Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Renault Master z napędem 4x4 niemieckiej firmy Oberaigner. Zobacz, jak działa

Niemiecki dostawca układów napędowych Oberaigner Powertrain od 2014 roku wyposaża użytkowy model Renault Master w proste, ale skuteczne rozwiązanie 4x4. Jest to o tyle ciekawy system, że nie wymaga dużych modyfikacji, a jego sprawność działania i skuteczność są nieocenione.

Więcej na temat tego jak skuteczny jest napęd 4×4 firmy Oberaigner w Renault Masterze, przeczytacie w pełnym teście samochodu, a tu podaję kilka podstawowych informacji.

Jest to rozwiązanie przeznaczone dla samochodów z tylnym napędem. Wyposażenie obejmuje skrzynię rozdzielczo-redukcyjną dołączoną do skrzyni biegów odpowiednią flanszą. Dzięki temu obudowa skrzyni biegów nie ulega żadnym modyfikacjom i pozostaje w pełni oryginalna. Wał napędowy jest natomiast skrócony do tylnej osi oraz zainstalowano zupełnie nowy zbiornik paliwa o pojemności 90 l. Napęd jest typu dołączanego na sztywno. Dodatkową przekładnię wyposażono w reduktor o przełożeniu 1,42. Całość jest sterowana dodatkowym panelem umieszczanym na desce rozdzielczej.

Schemat zmian technicznych po konwersji napędu na rozwiązanie firmy Oberaigner.

Konwersja napędu na 4×4 waży ok. 195 kg. Dodatkowo modyfikacji ulega wysokość nadwozia względem ramy — z przodu jest podniesione o 65 mm, z tyłu o 58 mm w wersji z pojedynczymi kołami lub o 45 mm w wersji z tzw. bliźniakami. W związku z tym wydłużony jest drążek przekładni kierowniczej.

Przy oględzinach pojazdu zwraca uwagę nieduża grubość wału doprowadzającego napęd na przednią oś. Producent przestrzega, że Renault Master 4×4 nie jest samochodem przeznaczonym do typowej jazdy off-road i poruszania się w trudnym terenie. Jest za to dobrym rozwiązaniem dla firm, które muszą dowieźć lub odebrać ładunek z terenów kopalń czy żwirowni lub takich, do których prowadzą drogi nieutwardzone. Cena takiego samochodu jak na wideo bez wyposażenia dodatkowego to 168 650 zł netto.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Volkswagen Multivan 6.1 - chce być jak pradziadek. Bulli wysoko postawił poprzeczkę Porsche Cayenne S (2017) - żegnamy giganta Nawigacja Navigon 8410 [test autokult.pl] Ford Focus ST 2.3 EcoBoost: najtańszy hot hatch w swojej klasie. Ale czy najlepszy? Renault Zoe – pierwsze wrażenie [relacja autokult.pl] Test Toyoty RAV4 Hybrid: jej napęd sprawia, że diesel nie ma sensu Nowe rozdanie w klasie premium - DS 7 Crossback kontra BMW X2 Volkswagen Jetta 2.0 TDI BlueMotion Highline - test, opinia, spalanie, cena Hyundai i30 3d 1,6 GDI Premium A/T - odważne posunięcie [test autokult.pl] Mercedes-Benz Vito 116 CDI 4Matic Kombi - w starym dobrym stylu [test autokult.pl] BMW serii 2 Active Tourer 225i - pierwsza jazda Test: Porsche 911 Turbo S kontra McLaren GT: superauto zamiast odrzutowca

Popularne w tym tygodniu:

Test: Lexus LC500 Convertible to japońskie gran turismo. Reakcje Włochów na jego widok były bezcenne Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na torze, drodze i w scenie jak z amerykańskiego filmu akcji Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy? Pierwsza jazda: Seat Arona i Ibiza po liftingu – Hiszpanie stawiają na nowoczesność, ale z umiarem Test: Mercedes-Benz S 500 dowodzi, że czasy mogą się zmieniać, ale król jest tylko jeden Test: Audi RS e-tron GT w ośrodku Driveland. Jak zwinne może być auto ważące 2,5 tony? Ferrari F40 vs Ferrari SF90 Stradale: super-V8, które napisały historię na nowo Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Test: Volkswagen Golf GTI - ty masz moc, a on co innego Pierwsza jazda: Audi Q4 e-tron - twój kolejny (elektryczny) SUV Jeep Wrangler 4xe - ile wynosi dopłata za wtyczkę? Test: Nissan Qasqhai — jest niezły, ale mój umysł nadal to wypiera