Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Test Škody Superb 2.0 TSI: 272-konna limuzyna pali tyle, co dawniej słaby kompakt

Škoda Superb 2.0 TSI w specyfikacji Sportline ma napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię biegów, a silnik rozwija 272 KM mocy. Potrafi rozpędzić auto do 100 km/h w czasie 5,6 s, maksymalnie do 250 km/h, ale też być oszczędny. Na dystansie ponad 700 km spalił mniej niż 8 l/100 km. Jeszcze kilka lat temu tyle paliły kompakty z silnikiem 1.6.

Škoda Superb 2.0 TSI Sportline (272 KM) - test, opinia

Podobno Škoda Superb z 272-konnym silnikiem zużywa lekko ponad 10 l paliwa na 100 km. Niektórzy mówią wręcz o wartościach dochodzących do 12–14 l/100 km. Potwierdzam, może tyle spalić, ale raczej nie w "normalnych" warunkach.

Tak wysokie wyniki można uzyskać na przykład podczas sportowej jazdy, znacznie wykraczającej poza obowiązujące w Polsce przepisy lub podczas dynamicznej jazdy na krótkich dystansach w mieście. Jeśli tyle pali użytkownikom, to domyślam się już, skąd bierze się nadmierne zużycie oleju – przy takim traktowaniu silnika to nic dziwnego.

Skoda Superb Sportline wygląda bardzo dobrze - moim zdaniem to najładniejsza specyfikacja.

Podczas testu auto paliło średnio 8,5 l/100 — uwzględniam tutaj rezultaty uzyskane podczas poszczególnych prób. Przy prędkości 140 km/h škoda potrzebowała 9,8 l/100 km, a przy 90 km/h sporo, bo 6,3 l/100 km. Zdecydowanie lepszy wynik osiągnąłem na drodze krajowej - 5,5 l/100 km. Miasto szacunkowo oceniam na 9 l/100 km. Uzyskiwałem niższe rezultaty, ale test był prowadzony na początku epidemii koronawirusa, kiedy ruch był już dość ograniczony. Więcej o zużyciu paliwa możecie dowiedzieć się z powyższego materiału wideo.

Osiągi usportowionej wersji Superba z napędem na cztery koła są więcej niż dobre – znacznie przekraczają codzienne oczekiwania. Na autostradzie "odzyskanie" utraconej za sprawą wyprzedzających się TIR-ów prędkości trwa 3–5 s. I to bez wciskania gazu w podłogę.

Automat w trybie normalnym pracuje bez wyraźnej zwłoki, a w sportowym reaguje niemal natychmiastowo. Dla oszczędnych czy spokojnych kierowców przygotowano także tryb żeglowania – rewelacyjny podczas jazdy krajówką.

Sportowe fotele są również wygodne

Jeszcze kilka słów o układzie jezdnym, bo testowa specyfikacja Sportline obejmuje obniżenie zawieszenia o 15 mm i adaptacyjne amortyzatory, co kosztuje 3100 zł. Jeśli preferujecie dynamiczny styl jazdy, to nie są pieniądze wyrzucone w błoto. Nawet opcjonalne felgi 19-calowe z oponami 235/40 nie powodują dyskomfortu, kiedy zawieszenie jest w trybie komfortowym. Jednak przy wyższych prędkościach nadmiernie się buja.

Jak się okazuje, można zrobić "sportowe" końcówki wydechu bez widocznych zaślepek - patrz Audi z rodziny S.

Ustawienie standardowe jest w sam raz, a bardziej wymagającym będzie odpowiadało sportowe. Zaletą jest tu możliwość personalizowania trybów, np. ustawienie normalne dla silnika i sportowe dla zawieszenia.

Bardzo dobre właściwości jezdne nie byłyby taką zaletą samochodu, gdyby nie świetna pozycja za kierownicą i odpowiednie fotele. Wersja Sportline ma przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, które są nie tylko wygodne, ale też dobrze trzymają ciało na zakrętach. Wszechstronne auto rodzinne, limuzyna i sportowiec zarazem, a to wszystko w rozsądnej cenie 168 550 zł.

Jeśli szukacie takiego auta, ale z oszczędniejszym silnikiem, polecam wersję 190-konną, której osiągi i tak są bardzo dobre.

Škoda Superb po liftingu: z silnikiem benzynowym oszczędna jak diesel

W odświeżonej Škodzie Superb najlepsze jest to, że prawie nic się nie zmieniło. Za to jej benzynowy silnik szokuje niskim zużyciem paliwa. Okazuje…

Zużycie paliwa nie do zniesienia. To zdjęcie wywołało burzę w komentarzach

Jedno zdjęcie potrafi skrzywić obraz rzeczywistości, zwłaszcza tym, którzy na siłę szukają wyjaśnienia swojej teorii. Od lat znana prawda w mediach…

Ogólna ocena9z 10

Plusy:

  • Ogromna przestrzeń
  • Dobre wykonanie wnętrza
  • Bardzo duży bagażnik i ładowność
  • Dynamiczny i bardzo ekonomiczny silnik
  • Praca skrzyni biegów
  • Bogate wyposażenie
  • Dobre działanie systemów bezpieczeństwa
  • Cena (subiektywnie wysoka, ale zważywszy na moc i wyposażenie atrakcyjna)

Minusy:

  • Trochę za małe lusterka zewnętrzne
  • Trochę zbyt czuły asystent pasa ruchu
  • Brak regulacji intensywności oświetlenia deski rozdzielczej (pokrętłem lub przyciskiem)
  • Rozczarowujące reflektory diodowe
Marcin Łobodziński

Moja opinia o Skodzie Superb Sportline:
Superb w specyfikacji Sportline jest o 14 tys. zł tańszy niż najbogatsza wersja Laurin & Klement. Moim zdaniem "sportowy dres" lepiej pasuje do tego nadwozia niż "elegancji garnitur", kiedy i tak na plecach obu wyszyto wielki napis SKODA. Auto jest świetne, a 272-konny silnik 2.0 TSI udowadnia, że jeśli potrafisz jeździć, to zużycie paliwa nie jest tu żadnym problemem.

Skoda Superb 2.0 TSI (190 KM) L&K
Objętość skokowa silnika: 1984 cm³  
Moc maksymalna: 272 KM  
Moment maksymalny: 350 Nm  
Skrzynia biegów: 7-biegowy automat  
Napęd: 4×4  
Pojemność bagażnika: 625 l  
Osiągi:
  Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0–100 km/h: 5,6 s  
Prędkość maksymalna: 250 km/h  
Zużycie paliwa (miasto): -- 9,0 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): -- 6,3 l/100 km
Zużycie paliwa (autostrada): -- 9,8 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane): 7,1 l/100 km 8,5 l/100 km
Cena:
Model od: 96 200 zł  
Wersja silnikowa od: 168 550 zł  
Wersja Sportline od: 125 000 zł  

Pełne dane techniczne Skody Superb z silnikiem 2.0 TSI (272 KM) znajdziesz na AutoCentrum.pl

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi S1 Sportback - test Test: Aston Martin DB11 - czy film o 007 mógłby dziać się w Polsce? Nowy Jeep Grand Cherokee V6 3,0 CRD - test BMW X4 xDrive 30d - test Czterodrzwiowe gran turismo po głębokiej modernizacji – pierwsza jazda Maserati Ghibli po face liftingu Maserati Levante S kontra Volvo XC90 T8 – Super-SUV-y na zamarzniętym Jeziorze Śniardwy Fiat Bravo 1,6 Multijet Emotion - dla młodych z rozsądkiem [test autokult.pl] Hyundai i30 N Project C wygląda świetnie "na papierze", ale wolałbym zwykłego i30 N Mazda 5 2,0 MZR - nowa wersja Zoom-Zoom [test autokult.pl] Ile nowości znajdziemy w odświeżonym Oplu Zafirze? Volkswagen California Beach 2.0 TDI BiTurbo DSG - test BMW 640i (F12) Cabriolet - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-AMG GT R i Audi RS 6 na trasie GSMP Limanowa - wyścig górski! Lego Technic Land Rover Defender: uczta dla (wewnętrznego) 12-latka Test: Abarth 595 Pista - tylko dla osób naprawdę użądlonych przez włoskiego skorpiona Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę Przyczepa kempingowa w cenie mieszkania. Czym różni się od zwykłej za 70 tys. zł? Test: Mercedes GLC 300e Coupe - bardzo dobry SUV "poprawiony" na po prostu dobry Test: Cupra Ateca Limited Edition - zaklinanie rzeczywistości Volkswagen Grand California z Polski czy klasyczny kamper? Sprawdzamy, który jest lepszy Test: Peugeot e-208 wygląda świetnie, daleko zajedzie, ale sporo trzeba mu wybaczyć Test: Mitsubishi Space Star - pierwsze skrzypce gra tu cena Kamper z kabiną dostawczaka, czy tzw. integra? Każda z opcji ma swoje wady i zalety Test: Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo - nie pokochasz go, ale na pewno docenisz