Więcej mocy i szybsza skrzynia biegów. Porsche Macan GTS przeszło facelifting

Więcej mocy i szybsza skrzynia biegów. Porsche Macan GTS przeszło facelifting

GTS to jedna z ciekawszych odmian w gamie Macana.
GTS to jedna z ciekawszych odmian w gamie Macana.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
17.12.2019 07:47, aktualizacja: 22.03.2023 16:59

Po standardowych odmianach przyszedł czas także na wersję GTS. Ostrzejsze wydanie Macana przy okazji liftingu zyskało więcej mocy i sprawniej działającą, automatyczną przekładnię PDK, dzięki czemu stało się jeszcze atrakcyjniejszą ofertą dla klientów poszukujących szybkiego crossovera.

Wariant GTS w cenniku Porsche plasuje się pomiędzy wersjami S oraz Turbo. To złoty środek, który pozwala połączyć praktyczność i wygodę z więcej niż wystarczającymi osiągami. 2,9-litrowy silnik V6, który drzemie pod maską, generuje teraz równe 380 KM mocy i 519 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 15 KM i 19 Nm więcej niż dotychczas.

Lepsze parametry jednostki napędowej sprawiły, że konieczne okazało się ponowne zestrojenie dwusprzęgłowej, automatycznej przekładni PDK, która teraz, dzięki nowemu oprogramowaniu pracuje szybciej i bardziej zdecydowanie. Dzięki temu Macan GTS jest w stanie osiągać setkę w czasie 4,5 sekundy i rozpędzać się nawet do 261 km/h.

Klienci, którzy zdecydują się na to wydanie, mogą liczyć na adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie i 20-calowe felgi o specjalnym wzorze zarezerwowanym dla GTS-a. Za obręczami skrywają się wydajne hamulce z tarczami o średnicy 360 mm z przodu i 330 mm z tyłu. Chętni mogą opcjonalnie zdecydować się na jeszcze większe alternatywy - odpowiednio 390 mm oraz 356 mm lub całkowicie ceramiczny zestaw dla najbardziej wymagających.

Obraz
© mat.prasowe

Jeśli chodzi o prezencję, Macan GTS wyróżnia się na tle niższych odmian przede wszystkim dodatkowym ospojlerowaniem w postaci dokładek zderzaków i progów, a także ciemnymi ramkami reflektorów, czy lakierowanymi na czerwono zaciskami hamulców. Auto brzmi też agresywniej, dzięki sportowemu układowi wydechowemu.

Kabina przywita nas natomiast połaciami skóry i Alcantary, które przełamane zostały czerwonymi przeszyciami i wstawkami z aluminium. Jak przystało na Porsche - luksus idealnie łączy się tu ze sportowym charakterem. Ci, którzy chcą się o tym przekonać, mogą już składać zamówienia. W Niemczech auto zostało wycenione na 77 880 euro, co stanowi równowartość około 330 tysięcy złotych.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)