1.6 MPI (2016) - test, opinia, spalanie, cena Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI – zgodnie z przepisem na pełnokrwistego SUV-a Mazda 6 2,2 SkyActiv-D SkyPassion - test Test Mercedesa C180 Estate [wideo] Renault Twizy - test, opinia, zużycie energii, cena Test Toyoty Corolli GR Sport: na prawdziwego hothatcha jeszcze poczekamy SsangYong Korando 2.0 D AT 4WD Quartz - test, opinia, spalanie, cena Nowe Audi A3 - nie ograniczajmy się! Pierwszy polski test Volvo S60. U Szwedów bez większych zmian... i bardzo dobrze! Audi RS Q8 kontra Maserati Levante Trofeo na torze: wyścig wagi superciężkiej

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volvo V70 2.4T AWD – rodzinne kombi, które uwiodło prezydenta Biję własny rekord spalania. Ile można wycisnąć z 2.0 TDI w Audi A3? Test: Lamborghini Sián FKP 37 z klocków lego: 50 odcieni zielonego Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu - dokładnie takich zmian było jej trzeba. Szkoda, że dopiero teraz Komputer kontra dystrybutor – ile tak naprawdę spala Audi A3 Sportback 35 TDI? Test: Mercedes-AMG GLE 53 Coupe - takie powinno być BMW X6! Test: Cupra Formentor – rewolucji nie będzie, ale przyjemności też nie zabraknie Pierwsza jazda: Ford Puma ST to nowe auto starej szkoły Test: BMW X5 M Competition – jednostronny pojedynek z prawami fizyki Test: Porsche 718 Cayman GT4 to samochód ostateczny na tor i na drogę Test: BMW 118i kontra Audi A3 35 TDI - kompakty się biją, korzysta klient Test vlog: Lexus NX 300h jest siódmy rok na rynku, a jego popularność tylko rośnie. Próbuję to zrozumieć