Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Renault Master z napędem 4x4 niemieckiej firmy Oberaigner. Zobacz, jak działa

Niemiecki dostawca układów napędowych Oberaigner Powertrain od 2014 roku wyposaża użytkowy model Renault Master w proste, ale skuteczne rozwiązanie 4x4. Jest to o tyle ciekawy system, że nie wymaga dużych modyfikacji, a jego sprawność działania i skuteczność są nieocenione.

Więcej na temat tego jak skuteczny jest napęd 4×4 firmy Oberaigner w Renault Masterze, przeczytacie w pełnym teście samochodu, a tu podaję kilka podstawowych informacji.

Jest to rozwiązanie przeznaczone dla samochodów z tylnym napędem. Wyposażenie obejmuje skrzynię rozdzielczo-redukcyjną dołączoną do skrzyni biegów odpowiednią flanszą. Dzięki temu obudowa skrzyni biegów nie ulega żadnym modyfikacjom i pozostaje w pełni oryginalna. Wał napędowy jest natomiast skrócony do tylnej osi oraz zainstalowano zupełnie nowy zbiornik paliwa o pojemności 90 l. Napęd jest typu dołączanego na sztywno. Dodatkową przekładnię wyposażono w reduktor o przełożeniu 1,42. Całość jest sterowana dodatkowym panelem umieszczanym na desce rozdzielczej.

Schemat zmian technicznych po konwersji napędu na rozwiązanie firmy Oberaigner.

Konwersja napędu na 4×4 waży ok. 195 kg. Dodatkowo modyfikacji ulega wysokość nadwozia względem ramy — z przodu jest podniesione o 65 mm, z tyłu o 58 mm w wersji z pojedynczymi kołami lub o 45 mm w wersji z tzw. bliźniakami. W związku z tym wydłużony jest drążek przekładni kierowniczej.

Przy oględzinach pojazdu zwraca uwagę nieduża grubość wału doprowadzającego napęd na przednią oś. Producent przestrzega, że Renault Master 4×4 nie jest samochodem przeznaczonym do typowej jazdy off-road i poruszania się w trudnym terenie. Jest za to dobrym rozwiązaniem dla firm, które muszą dowieźć lub odebrać ładunek z terenów kopalń czy żwirowni lub takich, do których prowadzą drogi nieutwardzone. Cena takiego samochodu jak na wideo bez wyposażenia dodatkowego to 168 650 zł netto.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Volkswagen up! GTI: jest genialny, bo stawia prostotę ponad wszystko Volvo S40 D2 Kinetic DRIVe - porządek po szwedzku [test autokult.pl] Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG - test, opinia, spalanie, cena Kia Picanto 1.2 X-line: kosztowny indywidualizm Honda Accord 2,4 i-VTEC Executive - typ niepozorny [test autokult.pl] Jeep Grand Cherokee Trackhawk: SUV z napędem z piekła Nowe Suzuki Swift Sport to kiepski hot hatch, ale za to świetne GTi Toyota C-HR Hybrid Prime - dlaczego w Polsce jest takim hitem? Czy oprócz charakteru oferuje coś więcej? Jaguar XF Sportbrake 25t Portfolio Ford Fiesta ST200 - czy można jeszcze ją ulepszyć? Odświeżona Škoda Octavia stała się samochodem kompletnym Audi Q8 vs Maserati Levante: dwie szkoły tworzenia Super-SUV-a

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-AMG GT R i Audi RS 6 na trasie GSMP Limanowa - wyścig górski! Lego Technic Land Rover Defender: uczta dla (wewnętrznego) 12-latka Test: Abarth 595 Pista - tylko dla osób naprawdę użądlonych przez włoskiego skorpiona Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę Przyczepa kempingowa w cenie mieszkania. Czym różni się od zwykłej za 70 tys. zł? Test: Mercedes GLC 300e Coupe - bardzo dobry SUV "poprawiony" na po prostu dobry Test: Cupra Ateca Limited Edition - zaklinanie rzeczywistości Volkswagen Grand California z Polski czy klasyczny kamper? Sprawdzamy, który jest lepszy Test: Peugeot e-208 wygląda świetnie, daleko zajedzie, ale sporo trzeba mu wybaczyć Test: Mitsubishi Space Star - pierwsze skrzypce gra tu cena Kamper z kabiną dostawczaka, czy tzw. integra? Każda z opcji ma swoje wady i zalety Test: Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo - nie pokochasz go, ale na pewno docenisz