Volkswagen Polo Sedan debiutuje w Rosji. Tak naprawdę jest liftbackiem Škody

Przygoda polskich klientów z Volkswagenem Polo w wersji sedan zakończyła się w 2001 roku wraz z pożegnaniem popularnego u nas Polo Classic. Są jednak kraje, w których Niemcy nadal oferują sedana segmentu B, choć tak naprawdę nie jest to Volkswagen, a tym bardziej sedan.
Są rynki, na których małe auta z trójbryłowym nadwoziem cieszą się sporym powodzeniem. Z pewnością zalicza się do nich Rosja, gdzie Škoda oferuje m.in. Rapida — model, który, mimo że zniknął z Europy, na Wschodzie doczekał się drugiej generacji. Teraz czas na jego koncernowego brata - Volkswagena Polo Sedan.
To dość nieprecyzyjna nazwa jak na auto, które tak naprawdę jest liftbackiem, gdyż tylna szyba unosi się w nim wraz z klapą bagażnika, ale rozumiem — względy marketingowe. Rosyjskie Polo nie jest też volkswagenem — pod względem technicznym to właśnie nowa Škoda Rapid, tyle że ubrana w detale dostarczone przez producenta z Wolfsburga.
Auto wygląda trochę jak Passat poprzedniej generacji, którego ktoś wyprał w zbyt wysokiej temperaturze. Efekt końcowy jest całkiem niezły. Spora w tym zasługa standardowych świateł LED i aluminiowych felg. Proporcje zaburza tylko nieco zbyt duży prześwit - kwestie praktyczne spowodowane stanem rosyjskich dróg wygrały tu z wyglądem.
Wnętrze także w całości zapożyczono z Rapida, w którym z kolei zbudowano je na podzespołach poprzednika oraz kilku elementach zaczerpniętych z europejskiej Scali. Co ciekawe, nie dostrzeżemy tu żadnych budżetowych cięć - cyfrowe zegary, rozbudowane multimedia, czy automatyczna skrzynia biegów? Żaden problem.
Zobacz również: Volkswagen Arteon na Poznań Motor Show 2017
Klienci mogą wybierać spośród wolnossącego silnika 1.6 o mocy 90 KM lub 110 KM. W cenniku nie brakuje także mocniejszego 1.4 TSI generującego 125 KM, który to standardowo występuje w parze ze wspomnianym automatem DSG. Auto tak jak bratni Rapid będzie produkowane w rosyjskiej Kałudze. Sprzedaż ruszy latem tego roku i choć ceny na razie nie są znane, nietrudno domyśleć się, że Polo będzie nieco droższe od Rapida wycenionego na co najmniej 829 tys. rubli, czyli około 50 tys. zł.
Ten artykuł ma 5 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze